l1
l2


yf sfdd

 

Citroen C3 WRC 2017 - Technikai adatok

Január 3.
Megérkezett a 2017-es WRC-ket bemutató minisorozatunk következő része. A francia márka ezzel az autóval tér vissza a világbajnokságra, és Kris Meeke-kel komoly esélyekkel indulhatnak neki az évnek.

A 2017-es autó a tavaly júniusban bemutatott harmadik generációs C3-ra épül. Motorja a WTCC-s autó 1,6 literes erőforrására épül, teljesítménye a 36 milliméteres szűkítővel 380 lóerő.

Az autó aerodinamikája rengeteg murvás és aszfaltos teszt és eredménye, amit aztán szélcsatornában tökéletesítettek. A C3 az első Citroën WRC ami egy 5 ajtós autóra épül, a Xsara, a C4 és a DS3 is 3 ajtósak voltak. Ennek ellenére a WRC hátsó ajtajai hiányoznak, így komoly átalakításon kellett keresztülmennie a karosszériának, ami ezzel sokkal merevebbé vált.

A futómű saját fejlesztése a franciáknak, aminek érdekessége, hogy az aszfaltos és a murvás futóműgeometria teljesen eltérő. A lengéscsillapítók széles tartományban állíthatók, valamint a futómű lehetővé tesz egy nagyobb hasmagasságot, mint ami korábban a maximum volt a DS3-nál.

Az összkerékhajtás is az egyike a nagy változásnak, az aktív középső differenciál visszatérésével – a DS3-ban egyáltalán nem volt – lehetőség van a nyomaték elosztására az első és hátsó tengely között az aktuális tapadási helyzetnek megfelelően.

Közel 10 ezer tesztkilométer után 2016 december 13-án homologizálta az FIA az új generációs C3 WRC-t.

MOTOR
Citroën Racing GRE 2017, négyhengeres közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltésű. 1.600 cm3 lökettérfogat, Furat x Löket 84,0 x 72 mm; felülvezérelt, dupla vezérműtengely, hengerenként 4 szelep, maximális teljesítmény 380 lóerő 6000 1/perc fordulatnál, maximális nyomaték 400 Nm 4500 1/perc fordulatnál. Motorvezérlés Magneti Marelli.

ERÖÁTVITEL
Állandó összkerékhajtás, két tárcsás kerámia kuplung, 6 sebeséges szekvenciális váltó, félautomata kormányváltóval, elöl hátul mechanikus differenciálmű, középen hidraulikus aktív differenciál.

FUTÓMÜ
Elöl és hátul: MacPherson rugóstagok, lengőkarok, Citroen Racing-gátlók gyors és lassú berugózásra illetve kirugózásra külön állíthatóak.

FÉKEK
Négydugattyús féknyergek, belső hűtésű tárcsák, murván 300 mm átmerővel, aszfalton 370 mm elől és 330 mm hátul. Hidraulikus működtetésű kézifék.

KEREKEK
Murva/hó 7x15 coll magnéziumfelnik Michelin LTX-Force gumikkal.
Aszfalt 8x18 coll magnéziumfelnik Michlen Pilot Sport abroncsokkal

KAROSSZÉRIA
Szériaközeli acélkarosszéria „befalazott” hátsó ajtókkal, karbon elemekkel, nagyszilárdságú acél utascella/bukóketrec.

MÉRETEK
Hosszúság x Szélesség 4128 x 1875 mm; tengelytáv 2540 mm; nyomtáv 1670 mm elől és hátul; minimum tömeg a szabályok szerint 1.190 kg

Ford Fiesta WRC 2017 - Technikai adatok

VAdam