l1
l2


yf sfdd

 

Ford Fiesta WRC 2017 - Technikai adatok

Január 3.
Ogier idei autója nem csak küllemében, hanem technikájában is komoly változáson ment keresztül. Mivel világbajnok várományosról van szó, górcső alá vettük

A 2017-es autó a nemrég bemutatott vadonatúj Fiesta alapjaira épül. A motorja továbbra is 1,6 liter lökettérfogatú, turbófeltöltéses, közvetlen befecskendezéses benzines, viszont teljesítménye a megnövekedett szűkítő átmerő miatt 380 lóerőre emelkedett, nyomatéka immár 450 Nm.

A látványos aerodinamika is az új szabályok jegyében készült és erősen emlékeztet a több, mint 30 évvel ezelőtti B-csoportos autókra. Az autó 95%-ban új vagy átdolgozott alkatrészekből épül fel a 2016-oshoz képest.

A futómű MacPherson rendszerű, ami rengeteg állítási lehetőséget biztosít, amellett, hogy egyszerű ezáltal könnyen javítható, cserélhető. A speciális Reiger gátlók egy külső olajtartállyal rendelkeznek, és ki illetve berugózásra széles tartományban állíthatóak. A fékek belső hűtésű tárcsákból és négy dugattyús Brembo monoblokk féknyergekből állnak. Aszfalton a 18-as kerekek alatt 370 milliméteres tárcsák vannak elöl, míg 355-ösök hátul, a murvás 15-ös felnik alatt pedig 300 milliméteresek mind elöl, mind hátul.

Balesetvédelmi szempontból is komoly fejlődésen ment keresztül az autó. A bukóketrec nagyszilárdságú acélból készül és a karosszériához van hegesztve. Az ajtókeretek további erősítést kaptak, illetve a Sparco üléseket energiaelnyelő hab veszi körül, aminek a térfogata 60-ról 95 literre növekedett, így több, mint 20%-kal több energiát képes elnyelni.

MOTOR
Ford EcoBoost négyhengeres közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltésű. 1.600 cm3 lökettérfogat, Furat x Löket 83,0 x 73,9 mm; Garrett-turbófeltöltő egy 36 mm-es szűkítővel, az FIA szabályzatának megfelelően. Töltőlevegő-hűtő, katalizátor, Cosworth-motorvezérlő. Teljesítmény 380 Lóerő, maximális forgatónyomaték 450 Nm.

ERÖÁTVITEL
Állandó összkerékhajtás mechanikus differenciálművekkel az első és a hátsó tengelyen. Aktív középső differenciálmű Ricardo 6 sebességű szekvenciális váltó hidraulikus vezérlésű kormányváltóval. Többtárcsás AP-Racing kuplung.

FUTÓMÜ
Elöl és hátul: MacPherson rugóstagok, lengőkarok, Reiger-gátlókkal. Állítható első és hátsó stabilizátor

FÉKEK  
Négydugattyús Brembo-monoblokk-féknyergek, belső hűtésű tárcsák, murván 300 mm átmerővel, aszfalton 370 mm elöl és 355 mm hátul. Hidraulikus működtetetésű kézifék. Állítható fékerő elosztás az első és a hátsó tengely között.

KORMÁNYMÜ
Szervo rásegítésű fogasléces kormánymű, 12:1 különösen közvetlen áttétellel, 1,5 fordulat végállástól végállásig.

KEREKEK
Murva/hó 7x15 coll magnézium felnik Michelin LTX-Force gumikkal.
Aszfalt 8x18 coll magnézium felnik Michlen Pilot Sport abroncsokkal
 
KAROSSZÉRIA
Széria közeli acélkarosszéria karbon elemekkel, nagyszilárdságú acél utas cella/bukóketrec.

ELEKTRONIKA
Teljes Cosworth futómű és motorelektronika.

BENZINTARTÁLY
ATL biztonsági tank az FIA előírásainak megfelelően, az autó hossztengelyében, 75 literes űrtartalommal.

BELSÖ
Két digitális kijelző a pilóta és a navigátor előtt. Sparco kagylóülések és hatpontos biztonsági övek. Karbon ajtóerősítések és energiaelnyelő hab.

MÉRETEK
Hosszúság x Szélesség 4.130 x 1.875 mm; tengelytáv 2.493 mm; Minimum tömeg a szabályok szerint 1.190 kg

VAdam