l1
l2


 

Ranga Peti nyerte a Mikulás Rallyt

December 5.
Ami nyáron nem sikerült, télen összejött, a Skoda Fabia R5-tel Ranga Péter nyerte a 20. Mikulás Rallyt Ollés Sándor és Kovács Antal előtt. Az amatőröknél Balázs Öcsi, terepraliban Mesterházi Márk diadalmaskodott


Ranga Péter - Szőke Tamás Skoda Fabia R5

Vasárnap reggel csípős hideg fogadta az idén immár 20. alkalommal megrendezésre kerülő Mikulás Rally mezőnyét, a versenyzők szikrázó napsütésben és -3 fokban vághattak neki az idei penzumnak. Az újdonságot elsősorban a befagyott pocsolyák jelenthették a párosoknak, hiszen a versenytáv a korábbiakhoz hasonlóan egy várpalotai és két kislőtéri pályából állt, melyeken két-két alaklommal tették tiszteletüket a versenyzők.

A rajtot a Veszprém Rally korábbi győztese, Ollés Sasa kapta a legjobban, aki az S2000-es Fiestával megnyerte az első két gyorsaságit, azonban az összetettben csak a 9. helyen állt, mivel korai rajt miatt 10 másodperces büntetéssel indította a versenyt. A vízválasztónak a kör harmadik és egyben leghosszabb gyorsaságija bizonyult, melyen a Kazár Miklós és ifjabb Tóth János korábbi navigátorával, Szőke Tamással versenyző Ranga Péter autózta az abszolút időt, aki sikerével az összetettben is átvette a vezetést. Pedig Peti számára nem indult jól a Mikulás Rally, azok után, hogy a Veszprém Rallyn műszaki hiba miatt az élről kellett feladniuk a versenyt, egy elektronikai zárlat miatt a Mikulás Rally előtt elmaradt az újdonsült páros verseny előtti tesztje, sőt, sokáig az is a levegőben lógott, hogy nem tudnak majd elrajtolni sem vasárnap, de végül minden jóra fordult, és a gyorsasági szakaszokon kezdték meg az ismerkedést Szőke Tamással.
A nap első komoly kihívás elé állította az élmezőnyt, hiszen sorra búcsúztak az élmezőny tagjai is. A Világbajnokság WRC2-es mezőnyéből hazatérő Turán Frigyes már az első gyorsasági után búcsúra kényszerült a Fiesta R5 műszaki hibája miatt, Bútor Róbert a második szakaszon, szintén műszaki hiba miatt szállt ki a versenyből. A Rally EB két állandó magyar résztvevője is megszenvedte az első kört. A Citroen DS3 R5-tel száguldó Botka Dávid előtt a nyitó szakaszon felcsapódott a gépháztető, a harmadikon pedig egy defekt vetette hátra őket, akárcsak az R5-ös kategóriában a Korda Racing R5-ös Skodájával debütáló ifjabb Érdi Tibort, aki szintén a kör utolsó gyorsaságiján szedett be egy defektet.

Ranga Peti a nap második felében nem vesztette el a fonalat, rögtön egy újabb szakaszgyőzelemmel tovább növelte előnyét az élen. A középső pályán Botka Dávid is megvillantott valamit abból, amire a Citroennel közösen képesek és feliratkoztak a 20. Mikulás Rally szakasz győztesei közé, a záró szakaszon viszont ismét Ranga Peti pillanatai következtek, aki egy újabb szakaszgyőzelemmel biztosította be futamgyőzelmét.

"Ez jobb, mint amit vártam!" - nyilatkozta az ifjú futamgyőztes a verseny hivatalos honlapján. "Talán a sors kárpótolt egy kicsit a Veszprém raliért. Titkon sem reméltem a győzelmet, sajnálom hogy Friciék kiestek, velük azért más lett volna a helyzet. A harmadik gyorstól tudtuk hozni a tempónkat, és onnantól igazán gyorsak voltunk. Abszolút nem volt meleg helyzet és necces szituáció, úgyhogy sallangmentesen mentünk, viszont gyorsan. Nem tudtunk tesztelni, ennek hatását éreztem is az első két gyorson, nem voltam 100%-os, a harmadik szakasztól kezdve állt helyre a rend."


Ollé Sándor - Tóth Zsolt Ford Fiesta S2000

Ollé Sándor az abszolút második helyezéssel búcsúzott az S2000-es Fiestától, ami figyelembe véve hogy 10 R5-ös autóval kellett felvennie a versenyt, rendkívül szép eredmény. "Ez egy méltó búcsú, szép eredménnyel köszöntünk el az autótól, ráadásul első abszolút futamgyőzelmünket is itt szereztük. Mint ahogy megszokhattunk, most is hoztam a formámat, egy korai rajt miatt 10 másodperces büntetést kaptam, egyszer pedig megforogtunk. Így a végére már kicsit visszavettünk a tempóból, ez a második hely ebben a komoly mezőnyben igencsak szép eredmény." - mondta Ollé a célban


Kovács Antal - Istovics Gergely Ford Fiesta R5

A dobogó harmadik fokára a remekül hajrázó Kovács Antal állhatott fel, aki a nap felénél még a 11. helyen töltötte el az ebédjét, az utolsó három gyorsaságin azonban kitartó munkával felkapaszkodott a dobogóra, pedig a végén még egy műszaki hiba is borzolta a kedélyeket. "Harmadik helyen végeztünk, aminek nagyon örülök. Talán ez a legjobb eredményünk a Mikulás Rallyn. Nagyon nehéz verseny volt, ennyire sok jó autóval és jó pilótával. Sajnos technikai gondunk akadt a végére, de szerencsére elhozott minket a célig."


Balázs Öcsi - Prókai Anna Mitsubishi Lancer EVO IX

Az "amatőrök" versenyét egy régi kedves ismerős, Balázs Öcsi nyert egy Mitsubishi-vel, mögött egy márkatárs, a szintén a Ladával nevet szerző Márta "Jana" János érkezett célba a második helyen, Tóth Tibor pedig a harmadik helyen zárt.


Mesterházi Márk - Vass Gergely Ford Ranger

A tereprallys mezőnyben némi meglepetésre két navigátor végzett az élen, a 4x4 Hungary Ford Rangerét Fodor Imi ezúttal két navigátorára, Mesterházi Márkra és a Vass Gergelyre bízta, Márk pedig remekül mutatkozott be pilótaként, hiszen a háromszoros bajnok Fazekas Károlyt és BMW-jét utasította maga mögé a második helyre. Harmadikként Régi Péter érkezett célba, aki Korda Racing Nissan Qashqai-jával tett kiruccanást a tereprali világába.

20. Mikulás Rally végeredmény (Top10)
1. Ranga Péter/Szőke Tamás, Skoda Fabia R5 37:42.5
2. Ollé Sándor/Tóth Zsolt, Ford Fiesta S2000 Evo +22.3
3. Kovács Antal/Istovics Gergely, Ford Fiesta R5 +52.1
4. Matics Mihály/Zejda Viktória, Mitsubishi Lancer Evo IX +57.8
5. Maricsek Miklós - Notheisz Ivett, Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1:00.8
6. Lencse Zoltán/Szedő Csaba, Skoda Fabia R5 +1:01.8
7. Botka Dávid/Szeles Péter, Citroen DS3 R5 +1:05.3
8. Balázs Öcsi/Prókai Anna, Mitsubishi Lancer Evo IX +1:21.0
9. Osváth Péter/Farnadi Ágnes, Mitsubishi Lancer Evo IX +1:28.3
10. Fogasy Gergely/Virágh Attila, Peugeot 208 T16 R5 +1:29.8...

Fri