l1
l2


 

A Red Bull idén is nagyon komoly csapattal megy a Dakarra

November 25.
Gyakorlatilag minden fronton vérmes győzelmi reményekkel érkezik a 2017-es Dakarra a Red Bull Desert Wings, az autósoknál és a kamionosoknál egyértelműen nekik áll a zászló, de a motoros és quados versenyzők is joggal bizakodhatnak.

Lassan-lassan elérkezik az a januári pillanat, melyet a legtöbb terepralis izgatottan vár – a Dakar rali rajtja. A kőkemény megmérettetés leendő szereplői mind-mind készen állnak arra, hogy útra keljenek és elinduljanak Buenos Aires-be annak reményében, hogy két hét leforgásával sikeresen teljesítsék a tízezer kilométert. 

Első körben a nagy nevekkel kapcsolatos felkészülési helyzetekre érdemes odafigyelni, akik mögött egy olyan támogatás áll, akik szinte külön hangolódnak rá a dél-amerikai eseményre. Címvédőként természetesen nem fog hiányozni a Peugeot Total, akik mondhatni már a szokásos álom-csapattal érkeznek: Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MON) és Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP). Újításként nem az idei évet győztesként záró gépezettel érkeznek a franciák, hanem legújabb üdvöskéjükkel, a 3008 DKR-rel rajtolnak majd el Buenos Aires-ből.

A szezon elején Stephane Peterhansel megszerezte a 2008 DKR első Dakar győzelmét, míg összeségében saját magának a tizenkettedik elsőséget gyűjtötte be. Röpke két hónap múlva sem lesz más a célja, viszont nem lesz egyszerű dolga, ugyanis csapattársai, Sebastien Loeb, Carlos Sainz és Cyril Despres sem szeretné szó nélkül hagyni a sikeres időeredményeket a világ legkeményebb raliját.

A franciák mellett győzelmi esélyekre jelentkezik még a Mini és a Toyota együttese is, akik szintén komoly versenyzőket szedtek össze. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Mathieu Baumel (FRA) és Giniel De Villiers (RSA)/Dirk von Zitzewitz (GER) a Toyota Gazoo Racing segítségével utazik Dél-Amerikába, bízva abban, hogy az új Hilux-szal bizonyíthatnak.

A MINI csapata a Kuba Przygoński (POL)/Tom Colsoul (BEL) és a Bryce Menzies (USA)/Peter Mortensen (USA) duóban bizakodhat, akik közül az utóbbi versenyző számára azért is különleges ez a rajt, mert hat év után ő lesz az első amerikai, aki mögött gyári támogatottság áll.

Mindezek mellett pedig nem szabad megfeledkezni a quadosoktól érkező Mohamed Abu Issa-ról sem, aki segítségére a tapasztalt Xavier Panseri lesz.

A motorosok közül nem fogja kihagyni a dél-amerikai terepet a címvédő, Toby Price. Számára olyan KTM-es társak nehezíthetik meg majd a kilométereket, mint Matthias Walkner (AUT) vagy éppen Sam Sunderland (GBR). Rajtuk kívül garantáltan árgus szemekkel figyeli majd az időeredményeket a Dakaron kétszer dobogós helyet megragadó Hélder Rodrigues (POR) és az újoncnak számító mexikói Iván Ramirez. Ő az a motoros, aki a  Sonora Rally-n a Dakar Challenge díjat átvette, mely hasonlóan nehéz körülmények között zajlott, mint ahol a Dakar szokott. Talán a futam egyik legnagyobb meglepetésembere lehet.

Az autók és motorok mellől nem fognak hiányozni a kamionos srácok sem. A Kamaz Master csapata ezúttal is nagy elánnal vágott neki a felkészülésnek – a márka gyöngyszeme, a monstrum megújult, de a versenyzői gárda maradt. Ayrat Mardeev (2015-ös győztes), Andrey Karginov (2014-es győztes), Eduard Nikolaev (2013-as győztes) és Dmitry Sotnikov továbbra is az oroszok autójával haladhat.

A Dakar központjának megváltoztatását sokan támadták, de a helyi quadosok számára kifejezetten jót tett a dél-amerikai helyszín kijelölése, ugyanis itt ők szinte arathatnak. Az első helyért olyan kiválóság jelentkezik, mint a 2014-es győztes, Ignacio Casale, míg a címvédő Marcos Patronelli szünetelteti a 2017-es felvonást.

Carlos Sainz: "Számos dolgon javítottunk az új Peugeot-on, így bízom benne, hogy a 3008-assal sikeresek leszünk. Kifejezetten a felfüggesztés és a motor javult nagyon-nagyon sokat. Marokkóban egy pár nap tesztelést letudtunk, ami után sokkal pozitívabban várjuk a januári futamot."

Stéphane Peterhansel: "Szinte egy teljesen új autóval utazunk Dél-Amerikába, ami egy plusz klímaberendezést is kapott! Nem a luxus miatt emelem ki ezt a funkciót, csupán éreztem, hogy nem kellemes érzés 60 fokban autózni. 2017-ben már kifejezetten versenyképes csapatot alkotunk mindannyian!"

Cyril Despres: "Minden téren felkészítettük az autót, most pedig fizikailag szedjük össze magunkat a nagy menetre. A tengerszint feletti magassághoz nehéz hozzászokni, de mindent el fogok követni annak érdekében, hogy ez ne okozzon gondot."

Sébastien Loeb: "Egy teljes szezont letudtam most a rallycrossban és a terepraliban. Mind szerettem egytől egyig és már most sokkal közelebb érzem ezeket a műfajokat magamhoz. Felkészültebb vagyok, és remélem, ez az eredményekben is meglátszódik majd."

Nasser Al-Attiyah: "Nem tagadom, azért utazom Dél-Amerikába, hogy megnyerjem a 2017-es Dakart. A Toyotával nagyon jól összecsiszolódtunk, egy kiváló csapat áll mögöttem, így ez nem lehet akadálya a sikernek."

Giniel De Villiers: "Ez a Hilux minden idők legjobb Hiluxa. Teljes egészében történtek fejlesztések, így bízunk benne, hogy versenyképességünket dobogós hellyel, akár egy győzelemmel is bizonyíthatjuk."

Kuba Przygonski: "Nagyon sokat tanultam az idei Dakaron, így sokkal tapasztaltabban vágok majd neki a következő felvonásnak. Alig várom a rajt pillanatát."

Bryce Menzies: "Amióta az eszemet tudom, mindig is az volt az álmom, hogy ott legyek a Dakaron. Ugyan több terep eseményen részt vettem, de egyik sem hasonlítható ahhoz a két hetes kőkemény futamhoz, aminek nemsokára nekivágunk."

Toby Price: "Ahogy befejeződik egy Dakar rali, az azt követő napon már meg is kezdődik a felkészülés a következőre. Január óta azon vagyok, hogy 2017-ben kiváló formámat mutathassam."

Matthias Walkner: "A legutóbbi Dakaron egy csúnya bukással lettem gazdagabb. Ebből nagyon sokat tanultam, és remélem, ezt a határt nem fogom átlépni még egyszer."

Sam Sunderland: "A szervezők mindig szinte az utolsó pillanatra hagyják a teljes útvonal véglegesítését. Amit eddig hallottam, azok alapján egy gyönyörű verseny szemtanúi lehetünk majd, izgatottan várom."

Iván Ramírez: "Azt hiszem a legjobb tanács, amit eddig kaptam, hogy az egész Dakar alatt legyek türelmes. Tudom jól, hogy minden sebességet jól fel kell mérni, és nem szabad elkapkodni semmit sem, ha célba szeretnék érni."

Hélder Rodrigues: "Évek óta keményen dolgozunk azon, hogy a Yamaha WR450F a legversenyképesebb gépezet legyen. Bízom benne, hogy ezt időben is sikerül majd megmutatnom."

Vlagyimir Csagin, a Kamaz Master vezetője: "Első ránézésre észrevehető a Kamazon, hogy a fülke jelentősen változott elődjéhez képest. A csőrös Kamaz így most teljesen olyan, mintha egy, az egyre közkedvelt SUV kategóriájú autót vezetnénk, de valahogy mégis egy sokkal nagyobb teremtényben foglalunk helyet."

Lara