|
Október 13.
A jóból a ralis legenda, Malcolm Wilson sem marad ki, aki csapatával, az M-Sporttal a többi gyári csapathoz hasonlóan már javában teszteli a 2017-es szörnyetegét. A sportban már 40 éve jelen lévő brit szerint a 2017-es szabálymódosítások nagy előrelépést hoznak biztonsági szempontokból is. "Egy fantasztikus új korszak veszi kezdetét, ahol igen látványos autók csatájának lehetünk szemtanúi." - kezdte gondolatait Wilson. "Örülök, hogy a külső mellett most igazán nagy hangsúly került a biztonságra, és sok elem tükrözi, hogy e témában komoly fejlődés ment végbe a sofőrök és navigátorok legnagyobb örömére, akik egyébként e sportág legértékesebb tagjai." A végeredmény nem véletlenül alakult ki kedvezően - a gyártók az FIA-val és a Motorsport Biztonsági Bizottságával karöltve dolgozták ki a részleteket, különös figyelmet fordítva az oldalirányú ütközésekre, mely esetekben szerették volna a párosok védelmét növelni. Az úgynevezett energiaelnyelő hab az autók belsejében már 200 mm-ről 240 mm-re emelkedett, mely most már az ülések mögé is benyúlik a nagyobb védelem érdekében. További fejlesztésként könyvelhető el a küszöbléc erősítése, illetve az oldalsó részekre került plusz párnák, valamint az ülés fej része is nagyobb mennyiségű párnarészt tartalmaz, mely próbálja megakadályozni a fej mozgását ütközések során. Malcolm Wilson egyébként pont az a személy, aki tudja, mit okozhat egy komoly baleset – 1980-ban a skót ralin hatalmasat bukott, bokasérülése pedig a mai napig kiújul. "A bukócső újraértelmezése nem volt rossz döntés, az egész karosszériára nézve jobb terheléselosztással bír ez az új dizájn. Ez persze csak egy része a biztonságnak – fontos szerepet tölt még be az ülés, ami mostantól szinte biztonsági kagylóként veszi körbe a versenyzőt és a navigátort." Lara |
|