l1
l2


yS

 

Privát csapatok tesztelték az R5-ös Hyundai-t

Augusztus 8.
Rendületlenül folytatódik a Hyundai R5-ös autójának fejlesztése, a murvás és aszfalttesztek után, már nemcsak Kevin Abbring foglalt helyet az autóban, hanem a leendő ügyfelek is próbára tehették az i20-ast.

Szépen lassan közeledik a Hyundai i20 R5-ös versenyautó hivatalosításának a dátuma. Az alzenauiak izgatottan várják a pillanatot, mely előtt most egy négy napos teszt keretében 500 kilométert pakoltak a kis méregzsákba Franciaországban augusztus 2-5. között.

A franciaországi Chambley pálya aszfaltjain a négy nap alatt a versenyzők próbáltak a határon autózgatni, miközben a mérnökök árgus szemekkel figyelték a motor viselkedését – különösen nagy hangsúlyt fektettek most a megbízhatóság fejlesztésére, bízva abban, hogy az 1,6-os közvetlen befecskendezéses turbómotor az egyik legjobb lesz kategóriájában.

Az új generációs i20 R5-ös az Európa Bajnokság belga futamán júniusban előfutóként már bizonyított - e szereplést követően pedig rögtön két komoly érdeklődő is akadt. A Chambley pályára tehát a mérnökök és Kevin Abbring mellé azok az illetékesek is csatlakoztak, akik szemet vettetek az alzenaui banda R5-ös modelljére.

A projekt, azaz a Hyundai Motorsport Customer Racing vezetője, Andrea Adamo elmondta: "Nagyon közel vagyunk a homologizáció időpontjához, már csak pár hetünk maradt. Ahogy visszanézzük a teszteket, egyre pozitívabb tapasztalataink lettek az autóval, és a múlt hétvégi kilométerekkel pedig már abszolút meg vagyunk elégedve. A belga Ypres futam tökéletes alkalom volt arra, hogy bebizonyítsuk, aszfalton már most nagyon erősek vagyunk, ezt pedig még most tovább fejlesztettük a megbízhatóság jegyében Franciaországban. Az 500 kilométeres teszt mellett külön öröm volt látni azokat, akik szemeznek egy-egy R5-össel, és most teljes testközelből szemügyre vehették."

Lara