l1
l2


S

 

Az FIA nemet mondott a privátoknak a 2017-es WRC-kre

Június 28.
Torinói gyűlése után az FIA Motorsport Bizottsága megerősítette, hogy jövőre a privát csapatok nem indíthatnak új generációs WRC-ket a világbajnokság futamain. A Volkswagen, a Hyundai, a Toyota és a Citroen nincs veszélyben, az M-Sport pedig kivétel lehet.

Az ülés lényege a WRC-s privát csapatok kérdésköre volt a jövő évre vonatkozóan. Mivel az új generációs autók teljesen másabb felépítésűek lesznek a jelenleg futó WRC-knél, ezért felmerült a kérdés, hogy privátként beülhetnek-e egy 2017-es fejlesztésbe. A döntés szerint nem, csak abban az esetben vezethetik az „űrhajót”, ha gyári csapathoz csatlakoznak. Valójában erre a lépésre biztonsági okokból volt szükség, hiszen sokkal erősebbek és gyorsabbak lesznek a jövő évi WRC autók a jelenleginél.

Itt főként Lorenzo Bertelli-re és Martin Prokop-ra kell gondolnunk, akik saját csapatukkal részesei a világbajnokság királykategóriájának. Felmerülhet azonban a kérdés, hogy mi lesz az M-Sporttal, mely egyesület nem a Ford gyári csapataként vesz részt a futamokon és állandó pilótáik mellett, gyakran privátok is a csapat színeiben neveznek a VB futamokra. A brit központú csapatnak már komoly története van a VB-ken, rengeteg autót adtak privátoknak, hogy részt vehessenek az éppen aktuális küzdelmeken és valójában lehetne gyári banda is az M-Sport World Rally Team égisze alatt.

Ebből kifolyólag egyébként az M-Sporthoz való csatlakozás adhatja meg azt az esélyt, hogy részben privátként teljesíthesse valaki a kilométereket.

A Volkswagen, a Hyundai, a Citroen és az újonnan belépő Toyota számára ezek a pontok nem mérvadóak, azonban azzal számolniuk kell, hogy három autót állíthatnak majd a rajtvonalhoz. "Kontroll alatt kell tartanunk a sokkal erősebb autókat és vele együtt szeretnénk a versenyzőkre is vigyázni. A 2017-es WRC-k akkor használhatók, ha jóváhagyjuk, illetve a versenyzők elfogadásáról is valamilyen formában gondoskodni fogunk. Természetesen nem úriember vezetőket akarunk és nem is 18 éves fiatalokat szeretnénk mondhatni életveszélybe sodorni, csupán egy mértéket kell tartanunk a jelentősen megnövekedett teljesítmények miatt." - mondta el Jarmo Mahonen, az FIA rali igazgatója.

A megbeszélésen továbbá azt is megerősítették az illetékesek, hogy a csapatoknak nem kell kijelölniük elsőszámú vezetőt.

A pontok tekintetében is komoly változások történnek. Idén a futamok legalább felét kell teljesíteniük ahhoz a párosoknak, hogy megkaphassák a nekik szánt bajnoki pontokat, míg jövőre ez 50%-ról 75%-ra fog növekedni.

Lara