|
A lényege a dolgoknak ugyebár köztudott - a világbajnoki futamok pénteki és szombati versenynapján az összetettbeli ponttábla éllovasa kezdi meg elsőként a kilométereket a szakaszokon. Ez aszfalton nem nagy gond, de murván takarítóként nem éppen kedvező időket szedhetnek össze az élmezőnybeli versenyzők. "Igaza van!" - kezdte gondolatait a kilencszeres bajnok Ogierre utalva. "Vannak, akik úgy gondolják, hogy erről nincs mit beszélni, de úgy gondolom, ezt nem lehet csak úgy a szőnyeg alá söpörni. Ez a versenyben nagyon sokat dob a latba, és hagyni kellene a tehetségeket kibontakozni, nem pedig visszafogni őket. Gondoljunk csak például egy futóversenyre - aki a fűben teljesítené mondjuk a 100 métert, lassabban haladna, mint akik a kijelölt pályán szaladgálnak.” Loeb valójában szerencsésnek mondhatja magát, hiszen az ő pályafutása során még nem nem ez volt a módi, a szabályok többször is változtak, de listavezetőként egy napnál többet sosem kellett takarítani. "Abszolút megértem, hogy Ogier-t bosszantja a dolog. Nekem még csak az első nap szólt a takarításról, ami húzós, de két nappal már több gondom lenne nekem is." A hétvégén egyébként pontosan egy murvás futamot tudnak le a világbajnokság résztvevői Szardínia szigetén. Egyelőre forró, száraz körülményeket ígérnek, így a háromszoros bajnok küzdhet majd a porral és a kavicsokkal. "Ilyen körülmények között lehetetlen nyerni!” - mondta Ogier, aki péntek délelőtt némiképp rácáfolt kijelentésére, hiszen az első körben szakaszt is tudott nyerni. Ogier számára egyébként a 2012-es és 2013-as felállás tetszett a legjobban, mikor kedve szerint választhatta meg rajtolási sorszámát. A dolog eljutott a FIA-hoz természetesen, és Jarmo Mahonen azt ígérte, hogy át fogják vizsgálni a következő szezonra vonatkozóan a rajtolást. "Minden változat lehetséges, a kvailifikáció visszavezetésétől egészen odáig, hogy a listavezető akár mindhárom nap az élről rajtoljon. Nagyon sokat gondolkozunk ezen a dolgon." - mondta Mahonen. Lara |
|