|
Az oroszok a Kamazt 2017. januárjára tervezték, de hogy kiforrjon autójuk, júliusban már élesben is bevetik – jövő hónap 8-ától 24-éig szeretnének versenyben maradni azon a futamon, mely Moszkván keresztül Kazahsztánt és Pekinget is érinti. A táv tízezer kilométer, melyet 15 versenynapon teljesíthetnek majd a bátor jelentkezők. Az oroszok a Kamazt 2017. januárjára tervezték, de hogy a Dakarra kiforrjon autójuk, júliusban már élesben is bevetik – jövő hónap 8-ától 24-éig szeretnének versenyben maradni azon a futamon, mely Moszkván keresztül Kazahsztánt és Pekinget is érinti. A táv tízezer kilométer, melyet 15 versenynapon teljesíthetnek majd a bátor jelentkezők.
Az autó a Kamaz-4326 karosszériájára készült, melynek hosszabb vezetőfülkéje és kiemelkedő motorházteteje van elődjéhez viszonyítva. Ez a külső talán még kedvezőbb lehet az izgalmas és egyben nehéz körülményeket generáló dél-amerikai megmérettetésen.
A projektet egyébként már tavaly nyáron megálmodták a Kamaz szakemberei, de gyakorlatban még csak az idei évben haladtak látványosan előre. Egy orosz futamon már próbaüzemben bevetették a hazai közönség legnagyobb örömére - a kagani Rally Raid Gold Cup-on már pár kilométert beletettek a legújabb Kamazba Eduard Nikolaev vezetésével. "Ez az új jármű már tavaly elkezdett épülni, és első körben az idei Dakaron szerettük volna bevetni. A menetrend kicsit felborult, így egy évet inkább csúsztatunk a projekten." - mondta Nikolaev. "Természetesen a legszembetűnőbb dolog a külső, amit egy hozzá nem értő is rögtön észrevehet." "A 2017-es Dakar a sebességről fog szólni. Egy pár helyen igazítottunk az autón annak érdekében, hogy a nagy súly miatt kicsit kezesebb és gyorsabb legyen a Kamaz.” Az új Kamaz a már megszokott kék-fehér festés után a hazai futamon lopakodó külsőt kapott – fekete színben szelte vele Nikolaev a kanyarokat.
"Ha végignézzük a történelmet, a csapatunk és maga a márka is arra törekedett, hogy mindig a legjobb, legeredményesebb legyen a legmegbízhatóbb autóval. E szezonban az újításra helyezzük a hangsúlyt, és bízunk benne, hogy a jövő év is a sikeresség jegyében telhet és megszerezhetjük 14. Dakar győzelmünket." - mondta el Vlagyimir Chagin, a csapat vezetője.
A Kamaz Master ‘Kapotnik’ szinte félelmetes külsejével teljesítményben sem marad el – továbbra is garantált az állandó négykerék hajtás, míg a motorháztető alá egy vadonatúj 12,5 literes dízel motor került, melynek köszönhetően gyerekjáték lesz a srácoknak akár 160-nal is száguldozni. 980 lóerő és egy 16 sebességes ZF váltó biztosítja az igazi Kamaz élményt. Az üzemanyagtartályt sem spórolták el – 10 ezer litert tölthetnek bele a versenyek során. „Olyan érzés vezetni ezt a monstrumot, mintha egy nagyobb SUV-ot irányítanál.” – folytatta Chagin.
Lara |
|