|
A Citroen észak-ír versenyzője két verseny pihenő után győzelemmel tért vissza a Világbajnokságra, miután sikerrel kamatoztatta remek rajtpozícióját a futam első két napján. Meeke már a pénteki nap végre több mint félperces előnyre tett szert az élen, amit szombat délig megduplázott. A verseny második felében aztán csökkenni kezdett előnye, azonban a befejező nap négy gyorsasági szakaszának így is megnyugtató, 45 másodperces előnnyel vágott neki. Izgalmak azonban a befejező napra is maradtak, ugyanis Andreas Mikkelsen némiképp váratlanul támadásba vette Sebastien Ogier második helyét. A Volkswagen norvégja már a befejező nap nyitószakaszán letaszította a második helyről a csapat franciáját, majd egy újabb szakaszgyőzelemmel Mikkelsen növelni kezdte előnyét, az utolsóelőttin azonban Ogier végzett az élen, így a power stage-re maradt a döntés.
Az extra pontokat adó szakasz királya, Sebastien Ogier ezúttal is feltartóztathatatlan volt, azonban a verseny végi második helyhez ez is kevés volt. A szakaszon Latvala autózta a második időt, Mikkelsennek csak az egy pontot érő harmadik hely jutott, de mivel Ogiertől csak két másodpercet kapott, megőrizte a második helyet.
"Ez egy közel tökéletes hétvége volt számunkra, minden úgy zajlott, ahogy a nagykönyvben megvan írva." - értékelt Meeke. "Pilótaként számomra ez egy újabb előrelépés. Az idei év számomra a tapasztalatszerzésről szól, és ennél többet most nem tehettem volna. Megpróbáljuk a lehető legjobban kihasználni az idei évi versenyeinket, hogy jövőre minél nagyobb eséllyel szállhassunk harcba a világbajnoki címért."
Sebastien Ogier sorsa igazából a nyitó szakaszon pecsételődött meg, amikor begyűjtött egy lassúdefektet és bár ehhez képest hozta a szakaszon a második időt és közel maradt Mikkelsennhez, a folytatásban azonban már nem nagyon ficánkolhatott, mivel pótkerék híján egy újabb defekt nagy valószínűséggel a verseny végét is jelentette volna az elmúlt három év világbajnoka számára. Mivel Hayden Paddon már a nyitónapon búcsúzott a versenytől Ogier a harmadik hellyel is tovább növelte előnyét a bajnoki ponttáblázat élén, túl a szezon egyharmadánál csaknem kétfutamnyi ponttal vezet immár Andreas Mikkelsen előtt. Negyedik helyre az idei szezon kellemes meglepetése, Dani Sordo érkezett, aki az új generációs i20 WRC-vel versenyről-versenyre ott ólálkodik a dobogós helyek környékén. Az ötödik helyen a pályafutása eddig legjobb formáját mutató Eric Cammili érkezett célba, aki nem mást, mint a futam tavalyi győztesét, Jari-Matti Latvalát taszította le a hatodik helyre. A WRC2-ben a Skoda kettős győzelmet ünnepelhetett, a csehek gyári pilótája, a svéd Pontus Tidemand kis híján rajt-cél győzelmet aratott Portugáliában, egyetlen gyorsasági erejéig engedte ki kezéből a vezetést a célba végül másodikként érkező perui Nicolas Fuchs előtt. Adobogó harmadik fokára a záró szakaszon a norvég Marius Aasen kapaszkodott fel egy R5-ös Fiestával, két tizeddel letaszítva a pódiumról a shakedownon felboruló ausztrál Scott Pedder.
A mezőny magyar párosa, Turán Frigyes és Zsíros Gábor folyamatosan javuló teljesítménnyel rukkolt elő idei szezonjuk első állomásán, a célba végül a Fordos háziverseny második és a kategória kilencedik érkeztek, minek köszönhetően 2 pontot vághattak zsebre. Fri |
|