l1
l2


 

Meeke magabiztosan vezet Portugáliában

Május 20.
Kissé kesze-kuszára sikerült a portugál rali első teljes versenynapja, volt olyan amikor órákig nem lehetett tudni ki vezeti a versenyt, Paddon és Tanak bukott, előbbi autója ki is égett, míg Kris Meeke egy utólagosan megállapított szakaszgyőzelemmel és az összetett első hellyel büszkélkedhet.

A csütörtök délelőtti bemelegítést követően még aznap kezdetét vette az idei Portugál Rally, a verseny első gyorsaságijára kora esete, egy parallel pályán emberek tízezrei előtt került sor. A páros küzdelmek végén a legjobb időt Sebastien Ogier autózta, szakaszgyőzelmével jelezte, a délelőtti bemelegítésből ezúttal sem volt szabad messzemenő következtetéseket levonni.

Pénteken aztán már teljes nap várt a mezőnyre, összesen nyolc gyorsasági szakasz került terítékre. A rajtot az a Kris Meeke kapta el a legjobban, aki három hónapos szünetet követően szállt újra versenybe a Citroen DS3 WRC-vel. Két gyors szakaszgyőzelme ébresztőt fújt a futam címvédőjének, és az első kör záró szakaszán már a tavalyi győztes Jari-Matti Latvala autózta a legjobb időt. Meeke azonban ezzel együtt is 10 másodperc feletti előnnyel az élen érkezett az ebédszünetre.

Mögött az a Sebastien Ogier érkezett célba, aki amerikai második helyek után ismét a győzelemre pályázik Portugáliában. Ennek megfelelően lendült támadásba és ezúttal a szerencse ismét a kegyeibe fogadta, hiszen ezúttal jobbára nedves burkolat fogadta a pályaseprőt, így Meeke-hez képest bőven lőtávolon belül tudott maradni a második kör kezdetére, miközben mindenki mást már az első három szakasz után maga mögé utasított.

 

A WRC2-ben az első körben a Skodák domináltak, Pontus Tidemand mindhárom szakaszt megnyerve bő félperces előnnyel állt az élen a szintén Skodás Nicolas Fuchs és a ponttáblázatot vezető Elfyn Evans előtt. Gyári csapattársa, Jan Kopecky a negyedik helyre érkezett, Turán Frici és Zsíros Gábor pedig a 14. helyről ment delelőre.

A délutáni program annyiban változott a délelőttihez képest, hogy az ismétlődő három szakasz mellé a nap zárásaként bekerült még egy rövid utcai pálya, melyen kettőt fordulhatott a talpon maradt mezőny. Márpedig a versenyzők tábora jócskán megrostálódott péntek estére, a második kör nyitó szakaszára kissé feje tetejére állt a világ Portugáliában, a helyzet ábrázolásához talán a legjobb ha Martin Prokop szavait idézzük. ”Sokkal rosszabb volt, mint bármelyik szakasz a Dakaron, rengeteg kövön mentünk keresztül, nagyon rossz pálya volt.” A cseh pilóta és a rajtoltatás korábbi megszakítása után a szervezők is belátták, hogy ennek így nem sok értelme, így több autót már nem rajtoltattak el, mindez azonban vajmi keveset ért Hayden Paddon számára, aki felborította az i20 WRC-t, ami ezt követően kigyulladt, és porig égett.

 

Szerencsére a versenyzőknek ezúttal sem esett baja. Szintén a szakasz áldozatául esett Ott Tanak, az észt ugyanott borította fel a Fiesta WRC-t ahol Paddon, sőt Mads Östberg bevallása szerint, neki is hajszálon múlt a sorsa az ominózus helyen.

 

Mivel ezen a szakaszon már nem rajtolhatott el a versenyben vezető Kris Meeke, sokáig nem lehetett tudni, hogy mi a sorrend az összetettben, azonban a versenyigazgató valamilyen módon a Citroen pilótájának ítélte meg a legjobb időt, Dani Sordonak így le kellett mondania a szakaszgyőzelemről. Feltehetően azonban így sem volt szomorú a spanyol, hiszen ezzel együtt is megelőzte Sebastien Ogier-t az összetettben.

Kris Meeke azonban nem csak a megállapított abszolút idővel járt jól, hanem a hátralévő két komoly szakaszon további előnybe került azáltal, hogy gyakorlatilag új gumikkal vághatott neki a nap hajrájának. A Citroen észak-írje meg is nyerte a hátralévő két hosszú szakaszt, amivel hét szakasz után az összetettben több mint félperces előnyre tett szert az élen. A második helyért Sordo és Ogier harcolt, végül utóbbi került kedvezőbb helyzetbe szombat reggelre, Sordo azonban alig lemaradva követi a harmadik helyen. A dobogósok mögött egy nagyobb szünetet követően Andreas Mikkelsen érkezik a negyedik helyen, akit Thierry Neuville követ tisztes távolból.

A WRC2-ben Pontos Tidemand hatalmas fölénnyel vezet, a svéd fiú számára még egy defekt is belefért, és nem csak csoportját vezeti magabiztosan, de az összetettben több WRC-t is megelőzve pontszerző helyen érkezett célba. A kategória további dobogós helyezettjei sem változtak a délutáni pályákon, Fuchs megőrizte második, Evans pedig harmadik helyét a nap végén, míg a mezőny egyetlen magyar párosa, Turán Frigyes és Zsíros Gábor a csoport 14. helyét foglalta el hét szakaszt követően.

 

A Vodafone Rally de Portugal állása a pénteki nap végén (Top 10):

1. Kris Meeke/Paul Nagle, Citroen DS3 WRC 1:28:53.3
2. S. Ogier/J. Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC +31.9
3. Dani Sordo/Marc Martí, Hyundai i20 WRC +37.3
4. A. Mikkelsen/Anders Jaeger, Volkswagen Polo R WRC +52.3
5. T. Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 WRC +1:12.2
6. S. Lefebvre/Gabin Moreau, Citroen DS3 WRC +1:33.5
7. Mads Östberg/Ola Flöene, Ford Fiesta RS WRC +1:46.0
8. Eric Camilli/B. Veillas, Ford Fiesta RS WRC +1:49.7
9. J-M. Latvala/Miikka Anttila, Volkswagen Polo R WRC +3:50.9
10. Pontus Tidemand/Emil Axelsson, Skoda Fabia R5 03:52.0...

FriLara