l1
l2


 

Ismét murván az R5-ös Hyundai

Május 10.
Miután egy sikeres aszfalt tesztet letudott a Hyundai R5-ös az olaszországi Torino környékén, a felkészülési kampány nem állt le az alzenauiaknál. Az elmúlt héten Kevin Abbring Szardínián járt, ahol egy öt napos menet keretében aszfalton és murván is próbára tette a márka legújabb fejlesztését.

Az április közepén, a Piedmont hegyek ölelésében lezajlott teszteket követően a banda rögtön utazott tovább Szardíniára. A szoros időbeosztásba azonban mindent belesűrítettek – a szigeten két nap aszfalton, három nap pedig murván teljesített az új i20-as R5-ös. Abbring és navigátora, Seb Marshall ezúttal a felfüggesztésre koncentrált, melyet a csapat elsősorban murvás futamokon szeretne majd bevetni versenykörülmények között.

A fejlesztés tovább folytatódik – ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy elkészült a második karosszéria is. Természetesen bíznak abban, hogy nyáron végre homologizációhoz juthat majd a banda első R5-ös gépezete, és egyre több érdeklődőnek tudnak majd biztosítani egy-egy versenyautót - akár nemzeti szinteken is.

A projektet egyébként az alzenauiak vállalták magukra, akik a WRC-s pályafutás mellett létrehoztak egy új ágazatot tavaly szeptemberben, a Hyundai Motorsport' Customer Racing-et, akik kifejezetten az R5-össel foglalatoskodnak minden áldott nap. A csapatba természetesen próbáltak olyan embereket megszerezni, akiknek már van tapasztalatuk raliautók terén.

Az új generációs i20 R5-ös alapját ugyanaz az öt ajtós modell adja, melyre a WRC-t is építették. A motortérben egy 1,6-os közvetlen befecskendezésű turbómotor duruzsol 32 mm-es szűkítővel.

A csapat Torino és Szardínia után most visszavonul a bázisra, kielemezve az eddig tapasztalt aszfaltos és murvás élményeket. Ezt követően természetesen nem áll le a menet - a csapat élete fel fog gyorsulni, hiszen szeretnének betervezni még egy aszfaltos és egy murvás tesztelést legalább a homologizáció előtt.

"Mindenki számára kemény volt ez a 8 napos tesztelési sorozat." - mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport Customer Racing vezetője. "Tisztában vagyunk vele, hogy ez most egy kemény menet, de muszáj dolgoznunk rajta, ha tartani szeretnénk az ütemtervet. Szardínián nagyon hasznos volt mind a két felület mindazok ellenére, hogy Torino-ban is aszfalton szereztük meg a kilométereket. Most láthattuk, hogy az R5-ös aszfalton és murván is egyaránt versenyképes lesz. A második karosszéria elkészülése egy fokkal most megkönnyíti a dolgunkat, hiszen így már két autóval dolgozhatunk egyszerre. Az utolsó szakaszban egyszerre fog a két autó futni – egyik aszfalton, míg a másik murván bizonyíthat."

Tesztpárosuk, Kevin Abbring és Seb Marshall most egy kicsit más vizekre evez - a páros idén először ül WRC-be a portugál ralin, mely kitérő után ismét visszatérnek a bázisra, hogy tovább segítség az R5-ös menetelését.

Lara