l1
l2


 

Latvala megállította Ogiert Mexikóban

Március 7.
Kettős Volkswagen sikerrel zárult a szezon első murvás versenye, Jari-Matti Latvala pályafutása során először nyert Észak-Amerikában, Sebastien Ogier azonban második helyével is tovább növelte előnyét a bajnoki ponttáblán. A harmadik helyet első ízben Dani Sordo szerezte meg, de egy büntetés miatt végül a kénytelen volt átadni dobogós helyét Mads Ostbergnek.

A repülő finn a kőkeménynek számító vasárnapot egy másfél perces előnnyel kezdte meg. Latvala nem tagadta, kicsit tartott a 80 kilométeres mondhatni különleges résztől, de végül minden úgy alakult, ahogy szerette volna. Mindkét vasárnapi részt ugyan Sebastien Ogier nyerte, de a francia hátrányából mindössze fél percet tudott csak lefaragni. Nagy öröm volt ez most Latvala számára, hiszen a 2015-ös Korzika rali óta csak próbálkozott a győzelemmel.

„Valahogy megérettem erre a győzelemre.” – mondta el a 30 éves versenyző, aki 2008-ban szerezte meg első VB-s győzelmét. "Az évünk elég nehezen indult, az első két futamon nem is szereztem pontokat. Ez volt az első rali, ahol végre gondok nélkül tudtam autózni.”

 

Jari-Matti Latvala és  Miikka Anttila egyébként negyedik közös sikerüket zsebelték be, emellett pedig a Volkswagen-nek is jót tettek e győzelemmel - a németek zsinórban 12. első helyüket szerezték meg.

"A vasárnap kifejezetten tetszett, és összességében is nagyszerű verseny volt." - nyilatkozta Ogier, akinek végül nem sikerült a nagy terve, hogy győzelemmel zárja 100. VB-s rajthoz állását. "Megtettem mindent, amit tudtam, de most erre futotta. Köszönöm a csapat segítségét, ezek a pontok is nagyon jól jönnek az összetettben."

 

A céldobogón Dani Sordo-t küszönthettük a harmadik helyen, de miután kiderült, hogy a spanyol 29 gumit, azaz többet használt a megengedettnél, emiatt egy 2 perces büntetéssel lett gazdagabb. Ez a kis plusz egy hellyel jelent rosszabbat a számára, azaz a Hyundai versenyző 1,5 másodperccel leszorult a dobogóról és helyet cserélt a negyedikként célba érkező Mads Ostberggel.

 

Ötödikként újból egy Hyundai következik - a kiwi srác, Hayden Paddon 44 másodperces hátránnyal zárt csapattársa, Dani Sordo mögött. Őt Ott Tanak követte, aki a Dmack számára hozott most értékes pontokat.

A WRC2-es kategóriában Teemu Suninen volt a legmeghatározóbb versenyző - a finn, Toni Gardemeister Skoda Fabia R5-ösével 20 perces előnnyel zárt a lengyel Hubert Ptaszek előtt, akinek szinte megváltás volt ez a dobogó középső pozíció, ugyanis a Peugeotja egész futam alatt váltó illetve fékgondokkal küzdött.

A Mexikó rali végeredménye:


1

 

 

Latvala J. / Anttila Miikka
Volkswagen Polo R WRC 

 

04:25:57.4

 

 

2

 

 

Ogier S. / Ingrassia J.
Volkswagen Polo R WRC 

 

 

 

00:01:05.0

3

 

 

Östberg Mads / Flöene Ola
Ford Fiesta RS WRC 

 

 

 

00:05:36.4

4

 

 

Sordo Dani / Martí Marc
Hyundai i20 WRC 

 

 

 

00:05:37.9

5

 

 

Paddon Hayden / Kennard John
Hyundai i20 WRC 

 

 

 

00:06:22.6

6

 

 

Tanak Ott / Mõlder Raigo
Ford Fiesta RS WRC 

 

 

 

00:09:59.5

7

 

 

Prokop Martin / Tománek Jan
Ford Fiesta RS WRC 

 

 

 

00:12:58.5

8

 

 

Bertelli L. / Scattolin S.
Ford Fiesta RS WRC 

 

 

 

00:14:09.6

9

 

 

Suninen Teemu / Markkula Mikko
Škoda Fabia R5 

 

 

 

00:18:01.8

10

 

 

Gorban Valeriy / Korsia V.
Mini John Cooper Works WRC 

 

 

 

00:32:37.3

Lara