l1
l2


 

A Volkswagen 1000 kilométert tesztelt a Montéra

Január 3.
A téli szünetben sem vett vissza a tempóból a háromszoros világbajnokság német csapat, a Volkswagen Motorsport nem aprózta el a felkészülést a szezon első állomására, a csapat versenyzői és a Polo WRC 2016-os változata 1000 tesztkilométer után áll rajthoz január a Montén.

A csapat az előző két évhez hasonlóan az év végére sem hagy pihenőt három versenyzőjének és a szerelőknek. A felállást tekintve versenyzői szempontból nem történt változás - Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen lesznek 2016-ban is a VW gyári pilótái, azonban navigátori poszton egy változást történt. Az utóbb említett norvég fiú mellé Anders Jaeger érkezett az igazán tapasztalt Ola Floene helyére. A srácok az utolsó világbajnoki futamot követően sem lógathatták sokáig lábukat, ugyanis a napokban tudtak le egy jó pár száz kilométeres tesztet a 2016-os Polo-val Franciaországban, Gap környékén. A helyes beállítások megtalálása mellett ezúttal a hangsúly a gumikra került.

A banda igazán komoly eredményt ért el 2013 óta, mióta belekerült a világbajnokság vérkeringésébe – a begyűjtött bajnoki címek mellett külön büszkeség a számunkra, hogy 39 futamon elrajtolva 34-szer az első helyen tudtak végezni.

"A Monte Carlo rali igazi legenda, több okból is." - kezdte mondandóját a Volkswagen Motorsport feje, Jost Capito. "A folyamatosan változó időjárási körülmények külön izgalmakat ígérnek, hiszen hol száraz, hol havas, hol pedig jeges az út. Pontosan erről szól a Monte - a játékról és a váratlan helyzetekről. Hogy fokozzam a dolgot, azért azt sem szabad elfelejtenünk, hogy az első futam, így minden egyes versenyző tiszta lappal, azaz 0 ponttal rajtol el. A napokban lezajlott teszten is próbáltunk hasonló körülmények között autózni, hiszen valahogy fel kell készülni a januári rajtra."

 

Többen állítják, hogy a Monte kiszámítható, de az időjárás mindig közbeszólhat - lehet jég, hó, ónos eső, nedves, fényes vagy akár száraz aszfalt is, bármelyik megtréfálhatja a versenyzőket. A teszt Gaptól körülbelül 70 kilométerre volt – ez volt az a terület, ahol mindent le tudtak tesztelni az autón Monte Carlo-ra, illetve a Michelin abroncsok közül is úgy tűnik, megtalálták azokat a modelleket, melyek kielégítőek lehetnek pár hét múlva.

 

Lara