l1
l2


 

Megjelent a legfrissebb AFM

November 17.
Már kapható Magyarország motorsport magazinjának legfrissebb száma, amely felidézi az immár kétszeres világbajnok Lewis Hamilton útját az idei diadalig, amelyhez Nico Rosbergen és műszaki hibákon át rögös út vezetett.

A Mercedes két pilótájának párharca a végsőkig kitartott, így bár autójuk domináns volt, Hamilton és Rosberg gondoskodtak róla, hogy az utolsó futamig szórakoztató legyen a szezon. Az Abu Dhabi Nagydíj előtt azonban izgatottság mellett némi félelem is átjárta a Formula-1 világát, hiszen könnyen a vitatott dupla pontok is befolyásolhatták volna a bajnokság végkimenetelét. Az Autósport és Formula Magazin elemzi a szezonzáró alakulását és utánajár, mely kulcspillanatokkal alapozta meg bajnoki címét Lewis Hamilton a szezon során.

Az F1 egyik leginkább elismert mérnöke az elmúlt évtized során a mennyet és a poklot is megjárta, most azonban ismét megtalálta a számára megfelelő munkakörnyezetet. Pat Symonds az AFM hasábjain egy mélyinterjúban mesélt hosszú karrierje alakulásáról, azt Ayrton Sennával való együttműködéstől Michael Schumacheren és Fernando Alonsón át a 2008-as szingapúri ütközésbotrányig, amely után ismét alulról kellett felküzdenie magát az sportban, hogy mostanra kikössön a Williamsnél.

Magyarországról keveseknek adódik meg a lehetőség, hogy a Formula-1-ben dolgozhassanak, ám, a magazin most felfedi egy sikeres mérnök, Hegedűs Andor pályafutását, aki a Marussiánál ténykedett, majd az istálló év végi megszűnése után nem máshol, mint a Red Bullnál kapott állást. Andor exkluzív interjúban meséli el, hogyan került kapcsolatban az autóversenyzés csúcskategóriájával.

Az időjárás az autósportban mindig is fontos szerepet játszott, ám csak az utóbbi évtizedben kezdtek az F1-es csapatok komolyan befektetni az előrejelzésekbe. Az AFM betekintést nyújt abba, hogyan zajlik az időjárás alakulásának megállapítása a versenyhétvégéken, és hogy milyen adatokból dolgozhatnak a csapatok annak eldöntésére, hogy esős vagy száraz pályára alkalmas abroncsokat adjanak pilótáiknak illetve hogyan állítsák be a technikát.

November utolsó hétvégéjén egy különleges versenyt rendeztek Monzában, ahol ezúttal nem a csúcssebességen, hanem az vezetési technikán volt a hangsúly. A Monza Rally Show ideje alatt megnyitották a pályához tartozó legendás ovált és további lassítókat helyeztek el a vonalvezetésen, ahol a motorsport krémjéből érkező résztvevők három napon át raliautóikkal versenyeztek. Az Autósport és Formula Magazin a helyszínről számol be Robert Kubica, Valentino Rossi, Ken Block és riválisaik küzdelméről.

További témák a lapból:
- Vettel a Ferrarihoz szerződött
- Abu Dhabi Nagydíj összefoglaló elemzés
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- Megjelent a Száguldás és Cirkusz 2014-2015
- Az utánpótlás útja az F1-be
- Csapatépítés sok sárral és Grosjeannal
- Szalayék ismét a Dakarra készülnek
- A Ralikrossz-vb magyar időmérői
- Bessenyey Zoltán megvédte Eb-címét
- Beszámoló a Mikulás Raliról
- Egy versenyző halálára - In memoriam Gulyás Imre
- Véget ért az Országos Tereprali Bajnokság
- A lázadó: Jeep Renegade 2.0 Mjt Limited
- Fotógaléria: Daniella és a Mitsubishi

A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu megújult weboldalán.

(x)