|
Július 18. Új gumikkal jelentkezik a finn ralin a francia gumigyártó, az LTX-Force váltja le az eddig használt Latitude Crosst. Az M-Sport viszont igen kellemetlen helyzetbe keveredett a Michelin szoros naptár miatt. Prioritást élvezett a Le-Mans-i 24 órás és ezen kívül az ausztrál versenyre szánt gumikat már hajóra kellett tenni, így Malcolm Wilson csapata húzta a legrövidebbet, akik egy ötnapos teszttel készülnének Finnországra, de mindezt 9 garnitúra gumival kell megtenniük. „Mikko-ra fogunk koncentrálni, és megpróbálunk jó beállításokat találni az új gumikkal. Ezekre a beállításokra kell építenie majd Elfynnek [Evans] és Robertnek [Kubica]. Elképzelhető, hogy csak 4 friss gumit fogunk tudni adni nekik a tesztre.“ Nyilatkozta a csapat gumimérnöke George Black a wrc.com-nak. A finn pályákon várhatóan az új gumi puhább verziója (S4) lesz leginkább igénybe véve. Váratlanul durva körülmények vagy extrém magas hőmérsékletek esetén pedig a keményebb keverék (H4) is szóhoz juthat. A Michelin szerint, hogy az új 15 colos gumik ugyanolyan tartósak lesznek, mint a régi Latitude Cross-ok, ami utoljára Lengyelországban került bevetésre, viszont az újak tapadása jobb kell, hogy legyen. "Egy alapost tesztfolyamaton estek át az új Michelin LTX-Force S4 és H4 gumik. Finnországban meg fogják mutatni a bennük rejlő lehetőségeket." - zárja magabiztosan a francia gyártó rali-managere. Erröl nagyon szívesen megbizonyosodna Martin Prokop is, de kénytelen lesz egészen a finn versenyig várnia, hogy lecserélhesse az aktuális készletet. Ugyanis a Jipocar Czech National Team csapatnév alatt induló cseh versenyzőnek aktuálisan nulla darab áll rendelkezésére abból, amit aztán a versenyen teszteletlenül kell használnia. A hír ugyan nem tesz említést arról, hogy mennyire érintettek a többiek (VW, Hyundai, Citroen) az ellátási problémában, gyanítjuk, hogy ezeknél a csapatoknál nincsen nagy baj, a Citroen ha másért nem honfitársi szeretetből is megkapja a segítséget, a VW és a Hyundai pedig mint tudjuk egész más ligában játszanak pénzügyileg. Kígyó |
|