l1
l2


 

Gumi nélkül mennyi?

Július 18.
A Rali Világbajnokság egy komoly logisztikai kihívás, még a sokat látott gumiszállítónak a Michelinnek is. Most éppen az utánpótlás látszik elapadni, az M-Sportnak például összesen 36 darab gumija van a finn verseny előtti tesztekre, ami 9 garnitúra és ez több versenyzőre vetítve bizony igen csak karcsú. Náluk is rosszabbul áll Martin Prokop.

Új gumikkal jelentkezik a finn ralin a francia gumigyártó, az LTX-Force váltja le az eddig használt Latitude Crosst. Az M-Sport viszont igen kellemetlen helyzetbe keveredett a Michelin szoros naptár miatt. Prioritást élvezett a Le-Mans-i 24 órás és ezen kívül az ausztrál versenyre szánt gumikat már hajóra kellett tenni, így Malcolm Wilson csapata húzta a legrövidebbet, akik egy ötnapos teszttel készülnének Finnországra, de mindezt 9 garnitúra gumival kell megtenniük.

„Mikko-ra fogunk koncentrálni, és megpróbálunk jó beállításokat találni az új gumikkal. Ezekre a beállításokra kell építenie majd Elfynnek [Evans] és Robertnek [Kubica]. Elképzelhető, hogy csak 4 friss gumit fogunk tudni adni nekik a tesztre.“ Nyilatkozta a csapat gumimérnöke George Black a wrc.com-nak.

A finn pályákon várhatóan az új gumi puhább verziója (S4) lesz leginkább igénybe véve. Váratlanul durva körülmények vagy extrém magas hőmérsékletek esetén pedig a keményebb keverék (H4) is szóhoz juthat.
Black azonban attól tart, hogy az S4 a finn körülményekhez túl puha lesz. Ezt a gumit fogják a Wales Rally-n is használni, ahol hideg, sáros, nedves pályák várhatják a csapatokat. "Végig kell zongoráznunk az összes lehetőséget, és össze kell vetnünk az adatokat a régi gumi adataival. Lehet, hogy jól fog működni az új, de ezt még egyszerűen nem tudjuk. Nem egy egyszerü helyzet." - vélekedik Black

A Michelin szerint, hogy az új 15 colos gumik ugyanolyan tartósak lesznek, mint a régi Latitude Cross-ok, ami utoljára Lengyelországban került bevetésre, viszont az újak tapadása jobb kell, hogy legyen. "Egy alapost tesztfolyamaton estek át az új Michelin LTX-Force S4 és H4 gumik. Finnországban meg fogják mutatni a bennük rejlő lehetőségeket." - zárja magabiztosan a francia gyártó rali-managere.

Erröl nagyon szívesen megbizonyosodna Martin Prokop is, de kénytelen lesz egészen a finn versenyig várnia, hogy lecserélhesse az aktuális készletet. Ugyanis a Jipocar Czech National Team csapatnév alatt induló cseh versenyzőnek aktuálisan nulla darab áll rendelkezésére abból, amit aztán a versenyen teszteletlenül kell használnia.

A hír ugyan nem tesz említést arról, hogy mennyire érintettek a többiek (VW, Hyundai, Citroen) az ellátási problémában, gyanítjuk, hogy ezeknél a csapatoknál nincsen nagy baj, a Citroen ha másért nem honfitársi szeretetből is megkapja a segítséget, a VW és a Hyundai pedig mint tudjuk egész más ligában játszanak pénzügyileg.

Kígyó