l1
l2


e

 

Lehullt a lepel a Peugeot Dakaros autójáról

Április 15.
Most már biztos, hogy kétkerék-hajtású buggy-t épít a francia cég sportosztálya a jövő évi Dakar Rallyra, további részletek mellett az első képeket és videót is mutatunk a 2008 DKR-ről

Az izmos, már szinte vadállati formákra emlékeztető Peugeot 2008 DKR fejlesztői komoly jövőt jósolnak a franciák legújabb terepautójának. A márka a 2015-ös Dakar ralin szeretne bizonyítani két ismert, tehetséges versenyzővel.

A hogy arról már korábban beszámoltunk, a Dakarra jövőre visszatérő Peugeot Total csapatának egyik pilótája a 2010-es Dakar rali győztese, Carlos Sainz lesz. A spanyol matador csapattársa, a szintén közkedvelt terepralis, Cyril Despres lesz januárban. Az új felállás azután vált ismertté, miután három hete a Peugeot, a Red Bull és a Total bejelentette, hogy jövőre közösen fognak össze a sivatagi kilométerekre. Nem titok, hogy a Peugeot alapjait az országúti crossover adta, melyet eredetileg családi autónak terveztek, ám a fejlesztők ezt továbbgondolva egy terepre való sport változattal álltak elő.

A tervezők a kivitelezések során ügyeltek arra, hogy a dinamikusság és versenyképesség mellett egy határozott, marcona megjelenésű karosszériával lássák el a 2008-ast. "A terveink során olyan részekre tettük a hangsúlyt, mellyel nemcsak a gyorsaságra, hanem valódi terepre is felkészítjük az autót. Odafigyeltünk az utastér illetve a kerekek megfelelő méretére, illetve a rugózás és az aerodinamikai összetevők is nagy hangsúlyt kapnak majd a tesztelések alkalmával." - mondta el a Peugeot Sport projekt vezetője, Jean-Christophe Pailler.

 

Mielőtt nekiláttak volna a DKR-hez, elsőként azt vizsgálták felül, hogy az utcai autó kerüljön átalakításra az elvárt, szigorú szabályok szerint, vagy kezdjenek mindent az alapoktól és egy teljesen egyedi összeállítású versenyautót dobjanak be a mélyvízbe. Végül a második lehetőség mellett döntöttek, és ennek fényében egy új értelmet nyert 2008-asról beszélhetünk ma.

A kivitelezések során emellett külön kört futottak a tervezők egy igen fontos kérdésben - kétkerekes vagy összkerekes legyen a franciák legújabb modellje? Nos, a projekt vezetője szerint nagyon sok elemzést végeztek ebben a témakörben, és végül a kétkerék meghajtás mellett döntöttek. E választás fő előnye, hogy nagyobb, 37 colos Michelin abroncsok lehetnek az autón, és ennek függvényében a rugózást is kedvezően befolyásolja.

A terv, hogy egyszer majd egyesíti erőit a három csapat, már 2013 év vége felé felmerült, és idén nyélbe is ütötték a közös üzletet. A Red Bull mellett már Carlos Sainz is komoly tapasztalatokat gyűjtött be az év legnagyobb tereprali eseményén, így a fejlesztések során nagy segítségükre lehet a sok évnyi rajthoz állás, mely során a technikai követelményekkel is tisztában vannak a Peugeot Total emberei. "Radikális változás történt most a Peugeot életében. A végeredmény egy kiváló kétkerék hajtásos autó lett. A pályafutásom során volt szerencsém a négykerekesek mellett kétkerekesekhez is, és pozitív csalódások értek. Bízom benne, hogy sikereket fogunk elérni az új oroszlánnal." - mondta el a spanyol Carlos Sainz

Lara