l1
l2


 

 

"Nehezen tudnék nemet mondani..."

Január 11.
Nem zörög a haraszt, tartja a mondás, most éppen Manfred Stohl csapata körül fújdogál az a bizonyos szél, ami egyelőre csak szellő, de ki tudja mi lesz belőle.

Arról szólnak a hírek, hogy az új Hyundai i20WRC fejlesztésében segédkezne az osztrák ex-vb-s pilóta csapata. Nem egyszer vágta már nagy fába a fejszéjét, elég csak az ÖMV-s vb csapatra gondolni, vagy a "gázos" EVO IX fejlesztése, illetve Oliviera vb-n és Aigner IRC-n való futtatása, de, hogy újabb közhellyel éljek, nagyon úgy fest megint nagy halat fogott ki Stohl.

Régóta pletykatéma volt a Hyundai visszatérése, ami aztán megerősítésre került, már ott tart a projekt, hogy az első prototípus, ami még Koreában készült, már Európában tartózkodik, a Hyundai Motorsport bekerült a cégjegyzékbe, és az a Frankfurt melletti Alzenau városában vert tábort.

A tavalyi szezon utolsó versenyén, Spanyolországban a Hyundai egy hattagú delegációja nézelődött és fotózott serényen a szervizparkban, akik hogyhogynem a Stohl csapat vendégszeretét érezhették. Ebből lehetne arra is következtetni, hogy a csapat szakácsa világhírű és erről szeretnének minden este megbizonyosodni az urak, bár mégiscsak valószínű, hogy szakmai jellegű az érdeklődés, illetve az összefonódás. Ettől még persze lehet a szakács is jó...

Ennek mentén történt egy másik gyanús esemény. Miután az i20WRC prototípusa Európába ért, különböző helyeken megmutogatták az autót, félig-meddig a nyilvánosságnak, sajtónak, szakmának. Ez még nem is lenne gyanús, az már sokkal inkább az lenne, ha a korábban említett szakács főzte volna az ebédet, de e helyett egy egész kicsi Stohl Rancing matrica díszelgett az egyik alkalommal az autó oldalüvegein. Amik ugye igazából műanyagból készülnek.

És ez lenne a pletyka, egy látogatás a csapatnál, egy matrica egy alkatrészen, amit lehetne akár úgy is értelmezni, mint a beszállító megjelölését. Ezek szerint a plexi nyílászárók fejlesztéséért és beszállításáért Stohl csapata felelne, ami igazából nem lenne a nagy hal kategória. Viszont valószínűleg a felfüggesztés és a futómű egyes részeinek fejlesztésében is részt vesz a csapat. Az osztrák sajtó pedig valami ennél is nagyobbról, a teljes fejlesztésben való részvételről pletykál.

A helyi rallysport.hu, a motorline.cc-s kollégák rá is kérdeztek Stohlnál, hogy mi igaz mindebből, de sajnos nem sokat mondott, mondhatott, ami ugye rögtön jelent is valamit, hiszen van miről hallgatnia. Viszont annyit elárult, hogy nehezére esne bármely ilyen kérésre nemet mondani.

Remélhetőleg hamarosan közelebbi információkról is beszámolhatunk, a Montén is nyitott szemmel fogunk járni, és akkor talán a szakácsról is megtudunk valamit.

Kígyó