l1
l2


{

 

 

Túl az első teszten az első R5-ös

December 19.
A Párizsi Autószalonon már leleplezték a Peugeot 208 R5-ös domborulatait, ám az erejével még csak most ismerkednek komolyabban a mérnökök és a versenyzők. A FIA új szabályainak köszönhetően kelt életre a francia márka legújabb modellje, mely valójában a 207 S2000-est szeretné majd leváltani.

Az elmúlt héten a 208-as négy napot töltött az utakon Dél-Franciaországban, ahol Bryan Bouffier foglalhatott helyet a volánnál navigátorával, Xavier Panseri-vel.

"Ez az első teszt egy igazán komoly lépés volt a ralizás felé." - nyilatkozta Alexis Avril, a Peugeot Sport műszaki igazgatója. "Nagy munkában vagyunk, napról napra próbálunk változtatni egyes beállításokon, és minél jobb fejlesztést szeretnénk kiadni a kezünkből. Lassan már a piacra dobjuk az R5-öst, mellyel 10.000 kilométer tesztet tervezünk - természetesen ebbe egy-egy rajthoz állás is beletartozik."

A teszt során ügyeltek arra a franciák, hogy kifejezetten murvás felületet válasszanak ki a négy napra, hiszen csak a kavicsos utakra való beállításokon szerettek volna finomítani a mérnökök. Miután ezt teljesítették, a napirenden a motor és a felfüggesztés van most, hiszen a maximumot mindenképp szeretnék még idén kihozni a 208-asból.

"Szerintem az autó már közel 100%-os állapotban gurult ki a gyárból. Jól éreztem magam a volán mögött, egy kifinomult géppel dolgozhattam együtt az elmúlt 4 napban. Különösen a turbófeltöltős motor nyerte el a tetszésemet, nem számítottam ennyi energiára." - mondta el véleményét a 208-assal kapcsolatban Bryan Bouffier. 

Lara