{

 

 

Svéd Rally Blog 2. rész: Élet az iglóban

Február 13.
A kissé nehzékes indulás után szép lassan egyre jobban kezd alakulni a magyar csapat számára is az Svéd Rally. Eddig kicsit akadozott a blog gépezete most viszont beindul, folyamatosan jönnek az újabb részek, máris itt egy.

Rally Sweden

Valahol ott hagytuk abba, hogy első napunkat Svédországban apró bosszúságok nehezítették. Első éjszakánkon új élményekkel gazdagodtunk, kipróbáltuk milyen lehet egy iglóban eltölteni egy éjszakát. Éjszakára felrántottam magamra egy melegítő alsót, egy meleg pulcsit és olyat tettem, amit szándékosan (egy két lekváros este után persze volt rá példa) soha, zoknit húztam éjszakára. Erősen gondolkodóba estem, hogy nem kellene sapka is, de ezt már túlzónak éreztem. De csak reggelig, addigra megbántam. A ház fűtésének vezérlése egyébként úgy működik, hogy a ház Hollandiában élő de épp Tenerifén nyaraló góréja laptopról belövi azt amit épp nekünk jónak gondol. Persze van lehetőség kézi beavatkozásra is, amire sor is került.

Az első napra a kvalifikációvá avanzsálódott shakedown és az esti prológ-szerű, de a verseny értékelésébe is beleszámító Karlstad-i szakasz szerepelt a programban. Sajnos sokat beszéltünk már arról, hogy milyen irányba halad a Rally VB sorsa és most itt egy újabb rossz hír. Az idei évben bevezetésre került kvalifikációs rendszer azt is tönkretette. Most már az se ér egy forintot sem, ami eddig igazán jó volt a versenyben, a shakedown. Egy kicsit F1-es lett az egész, szabadedzés reggel nyolctól 10-ig, majd 10:33-tól délig időmérés, csak a WRC-knek és Ogiernek. A szabadedzésen még úgy, ahogy jöttek is, bár itt is voltak negyedórás szünetek, de a köztes félórás üresjárat még az itt viszonylag enyhének számító -10-ben sem volt annyira kellemes. Az időmérőn aztán már mindenki csak egyszer jött, szóval az 5 óra alatt, ha egy-egy pilótát láttunk háromszor, akkor az már jónak számított, szemben a korábbi 5-6-tal. Ha pedig egy kicsit szeretnél belenézni az S2000-esekbe vagy a mezőny egyéb részébe, akkor délig várni kell. Mi meg akartuk nézni, de mivel az időmérés lement úgy fél óra alatt, volt egy óránk a semmire. Délután egykor tudtunk visszaindulni a sajtóirodába.

Ez több szempontból is rossz hír. Egyrészt a fotósok már a WRC-k után leléptek, így az első képekért és a legfrissebb videóért folytatott harcot elbuktuk, viszont nekünk volt anyagunk a kicsikről is! :) Ami viszont még rosszabb hír, hogy a Hagfors-i sajtóiroda nagyon kicsi mind terültre, mind sávszélességre. A legrosszabb hír pedig, hogy idénre fele akkora lett, mint tavaly volt. Szerencsére találtam egy üres helyet, a net továbbra is piszkos lassú, de ha akadozott is, legalább működött. Amíg én telepítettem a frissítéseket a többiek visszamentek a szállásra. Megbeszéltük, hogy fél hétre visszajönnek értem. Igen ám, csakhogy az iroda nyitvatartási ideje szerint délután háromkor záróra. Ötkör szólt egy arc, hogy két órája zárva vannak, nem akarunk menni? Voltunk még páran, így ki tudtunk egyezni egy hatos zárásban. Természetesen én voltam az utolsó, aki lelépett, fent volt a videó meg a képek, de szegény bloghoz hozzá se tudtam nyúlni, pedig már az első rész meg volt írva. :( Atiék pontosak voltak, engem viszont hatkor kiraktak, a szervizpark bezárt, úgyhogy fél órát kint csöveztem.

Rally Sweden

A csütörtök esti Karlstad-i szuperspeciál tradícionálisan szerepel a programunkba, most sem hagytuk ki. A hangulatra ezúttal sem volt panasz, nógrádi vámpír barátaink feleltek érte. A szuperspeciál után még beugrottunk a helyi irodára, hogy legalább a blog felkerüljön, hazafelé még kicsit eltévedtünk, fél egykor értünk haza fáradtan, éhesen, elgyötörten. Egész nap két szendót burkoltam, kajás is voltam, de pénteken háromkor kellett kelni, ezért dobtam a tápot, beöltöztem az alváshoz és elhullottam.

Az ágyakat magassági sorrendben osztottuk el, én Krisztiánnal, Ati Dávidal alkotott párt. "Zs" tudta, hogy nem lesz könnyű felkelteni, ezért kávéval keltett. Ugyan épp leszokóban vagyok a kávéról, de rámozdultam és nagyon kellett. Égtek a szemeim, nagyon nem kívántam a napot, de tudtam, hogy fél óra után online leszek. A tervet maximálisan tartva hajnal 4-kor beröffentettük a Fabia-t és irány Norvégia!

A Svéd Rallye blog és helyszíni tudósításunk támogatója: Korda Racing
Partnereink: RallyeTours Rallypolo

Partnereink:

Fri