Al-Attiyah első IRC győzelme Cipruson

November 7.
A tegnapi napon befejeződött az FxPro Ciprus rally, mely az IRC sorozat idei befejező fordulóját is jelentette. A mezőny egy kicsit megfogyatkozott a már eldőlt bajnoki címek miatt, de ennek ellenére nem maradt nevező nélkül a déli verseny.


Nasser Al-Attiyah

Az első versenynapon nyolc szakasz várt arra, hogy a mezőny teljesítse. Kezdetben a Ford Fiestások harcoltak az élen, Nasser Al-Attiyah és Andreas Mikkelsen személyében. A második, harmadik gyorson is hasonló márkával gyűjtötte be szakaszgyőzelmeit a cseh Martin Prokop. A két versenyző mellett legjobb időt még Bryan Bouffier-nek és a libanoni Roger Feghali-nak sikerült begyűjtenie.

Nyolc szakasz után tehát a napot Martin Prokop zárta az élen: "Nem sikerült kihoznom még magamból a maximumot, de ennek ellenére örülök a vezető pozíciónak. Bízom benne, hogy holnap is mi diktálhatjuk majd a tempót."

A csehtől 12 másodpercnyire volt a második helyen márkatársa, Al-Attiyah: "Szerencsésen befejeztük az első napot. Lehetne jobb az eredmény a nevem mellett - holnapi célunk természetesen az időfaragás lesz."

Harmadik helyezet péntek este az a libanoni versenyző lett, aki már egy IRC-s szakaszgyőzelmet is a magáénak tudhat: "Már a rajttól kezdve próbáltam tartani a lépést a fiúkkal, de a műszaki gondok sem mellőztek minket, felfüggesztéssel adódtak kisebb-nagyobb problémák a nap folyamán."

A nap nagy kiesői közé sorolhatjuk a második gyorson motorproblémák miatt búcsúzó Andreas Mikkelsent - illetve Franz Wittmann-t, akit kerekei hagytak cserben az ötödik szakaszon.


Roger Feghali

Szombaton sem lazíthattak a versenyben maradt párosok, ugyanis még hét gyorsasági volt hátra a célig. Martin Prokop jól kezdett, hiszen majdnem duplájára növelte az előnyét egy szakaszon belül - a cseh versenyző a jó gumiválasztásnak tudja be ezt a szakaszgyőzelmet.

A verseny tizedik része fordulatot hozott: az élen álló Prokop kardántengely gondok miatt a harmadik helyre csúszott vissza összetettben - elé Roger Feghali és Al-Attiyah kerülhetett, akik között 17 másodpercet jegyeztek fel.

Ez a felállás a verseny végig megmaradt, tehát az IRC sorozat ciprusi győztese Nasser Al-Attiyah és navigátora, Giovanni Bernacchini lett egy Ford Fiesta S2000-essel: "Egy igazán izgalmas és nehéz hétvégén vagyunk túl. Boldog vagyok, hogy egy ilyen nehéz helyzetben a dobogó legfelső fokára állhatunk fel."

Roger Feghali végül fél perces hátránnyal gyűjtötte be a verseny második helyét egy Skoda Fabia S2000-essel: "A tegnapi napon voltak gondjaink, ennek ellenére a mai annál jobban sikerült. Elégedett vagyok ezzel a helyezéssel, ami nem sikerült volna a csapatom nélkül. Köszönöm nekik a segítést, támogatást."


Martin Prokop

A dobogó legalsó fokát az első napi kiemelkedő teljesítményt követően végül Martin Prokop foglalhatta el: "Ez a nap nem a miénk volt. Az utolsó gyorson még meg is forogtunk, de a harmadik helyet még így is sikerült megtartanunk. Jövőre A Rali VB-n szeretném folytatni, de nem titok, hogy néhány IRC eseménnyel is szemezünk a 2011-es évet tekintve."

Jaromir Tarabus nevét olvashatjuk a negyedik helyen, aki cseh színekben szintén egy Ford Fiesta S2000-essel gyűjthette be a pontokat: "Jelen pillanatban annak örülök, hogy sikerült befejeznünk a futamot. Egy nehéz hétvégével és nagy élményekkel gazdagodhattunk a szigeten."

A magyar delegáció két versenyzője is ünnepelhetett a célban - Vízin Laci bácsi a 21., míg Puskádi János a 23. helyen. Az A/7-es csoportban azonban csak ők ketten fejezték be a tizennégy gyorsasági szakaszt, így egy első és egy második hellyel is gazdagodhattak a magyarok.

A Skoda UK marad az IRC-ben
Guy Wilks lesz a Peugeot UK pilótája
A Proton a jövőre készül

Lara