|
Al-Attiyah
első IRC győzelme Cipruson November
7. Az első
versenynapon nyolc szakasz várt arra, hogy a mezőny teljesítse.
Kezdetben a Ford Fiestások harcoltak az élen, Nasser Al-Attiyah
és Andreas Mikkelsen személyében. A második, harmadik gyorson
is hasonló márkával gyűjtötte be szakaszgyőzelmeit a cseh Martin
Prokop. A két versenyző mellett legjobb időt még Bryan Bouffier-nek
és a libanoni Roger Feghali-nak sikerült begyűjtenie. Nyolc szakasz
után tehát a napot Martin Prokop zárta az élen: "Nem sikerült
kihoznom még magamból a maximumot, de ennek ellenére örülök
a vezető pozíciónak. Bízom benne, hogy holnap is mi diktálhatjuk
majd a tempót." A csehtől
12 másodpercnyire volt a második helyen márkatársa, Al-Attiyah:
"Szerencsésen befejeztük az első napot. Lehetne jobb az
eredmény a nevem mellett - holnapi célunk természetesen az időfaragás
lesz." Harmadik
helyezet péntek este az a libanoni versenyző lett, aki már egy
IRC-s szakaszgyőzelmet is a magáénak tudhat: "Már a rajttól
kezdve próbáltam tartani a lépést a fiúkkal, de a műszaki gondok
sem mellőztek minket, felfüggesztéssel adódtak kisebb-nagyobb
problémák a nap folyamán." A nap nagy
kiesői közé sorolhatjuk a második gyorson motorproblémák miatt
búcsúzó Andreas Mikkelsent - illetve Franz Wittmann-t, akit
kerekei hagytak cserben az ötödik szakaszon. Szombaton
sem lazíthattak a versenyben maradt párosok, ugyanis még hét
gyorsasági volt hátra a célig. Martin Prokop jól kezdett, hiszen
majdnem duplájára növelte az előnyét egy szakaszon belül - a
cseh versenyző a jó gumiválasztásnak tudja be ezt a szakaszgyőzelmet. A verseny
tizedik része fordulatot hozott: az élen álló Prokop kardántengely
gondok miatt a harmadik helyre csúszott vissza összetettben
- elé Roger Feghali és Al-Attiyah kerülhetett, akik között 17
másodpercet jegyeztek fel. Ez a felállás
a verseny végig megmaradt, tehát az IRC sorozat ciprusi győztese
Nasser Al-Attiyah és navigátora, Giovanni Bernacchini lett egy
Ford Fiesta S2000-essel: "Egy igazán izgalmas és nehéz
hétvégén vagyunk túl. Boldog vagyok, hogy egy ilyen nehéz helyzetben
a dobogó legfelső fokára állhatunk fel." Roger Feghali
végül fél perces hátránnyal gyűjtötte be a verseny második helyét
egy Skoda Fabia S2000-essel: "A tegnapi napon voltak gondjaink,
ennek ellenére a mai annál jobban sikerült. Elégedett vagyok
ezzel a helyezéssel, ami nem sikerült volna a csapatom nélkül.
Köszönöm nekik a segítést, támogatást." A dobogó
legalsó fokát az első napi kiemelkedő teljesítményt követően
végül Martin Prokop foglalhatta el: "Ez a nap nem a miénk
volt. Az utolsó gyorson még meg is forogtunk, de a harmadik
helyet még így is sikerült megtartanunk. Jövőre A Rali VB-n
szeretném folytatni, de nem titok, hogy néhány IRC eseménnyel
is szemezünk a 2011-es évet tekintve." Jaromir
Tarabus nevét olvashatjuk a negyedik helyen, aki cseh színekben
szintén egy Ford Fiesta S2000-essel gyűjthette be a pontokat:
"Jelen pillanatban annak örülök, hogy sikerült befejeznünk
a futamot. Egy nehéz hétvégével és nagy élményekkel gazdagodhattunk
a szigeten." A magyar
delegáció két versenyzője is ünnepelhetett a célban - Vízin
Laci bácsi a 21., míg Puskádi János a 23. helyen. Az A/7-es
csoportban azonban csak ők ketten fejezték be a tizennégy gyorsasági
szakaszt, így egy első és egy második hellyel is gazdagodhattak
a magyarok. A
Skoda UK marad az IRC-ben |
|