Ogier első világbajnoki futamgyőzelme

Május 30.
Sebastien Ogier a harmadik napot 21,1 másodperces előnnyel kezdte Loeb előtt és a 26 éves francia tartotta is vezető helyét, bár honfitársa mindent elkövetett annak érdekében, hogy megelőzze.

A napi utolsó gyorsasági után Ogiernek 7,7 másodperces előnye maradt és ekkor már tudta, a megérdemelt győzelemhez már csak annyit kell tennie, hogy biztonságosan végigmegy a versenyt záró szuperspeciálon, melyet az Estadio Algarve-ben tartottak meg, közel Faróhoz. A versenyt záró show-ra nézők ezrei látogattak el és ők személyesen tanúi lehettek a feltörekvő francia tehetség diadalának. A biztonság kedvéért Ogier még így utoljára adott Loebnek 2 tized-másodpercet és végül 7,9 másodperccel végzett az első helyen.

"Ez egy csodálatos érzés, én pedig leírhatatlanul boldog vagyok." - nyilatkozta Ogier. "Nem volt egyszerű, hiszen Sebastien végig szorosan mögöttünk volt, mi viszont ennek ellenére keményen nyomtuk egész hétvégén és nem követtünk el egyetlen hibát sem."

Ogier navigátora, Julian Ingrassia hozzátette: "Ez egy különleges érzés. Nagyon keményen dolgoztam, hogy eljussak idáig és ez a győzelem életem egy nagy pillanata."

Loeb autózta a leggyorsabb időt mind a négy vasárnapi murvás szakaszon, de végül be kellett ismernie, hogy ez a rally honfitársáé volt. "Egész nap próbáltam elkapni, de egyszerűen túl gyors." - mondta Loeb. "Főleg amikor másodszorra mentünk végig a mai pályákon, egyszerűen megközelíthetetlen volt. Úgy érzem új riválisom született."

Dani Sordo sikeresen behozta autóját a harmadik helyen és ezzel a Citroen egy hármas győzelmet ünnepelhetett. Petter Solbergnek az utolsó nap reggelén gondjai támadtak az autó kormányozhatóságával és emiatt negyedik helyre csúszott vissza a szuperspeciál előtt. "Be kell valljam, hogy nagyon keményen kellett hajtanom, hogy megelőzzem." - ismerte be Sordo.

Úgy tűnt Petter Solbergé lesz végül a negyedik hely, ám a norvég balszerencsés versenyt zárt, mert a záró szakaszon megütötte a parallel pályákat elválasztó falat és két kerékre állította privát Citroen C4-esét. Az időveszteségnek köszönhetően végül a finn Mikko Hirvonen kaparintotta meg a negyedik helyet.

"Micsoda fantasztikus befejezése ez a versenynek." - fejezte ki örömét Hirvonen. "Az új-zélandi drámai fordulatokban gazdag utolsó szakasz után nem hiszem el, hogy ez itt is megtörtént. A mai reggelen képtelen voltam gyorsabban vezetni. Mindent megtettem annak érdekében, hogy elcsípjem a két éllovast, de az első gumik elvesztették a tapadásukat és a szakasz felénél inkább úgy döntöttem, hogy nem támadok. Tudtam, hogy nem fogom őket már utolérni. Ezen a hétvégén nem volt meg a kellő sebesség ahhoz, hogy a győzelemért hajtsak és a rallyt főleg a gumik gyors kopása nehezítette meg."

"Egy újabb hozzáállással próbálkoztam ezen a hétvégén. Kevésbé vezettem agresszívan. Azt gondoltam, hogy a vezetésem hibátlan és az autó is, de az időeredményeink mégsem voltak kielégítőek. Az eredmény nem éppen a legjobb, ha az egyéni bajnokságot nézzük, de még mindig van hét rally előttünk, szóval van miért küzdenünk." - tette hozzá Hirvonen.

Hirvonen csapattársa, Jari-Matti Latvala nem tudott ma Szuperallyzni a tegnapi baleset után, amikoris egy fának ütközött 110 km/h-val. A Ford eleje túlzottan megsérült ahhoz, hogy folytatni tudja.

Matthew Wilson végül sikeresen megküzdött fék és kormányproblémáival és hatodikként ért célba. Csapattársa, Henning Solberg nem volt ilyen szerencsés, ugyanis a napi második gyorson ki kellett állnia, mert felforrt a motor.

Mads Ostberg hetedik helyen hozta be Subaru Imprezáját, bár végig azon aggódott, vajon képesek lesznek-e beérni a célba, mivel a műszerfal a 15. szakasz után végig hibát jelzett.

Federico Villagra ugyan megütött egy padkát az utolsó előtti szakaszon és emiatt Ford Focusa elejét el is vesztett, de szerencsére ez nem került neki komolyabb időveszteségbe és a nyolcadik helyen végzett, 19,7 másodperccel Qassimi előtt. Az argentin versenyző volt ráadásul a leggyorsabb a versenyt záró szuperspeciálon.

Kimi Raikkönent a nap elején technikai problémák lassították, majd egy defekt a 16. gyorson. Ennek ellenére be tudott jönni az utolsó pontszerző, 10. helyen.

Ketomaa célegyenesben a győzelem felé
Váratlan fordulat, Abbring az élen
Latvala csalódott

Girls on Rally