Váratlan fordulat: Latvaláé az első hely

Május 9.
Jari-Matti Latvala hihetetlen győzelmet aratott az Új-Zéland Rally utolsó napján, mindössze 2,4mp-el verte meg a második helyezett Sebastien Ogiert, ami a WRC történetében a harmadik legszorosabb végeredmény. A Fordnál nagy volt a boldogság, hiszen ezzel a győzelemmel (75.) a rally történelem legsikeresebb gyártójává váltak.


Jari-Matti Latvala

Latvala és navigátora, Miikka Anttila 6.2mp-es hátrányban kezdték meg az utolsó szakaszt Ogier mögött. Mivel azonban Ogier megpördült és egyszer le if fullasztotta a Citroen C4-et, Latvala kapva kapott az alkalmon és elhódította a győzelmet. A 2009-es Szard Rally óta először tudott nyerni a finn páros.

Az "elátkozott" utolsó szakasz nemcsak Ogier-nek, de Loebnek is tartogatott egy-két meglepetést, aki a hidas eset után vasárnap egy fának vágta az autóját, ami 50mp-es időveszteséget okozott a francia világbajnoknak és így csak a pódium alsó foka jutott neki.

Az aucklandi szervizben Latvala a következőképp nyilatkozott: "Egyszerűen hihetetlen! Az utolsó gyors előtt beszéltem Malcolm Wilsonnal, aki azt mondta, folytassam a versenyt, ahogyan eddig tettem. Nem nyomtam nagyon az elején, nehogy hibát kövessek el. Amikor megtudtam, hogy csak 2,7 mp választ el az első helytől, kicsit megmásítottam az elképzelésemet és mindent beleadtam. Még most sem tudom elhinni, ez életem legszebb győzelme!"


Sebastien Ogier

Ogier második helyezése is dicséretet érdemel, figyelembe véve, hogy életében először indult Új-Zélandon. A franciát hatalmas tapsviharral jutalmazták a szerviz parkban az egész hétvégén bemutatott teljesítményéért. "Nem mondhatni, hogy csalódottak lennénk, ha megnézzük, hogy mit is értünk itt el." - mondta Julien Ingrassia, Ogier navigátora. "Jó rally volt fantasztikus szakaszokkal és csodás szakaszokkal. Egy bal-jobb kanyarváltásban mentünk, amikor második vagy harmadik sebességfokozatban megpördültünk. Sajnos a motor leállt és ezzel sok időt vesztettünk."

Az "elátkozott" utolsó szakasz nemcsak Ogier-nek, de Loebnek is tartogatott egy-két meglepetést, aki a hidas eset után vasárnap egy fának vágta az autóját, ami 50mp-es időveszteséget okozott a francia világbajnoknak és így csak a pódium alsó foka jutott neki.


Sebastien Loeb

Loeb még mindig vezeti a pontversenyt, de 40 pontos előnye visszaesett 36-ra és immáron nem Petter Solberg, hanem Latvala áll a második helyen. Az ifjabbik Solberg, aki harmadikként kezdte a napot, csúnya balesetet szenvedett az utolsó szakaszon, ugyanis kidöntött egy villanyoszlopot. Szerencsére ő és navigátora is megúszták sérülések nélkül. "Jó ütemben mentünk a győzelemért és egyszercsak ott volt az a villanyoszlop." - mesélte Solberg. "Ha ez nem így történik, akár mi is állhattunk volna a pódiumon. Ennek ellenére élveztem a hétvégét, a szakaszok is fantasztikusak voltak. A történtekről pedig ennyit: az első hely elérhetővé válásával a biztos harmadik nem maradt a választható opciók között."

Mikko Hirvonen végül a negyedik helyen gurult be a célba. "Örülök Jari-Mattinak és a csapatnak is,” mondta a finn versenyző. "Ha nem szúrtam volna el a pénteki beállításaimat, minden másképp alakulhatott volna. Nem egyszerű hétvégén vagyunk túl, de sikerült pontokat szereznem a csapatnak és magamnak is, és ez a lényeg."

Dani Sordo ötödik, Matthew Wilson hatodik, Henning Solberg pedig hetedik helyen értek célba. Az argentin Federico Villagra volt az utolsó WRC-s, aki pontot tudott szerezni a kilencedikként.

Girls on Rally