Mi-Mennyi? 1. rész: Ford Fiesta S2000

December 19.
Imádjuk a sorozatokat, különösen hétvégén, ezért indítunk egy újabbat a rali autók versenyeztetési költségeiről. Elsőként a Fiesta S2000-esét vetjük górcső alá, az autóra annak ellenére is hatalmas az érdeklődés, hogy hivatalosan még egyetlen versenyen sem vett részt. Mi többre gondoltunk, de nem olcsó mulatság.

Forrásunk egy Fiesta S2000-est üzemeltető csapattól egy VB-n is ismert pilóta számára kért ajánlatot négy bajnokságra, az S2000-es Világ Kupa (S-WRC), az Interkontinentális Rally Kihívás:) (IRC), az Európa Bajnokság (ERC) és az Olasz Nemzeti Bajnokság (CIR) adott számú állomására. Az ajánlatból világosan kiderül, hogy a VB messze a legköltségesebb bajnokság, ebben nagy szerepe van annak, hogy ahhoz hogy a versenyző eredményei a bajnokságban is értékelhetőek legyenek legalább két Európán kívüli helyszint is be kell iktatni a programba, ami nagyot rúg a számlán. Na de sok a duma, lássuk a medvét:

S-WRC: - 496.000 Euro (7 rali) (137 millió Forint)
ERC: - 260.000 Euro (6 rali) (72 Millió Forint)
IRC: - 300.000 Euro (7 rali) (83 millió Forint)
CIR: - 172.000 Euro (6 aszfalt vagy murva rali) (47,5 millió Forint)

Az ár versenyenként a következőket tartalmazza:
- Versenyautó (Ford Fiesta S2000)
- Szervizcsapat (5 szerelő)
- Mérnök (M-Sport)
- Koordinátor
- Szervizkamion
- Tartalék alkatrészcsomag
- Versenybenzin
- Versenybiztosítás
- Teljes logisztikai támogatás
- Szervizkönyv
- Hivatalos teszt
- Verseny előtt az autó teljes újjáépítése (az M-Sport műhelyében)

Az ár nem tartalmazza:
- Nevezési díj
- Gumiabroncsok
- Tréning autó
- A biztosítás önrésze
- Az autó dekorálása

A fenti árakat ne tessenek hivatolosnak tekinteni, de azért arra, hogy képet kapjunk mi pénz a versenyzés, tökéletes. Természetesen a felmerülő költségek ennél még magasabbak, hisz a versenyzőknek gondoskodniuk kell szállásról, ellátásról, utazásról, ilyen szinten már a média megjelenésekre sem árt odafigyelni, plusz az autón elkövetett sérülések is vastagabbá teszik a csapatok számlaíró ceruzáját. De az ár nagyban függ az adott versenyző múltjától is, ami mindkét irányban nagyban befolyásolhatja a kialkudott árat. A futamok nevezési díjai sem egyformák, a Monte Carlo Rallye ilyen szempontból messze az IRC legdrágább futama.

Az biztos, hogy sorozatunknak lesz folytatása, a második számban a World Rally Car költségeit járjuk körül, de hogy minél hitelesebb és minél szélesebb körben kapjunk képet, keresünk olyan versenyautókat üzemeltető csapatokat (N csoport, S2000, S1600, WRC), vagy ajánlattal bíró versenyzőket akik hajlandóak lennének megosztani velünk egy tájékoztató árajánlatot! Jelentkezésüket a rally kukac rallysport.hu emil címen várjuk!

Ford Fiesta S2000 stúdió képek
"Tengerparti nyaralómat WRC-re cserélném"

Fri