|
Öt
év után ismét Bajnokok vagyunk!
A magyar páros három pont előnnyel érkezett az utolsó versenyre,
ami azt jelentette, hogy mindenképpen a másik bajnokesélyes
páros Juraj Sebalj és Toni Klinc előtt, vagy közvetlenül mögöttük
kell végezni a bajnoki cím megszerzéséhez. Mivel a pályákat
csak csütörtök este hozták nyilvánosságra, így a pályabejárás
pénteken reggel 7-kor kezdődött. Az előző évhez képest három
teljesen új gyorsasági szakasz került a verseny programjába,
egy teljesen, egy pedig részben megegyezett a tavalyival. Délelőtt
sikerült felírni a két új helyszínt, amiből az egyik érdekességképpen
részben murvás volt. Mivel az autó nem volt teljesen 100%-os
délután egy kis tesztelést is be kellett iktatni a programba,
megszakítva a tréninget. A szombat
délelőtti gépátvételt követően, délután háromkor rajtolt el
a mezőny az újonnan épült sportcentrum elől, ami egész hétvégén
a verseny központja volt és a szervizparktól kb. 300 méterre
feküdt. Az első napra rendelt két gyorsasági tulajdonképpen
a szervizparknak is helyt adó hatalmas parkoló túl végében került
megrendezésre, ahol is 2x4 kört kellett megtenni a versenyzőknek.
A nyomvonal megépítése nem sikerült túl jól a rendezőknek, mivel
a negyedik kör utáni kihajtó szakaszon egy lezárást elfelejtettek
kitenni, így az első tíz rajtolóból 3 párosnak is sikerült elrontani
a pályát. Sajnos Janiék is ezek közé tartoztak és a fatális
hiba miatt elúszni látszottak győzelmi esélyeik a várható időbüntetést
miatt. Reggelre
kiderült, hogy a verseny vezetősége úgy gondolta, dőljön el
a pályán a bajnoki cím. Janiék 30 másodperc hátránnyal a 37.
helyről kezdhették a napot, ami ugyan jelentős, de mégsem behozhatatlan
hátrány. A vasárnapi első hat gyorsaságit egy szervizzel kellett
teljesíteni, vagyis gyakorlatilag fél nyolctól délután fél kettőig
nem volt szerviz lehetőség, csak tankoló zóna. Jól sikerült
a délelőtti szakasz, a szervizbe érve már a harmadik pozíciót
foglalhatták el Janiék, ám Gassnerék előnye még mindig közel
20 másodperc volt, ami a hátralevő gyorsaságikon már behozhatatlannak
tűnt, ©ebaljék pedig biztosan tartották reggel megszerzett vezető
pozíciójukat.
Izgalmasan
alakult a délutáni etap, ment az adok-kapok, mindhárom élen
álló páros nyert szakaszt, ám a húsz másodperc tényleg sok volt,
maradt a harmadik hely, és a tudat, nem sikerült. Ekkor jött
a meglepetés, ©ebaljék az utolsó gyors után elmondták amiről
egyébként mindenki tudott, csak Janiék nem. Tételesen, hogy
Gassnerék nem neveztek a bajnokságba, így nem is értékelték
őket, tehát mégiscsak sikerült. Szilágyi
Jani: Jó hangulatban, reményekkel telve érkeztünk Porecbe.
Kíváncsian vártuk az új, "titkos" pályákat, és kissé
meg is lepődtünk itiner osztáskor milyen kevesen voltak a versenyzők.
Másnap a pályabejáráson Sasáékon és pár külföldin kívül nem
is nagyon láttunk senkit, de nem baj, legalább nyugodtan tudtunk
tréningezni, nem zavartak minket. A verseny előtt beállítottuk
az autót ám leérve valahogy semmi nem úgy állt, ahogy kellett
volna. Pénteken ez is elvett elég sok időt a tréningtől, szombaton
pedig egész délelőtt ezzel küzdöttünk. Nyilván ennek is betudható,
hogy behibáztunk az első gyorson, nem koncentráltunk eléggé
a felírásra. A beállítások elterelték a figyelmemet, ami majdnem
a bajnoki címbe került, pedig külön elmentünk "parkolót"
gyakorolni, hogy itt is jó időt mehessünk. Nagyon elkeseredtünk,
hiszen még szinte el sem kezdődött a verseny, máris veszni látszottak
az esélyek. Szerencsére "csak" 30 másodpercet kaptunk,
lévén nem csak mi hibáztunk, a pálya is rosszul volt megépítve,
amit menet közben át is alakítottak. Ezzel, ha nem is túl sok,
de maradt esélyünk másnapra, annyi legalábbis biztos, hogy érdemes
legyen teljes erővel nekivágni a vasárnapnak. Juráék is bíztattak,
ne törődjünk a büntetéssel, csatázzunk, dőljön el a pályán ki
a jobb. Sikerült is felszívni magunkat és tényleg jó időket
szaladtunk, felzárkóztunk az élmezőnyhöz. Délután ráadásul az
a pálya volt kétszer ahol én tartottam a pályacsúcsot, sokat
reméltem ettől a gyorstól, sikerült is abszolút időt menni itt.
A körgyorsokat sosem szerettem, ezúttal is sikerült berajtoltatni
elénk egy másik autót, aki nem engedett el amíg ki nem ment.
Mentségére legyen mondva utólag odajött és elnézést kért, de
ezzel meg is pecsételte a sorsunkat, bent hagytunk vagy 6 másodpercet. Az utolsó
gyorsról lejőve odamentünk Juráékhoz gratulálni a bajnoki címéhez,
amikor is közölte velünk, hogy inkább ő gratulál, mert Gassnerék
nem neveztek a bajnokságba, így miénk a 8 pont és a bajnoki
cím. Mit mondjak, köpni-nyelni nem tudtam. Ezúttal a szerencse
is mellénk állt, öt év után ismét Bajnokok vagyunk! Szeretném
megköszönni a régi csapatnak a hosszú évek munkáját, az új csapatnak,
hogy hozzásegítettek a sikerhez. Remek munkát végeztek mindannyian.
Nagyon hálás vagyon ©ebaljéknak a sportszerű hozzáállásért,
hogy még akkor is bíztattak amikor én már rég feladtam volna.
Felszabadultan versenyeztünk egész nap, nagyon élveztem a küzdelmet,
talán pont azért, mert igazán már lemondtunk a győzelemről.
Vörös
Aliz: Hatalmas verseny volt, szenzációs pályákon. Sűrű
volt a program nem sok pihenésre jutott idő, de a teljesítményünk
azt hiszem mindenért kárpótolt. Mindketten nagyon élveztük a
versenyt még a szombati baki ellenére is, ami azt hiszem mindkettőnk
hibája volt. Nagyon el voltunk foglalva az autóval, jobban kellett
volna koncentrálnunk a feladatra. Mégis, ez valahogy plusz lelkesedést
adott másnapra, mindent egy lapra kellett feltenni, nagyon keményen
hajtottunk egész nap, ami meg is látszott az időeredményeinken.
Mikor a végén ©ebalj közölte velünk, hogy bajnokok vagyunk,
nem nagyon akartuk elhinni. Jani első reakciója az volt, hogy
inkább kikésünk az időellenőrzőben mert ez így nem fair. Szerencsére
erről azért sikerült lebeszélni hisz mégiscsak ezért harcolt
egész évben. Köszönet
támogatóinknak: Szilágyi
Jani a Horvát Bajnok!
Stille ASE
|
|