Balesettel ért véget a Miskolci Prológ

November 14.
Egy sajnálatos baleset vetett véget a Borsodi Rallysprint Bajnokság Miskolc Belvárosi Prológjának, Borbereki Csaba Subaru Impreza WRC-jével megcsúszott egy olajfolton és elsodort két nézőt, akik könnyebb sérülést szenvedtek. De történt más is.

Rég nem látott embertömeg fogadta a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rallysprint bajnokság Miskolc Belvárosi prológjára érkező 150 versenyautót, a megszámlálhatatlan Lada mellett Subaruk, Mitsubishik, és még a Budai Team Impreza WRC-je is felbukkant a borsodi megyeszékhelyen. Borbereki Csaba a tavalyi Mecsek Rallyn mutatkozott be a királykategóriájában, egy év elteltével most visszatért. Az egyetlen WRC mellett idősebb Béres József Audija, driftesek a "konyhapénzes Ladások" vagy épp Balázs Öcsi hozta tűzbe közönséget. A három kilométeres pálya mentén végeláthatatlan emberfal húzódott, mosolygó arcokkal, idézve a régi szép idők hangulatát, utoljára talán Strázsahegyen és Kisterenyén érezhettünk hasonlót. Ez pedig jelzi, a rali még nem halt meg, az hogy egy ORB futamra nagyítóval kell összeszedni 50-60 autót nem tükrözi szeretett sportunk jelenkori állapotát.

A rali sem vész el, csak átalakul, mindaz ami az elmúlt években az élvonalban kihalófélben van szerencsére tovább él az amatőr, vagy nevezzük inkább regionális bajnokságokban.

Nehezen adja az ember fia véleményközlésre a fejét, de ma valami olyasmi történt, ami erre késztette a cikkírót. Az idei évben egy-egy első osztályú futamon járva, egyre többször jutott eszembe, hogy vajon tényleg ez az a sport amibe bő egy évtizede beleszerettem? Hasonlít ez még rá egyáltalán? Csak álltam a veszprémi prológon és azon töprengtem, vajon van itt olyan ember, aki élvezi ezt az egészet? Vajon ha ez lenne az első versenyem, eljönnék még egyszer?

Mert az azért természetes, hogy egyéniségek tűnnek el, de miért lépnek egyre kevesebben a helyükre? Cirka 10 éve ott volt Ranga Laci, jött Janika majd Kis Feri, de volt Horner Bubunk, Sóvárink, Szajkynk, Golyónk vagy épp Wieszt Janink! És én már kezdtem azt hinni, elfogytunk az egyéniségekből, pedig ez nem igaz, csak rossz helyen kerestem őket. Hiszen ma már nem csak a Mecsekalján kapják fel az emberek a fejüket McKoncz Robira vagy Öcsikére, mint ahogy Molnár Ferenc Karamell nevéről sem mindenkinek az egykori Megasztár győztes jut eszébe.

"Gázolás a miskolci rallyversenyen"- áll a szalagcímben. Igen, sajnos történt egy sajnálatos baleset. És azt is be kell látnom, lehet örülnünk kell, hogy megúsztuk ennyivel. Mert a pálya szélén úgy éreztem a biztonságiak nem voltak felkészülve ekkora tömeg kezelésére, a biztonsági emberek a pálya több pontján is hagyták kedvükre lófrálni a nézőket, talán voltak olyan pontok ahova nem lehetett volna szabad nézőket engedni.

Azt mondják, egy Lada eltalált egy oszlopot, elfolyt belőle az olaj, az utána érkező Borbereki Csabi pedig szinte tehetetlen volt, hogy kordában tartsa a Subarut, elsodort két nézőt. A Borsod Online értesülése szerint ketten könnyebb sérülést szenvedtek, a mentők kivizsgálásra korházba szállították őket, amit még aznap este elhagyhattak. Szerencsére nem lett nagyobb baj, mindkettejüknek mihamarabbi felépülést kívánok!

Az azonban egyik híradásba sem fog bekerülni, hogy ugyanitt emberek ezreit láttuk mosolyogni, hogy egy-két órára elfelejtettük a deviza árfolyamokat, hiteltörlesztést, gazdasági válságot, sertésinfluenzát. Mi nézők örülhettünk annak, hogy versenyautókat látunk Miskolc belvárosában megannyi Starsky és Hutch-csal a fedélzeten, miközben az eredmény senkit nem érdekel, lényeg hogy ott vagyunk és azt várjuk hogy jöjjön már a következő autó nem pedig azt, hogy mikor lesz már vége a pályazárnak és mehetünk végre haza.

És jó volt látni azokat a srácokat is, akik hónapok vagy évek óta kuporgatnak arra, hogy meglegyen a Zsiguli vagy a Trabi. Kitudja hány éjszakát töltöttek azzal, hogy legyen benne cső, a motorban egy kis kraft, valahonnan legyen gumi meg egy kis benzin, hogy átélhessék, ami manapság Herczig Norbinak, Spicinek vagy Turi Tominak is egyre ritkábban adatik meg, emberek ezrei, de inkább tízezrei előtt mutathassák meg mit is jelent számukra a rali.

A Rali törékeny ékszer ezért nagyon kell vigyáznunk rá! Miközben csiszolgatjuk, nagyon oda kell figyelnünk, nehogy összetörjük! És most egy kicsit aggódok, hogy vajon Miskolc város vezetése a szalagcímek alapján fogja megítélni mekkora szüksége van a városnak erre a rendezvényre? Talán nem, és ha így lesz, akkor örülni fogok, mert a jövő évvel kapcsolatban egy dolgot tudok biztosan, az pedig az, hogy szeretnék ott lenni a Miskolc Belvárosi Prológon!

Fri