Idegen pályán, idegen országban

November 11.
Október végén sok honfitársunkhoz hasonlóan Németh "Apu" is Ausztriában vendégeskedett, a Waldviertel Rallyról volt mit mesélnie az Opel pilótájának.

Németh "Apu" Imre:- Igen csak esemény dús, izgalmas versenyen vagyunk túl. Kíváncsiak voltunk, hogyan tudjuk megállni a helyünket, számunkra teljesen idegen pályán, idegen országban.

Annyit azért szeretnék az elején elmondani, ha az "sógorok" 50 évig egy helyben állnak és mi fénysebességgel megyünk utánuk, akkor sem fogjuk soha utolérni őket.

A kiutazásunk rendben volt. Egy szakiskolában adták ki az itinereket, nem messze Horn városától, ahol a szervizpark is volt. Ez gyorsan ment és itt lehetett jelentkezni alternatív átvételekre is. Nem csak adminisztratívra, hanem technikaira is. Mi csak az adminisztratívra jelentkeztünk, mivel az autónk, csak később érkezett meg. Elég érdekes itinert írnak. Először egy kicsit furcsa volt, de aztán nagyon hamar meg lehetett szokni. Náluk nincsen annyi bejelölés, hanem addig új jelzést nem ír, míg az adott iránytól nem kell eltérni. Tehát ha át kell menni a városon, ha fő úton haladsz tovább, nem jelöli a lámpákat, csak akkor ha el kell fordulni. Rendre megtaláltuk a gyorsaságikat és elkezdtük a pályabejárásokat. Végül is két teljes napunk volt rá, ami elég volt, de a verseny alatt azért éreztük, hogy a pályafelírásból is van még mit tanulnunk.

Az egész bejárás alatt egy kis külön magyar kontingenssel mentünk együtt, (Veriga Gabi, Nagy Balázs, Kovács Ati) és mi. Ez így nagyon jó volt, mert tudtunk egymáson segíteni.

A felírás alatt megállapítottuk, hogy nagyon kemények, de jók a pályák. Szóval 36 km-es gyorsot még sosem mentünk, főleg ilyen utakon. Érdekes volt a pályák vegyes jellege, ami teljesen jó, szerintem itthon is érdemes lenne vegyes talajú versenyeket rendezni, könnyítve egy kicsit a rendezők dolgát. Végül is megtörtént az adminisztratív átvétel is, ami hasonlóan zajlik mint itthon, talán egy kicsit lazább a hangulat, de késés volt ott is. Ami érdekes volt, hogy semmi idegeskedés, mindenki mosolyog, hót laza az egész gárda. Elintéztük "isten áldjon" és kész.

No másnap a technikai kicsit keményebb volt. Zajszintet mértek, ahol természetes a mezőny 80%-a nem felelt meg. A környező boltokból pikk-pakk eltűnt az összes dörzsi és megoldódott ez is. A biztonsági dolgokat nézték szigorúan, ott nem volt pardon. Akinek gondja volt, és megcsinálta soron kívül jöhetett vissza, és ha rendben már mehetett is. Azért jó volt, hogy az MNASZ képviselői is jelen voltak, de nem volt szerintem senkinek olyan gondja, ami miatt lépni kellett volna.

Ami nagyon zavaros volt az a szervizpark. Mindenki össze-vissza egy 5-6 hektárnyi területen. Működő autókereskedések, nagykerek, stb között. Autószállító kamionok jöttek mentek és még az utcán is kijelölt szervizpark volt. Néha olyan káosz volt, hogy hihetetlen. De megoldották. A biztonsági őrök jól megkülönböztethető ruhában voltak és nagyon udvariasan intelligensen beszéltek a századik értetlenkedővel is. Nem káromkodtak sehol. Szóval lehet ezt így is.

Délután a rajt után nagy izgalommal vágtunk neki a versenynek. Az etapok nagyon rövidek voltak. Első lépcsőben rajtdobogó és tűz az első gyorsra. Ami nagyon furcsa volt, hogy a sportbírók ki sem szálltak a kocsiból az Ie.-ben. Engem nagyon zavart. Viszonylag óvatosan kezdtünk, de sikerült egy kategória negyedik idővel indítanunk. Nem volt egyszerű, mert ezen a gyorson három kört kellett menni. Ebből kifolyólag össze-vissza voltak az autók a pályán. Mi is utolértünk egy Volvót, de szerencsénk volt, mert olyan helyen, ahol le tudtuk előzni őket. Másoknak nem volt ilyen szerencséje. A második gyors végig aszfalt volt. Nem vettük figyelembe, hogy közben ránk sötétedett. Okozott némi bonyodalmat, hogy a navi lámpa nem volt bekapcsolva, és a gyors közben Fruzsi nem érte el a lámpa kapcsolót. Félig vakon mentünk, ami majdnem a verseny végét is jelentette, Egy kanyarban egyenesen belehajtottunk a szántásba. Azt hittem, hogy nem tudunk kijönni, de sikerült és nyomtuk tovább. A ring nem nagyon tetszett, csupa sár volt minden és csak kapartunk egy helyben alig haladtunk. Az első szervizben minden rendben volt és tartottuk a kategória negyedik helyünket. Az Osztrák helyi menő vezetett egy golf IV kit-carral, aztán egy olasz egy R3-as Clióval, harmadik helyen a Svéd pali Egy Seat Ibizával és mi.

A következő gyorsra nagy elánnal mentünk ki és javítani szerettünk volna az előző időhöz képest. Minden simán ment, addig míg egyszer csak a gyors legsárosabb részén egyszer csak azt vettük észre, hogy Trencsényiék autója keresztben félig az úton van. Hadonásztak erősen az ott állók, de már későn. Majdnem nekimentünk. Az igazság az, hogy megijedtem, és ilyenkor a lehető legrosszabbat választottam, beleugrottam a fékbe. Persze alig lassultunk a sáron, az autó tolta az elejét és melléjük orral beleálltunk a dzsindzsába. Nem lett volna gond, de ott volt egy híd és a pereme kiütötte a bal első futóművet. Kitolták az autót és még egy másfél kilométert mentünk, de a segéd féltengelyt tartó bak eltörött és a futómű beszorult.

Olyan helyen álltunk meg, ahol volt egy csomó néző és büfé sátor a tök sötétben. Hát én még ennyi részeg osztrákot egy rakáson nem láttam. Itattak is minket rendesen, mindenfélét el akartak kérni suvenirnak. Alig tudtam a Fruzsitól távol tartani őket. Még jó, hogy ő kiválóan beszél németül. Nem volt mese innunk kellett. Megérkezett a mentés értünk a gyors végén és két óra kínlódás után a trélerre került az autó.

A szervizt ezen a versenyen Németh "16V" Péterék vállalták. Ugyan szelep nem tudott a versenyre eljönni, de Béres "Unicum" Attila vezetésével hibátlanul megoldottak mindent a srácok. Azt hittük itt vége az Osztrák kalandunknak, de "Loki" azt mondta, hogy ezt meg lehet csinálni. Itt szeretném megköszönni a fiuknak, azt a melót, amit evvel az autóval lenyomtak, Loki, Norbi, Unicum, Mazsi.

Mivel Ausztriában él a szuperrally, ezért bejelentettük, hogy másnap szeretnénk menni. Annyit mondtak, hogy másfél órával a parc fermé nyitása előtt oda kell vinni az autót, megnézik és, ha rendben, akkor lehet menni. A fiúk egész éjjel, dolgoztak az autón. A másik kocsiból kivették a törött alkatrészt és átrakták a versenyautóba. Egy kis segítséget nyújtott a mézes szilva és reggelre minden rendben volt.

Másnap a megadott időben mentünk az autóért, és folytattuk a versenyt. Kaptunk 10 perc büntit, így egészen a végére kerültünk, de nem zavart minket. Mentünk ahogy tudtunk. Nagyon kíváncsiak voltunk a hosszú gyorsra. Kicsit nehezebben ment a kormány, de túlságosan nem zavart. A 36 km-es gyorssal kezdtünk. A végén utolértük Verigáékat és jó pár km-et követtük. Nagy élmény volt. 29 percet autóztunk a gyorson, ez teljesen új volt nekünk. A következő körben 2 autót is utolértünk. Ez nem igazán tetszett, mert nem lehetett saját tempót autózni, ráadásul arra is figyelni kellett, hogy repkedő kavicsok ki ne verjék a szélvédőt. Szóval ezek a körgyorsok nehezen mérhetőek, mert itt előzni csak akkor lehetett, ha az előtted levő észrevett és félre állt. A szervizig itt is minden rendben ment. A következő körben már csak pár km volt vissza, mikor a difink lefogazott. Nagyon sajnáltuk, hogy végül is műszaki hiba miatt kellett feladnunk a versenyt. Talán ha az előző nap nem szúrom el... Mindegy ez már így van.

Alapvetően nagyon tetszett a verseny, a szervezők hozzáállása, az egész hangulata.

Voltak itt is hibák a szervezésben, de azon voltak, hogy mindent megoldjanak. Valóban versenyzőként kezeltek minket és nem fejős tehénként. Végig ezt hallottuk, hogy örülnek, hogy itt vagyunk és jöjjünk máskor is. Annyit az egészről, hogy mi még a teljes nevezési díjat befizettük. (650 Eur) - Visszautaltak 500 Eurot.

Szeretnénk megköszönni a verseny összekötők munkáját, nagyon sokat segítettek nekünk, hogy minden flottul menjen. Ezen kívül köszönjük a MAGYAR szurkolóknak a bíztatást, a MAGYAR zászlót, óriási élmény volt. Külön köszönet a fotósoknak, akik ide is eljöttek velünk, ( Galadriel, Norbi, Duen )hogy megörökítsenek minket. Köszönjük "Szelep" a szervizt, a munkát, a lehetőséget, Botinak a szenyókat. Verigának, Galadrieléknek, többieknek a jó hangulatot!

Külön köszönet a szervizcsapatnak, Loki, Norbi, Unicum, Mazsi!!!

Mindazonáltal köszönjük a támogatóinknak, hogy bizalmat szavaztak nekünk ebben az évben is, hiszen nélkülük nem tudnánk versenyezni:

Apu Racing Team