Loeb sorozatban hatodszor világbajnok!

Október 25.
Walesben is Sebastien Loeb rekordsorozata íródott tovább, zsinórban hatodik egyéni világbajnoki címe mellett, 54. világbajnoki futamgyőzelmét vágta zsebre.

Mikko Hirvonen nem adta könnyen a bőrét, bár félperces hátránya soknak tűnt a vasárnapi négy gyorsaságira, mégis megpróbálkozott a lehetetlennel. A nap nyitószakaszát megnyerte, de ezzel nem ment sokra, hátrányából mindössze kilenc tizedet tudott ledolgozni. A második szakaszon aztán tovább fokozta a tempót. "Mindent beleadtam!"- mesélte Hirvonen a szakasz céljában. "Nagyon-nagyon csúszós volt, de a legjobbat nyújtottam. Az autó végig keresztbe állt az úton, voltak meleg pillanataink." Mikko bevállalós autózásának köszönhetően megnyerte a szakaszt, és 11 másodpercet adott Loebnek. Az utolsó körre azonban még így is maradt 18 másodperc, mint ledolgozásra váró hátrány. "A különbség még mindig sok, de nem adom fel! Mindent bele fogok adni az utolsó két szakaszon!"


Mikko Hirvonen

Így is volt, Hirvonen részideje az utolsó előtti szakasz első kilométerén egy másodperccel volt jobb Loebénél, majd váratlan dolog történt. "Egy ugrató után eltörtek a gépháztető rögzítő elemei, majd egy hosszabb egyenes szakaszon felcsapódott." - taglalta a történteket Hirvonen. "Muszáj volt megállni, nem láttam ki semmit. Megpróbáltam minden, most már varázslatra van szükségünk!" A kaland több mint egy percébe került Hirvonnenek, amivel tulajdonképp el is szálltak világbajnoki reményei. Sőt, a futam második helye is veszélybe került, mivel Sordo egy másodpercen belülre került.

Loeb mindeközben megkönnyebbülhetett, a záró szakasz nem tartozott a kedvencei közé. "Ez nagyszerű hír, így már nem kell kockáztatnom és a turbónkkal is van egy kis probléma, spórolhatok kicsit." - mondta Loeb.

A záró szakaszt Hirvonen egy tizeddel megnyerte Sordó előtt, amivel legalább második helyét megvédte a spanyoltól, Loeb pedig kényelmesen begurult a célba, 54. futamgyőzelme mellett pedig sorozatban hatodik világbajnoki címét ünnepelhette a céldobogón. "Az idei év nagyon jól indult, aztán szembe kellett néznünk néhány problémával." -emlékezett vissza Loeb. "Mindenestre a szezonzáróra sikerült visszaküzdeni magunkat az első hely közelébe. Az utolsó előtti szakaszon már a kezünkben érezhettük a bajnoki címet, de Mikko nem adta fel, komolyan kellett vennünk az utolsó szakaszt is. Nem könnyű összehasonlítani a bajnoki címeket, de úgy érzem a mostani a legszebb, amit egy ilyen csatában tudtam elnyerni."


Dani Sordo

Sordónak a futamon és a bajnokságban is meg kellett elégednie a harmadik hellyel, Petter Solberg pedig másodszorra is negyedikként ért célba a C4-essel. Bár senki sem vészelyeztette Sebastien Ogier abszolút ötödik helyét, a fiatal francia mégis hibázott, a rali utolsó előtti szakaszán lerombolta Citroen C4-esének orrát. Bár a szakasz céljáig még elvergődött, a versenye ott véget is ért. Helyét Henning Solberg foglalta el, a hatodik helyre Matthew Wilson, a hetedikre Jari-Matti Latvala, a nyolcadikra pedig Conrad Rautenbach léphetett fel.

A Brit Rally 16 gyorsasági szakasza után Eyvind Brynildsen hatalmas fölénnyel nyerte az N csoportos világkupa küzdelmét, sőt az abszolútban is épp csak lecsúszott a pontszerzésről, azonban a versenyt követő technikai ellenőrzésen szabálytalannak találták szuper 2000-es Skoda Fabiája fékrendszerét, amiért kizárták a versenyből. Mivel Brynildsen csapata, az olasz Errani Racing nem fellebbezett a döntés ellen, a győzelem a cseh Martin Prokop ölébe hullott, a már világbajnok, Armindo Araujo eredménye ugyanis PWRC-n kívülinek számít. A második helyre Toshi Arai lépett elő, a harmadik helyért járó pontokat, a csehek nagy örömére, Martin Semerad viheti haza. A mezőny egyetlen magyar párosa, a Mayer Gábor - Tagai Róbert kettős Prokoptól majd 20 perccel lemaradva a csoport kilencedik helyén érkezett célba.

Fri