Versenyezni esőben, hóban, sárban

Október 15.
Korda Erik idei első rali versenyére készül, a Korda Racing csapatvezetője a németországi Lausitz Rallyn új navigátorral, Nyírfás Julival mutatkozik be.

Korda Erik számára nem ismeretlen terep Weisswasser környéke, hiszen korábban már két alkalommal, 2005-ben egy Hyundai Accent WRC-vel, 2008-ban pedig egy Subaru Impreza WRC-vel állt rajthoz. Idén ez lesz az első rali versenye, de a száguldás nem lesz idegen, Erik idén a tereprali futamoknak volt rendszeres vendége.

Mivel Erik állandó ralis társa, Penderik László lábsérülés miatt nem vállalta a versenyzést, a német futamon Nyírfás Julianna látja el a navigátori feladatokat.

Korda Erik: - A Komló Rally után mindössze két napja volt a fiúknak, hogy átnézzék a Subarut és átépítsék aszfaltról murvára, de ezúttal is remek munkát végeztek, úgyhogy szerda reggel útnak is indulhattunk. Sajnos az időjárás nem fogadja kegyébe a versenyt, hol eső, hol hó, hol pedig havas eső esik, és 4-5 foknál nincs melegebb. Bár a szervezők nagyon sokat dolgoznak, hogy a pályákat minél jobb állapotban tartsák, az eső alaposan elhasználja a murvás utakat. Sajnos munkájuk több helyen is kárba veszett. A feladat azonban mindenki számára ugyanaz, úgyhogy ezzel nem is foglalkozunk.

- Pölő (Penderik László) sajnos erre a versenyre nem tud velünk jönni, együtt nyaraltunk szeptember végén, amikor elszakadt a térdszalagja, jelenleg lábra sem tud állni, nem hogy versenyezni. Helyettesítésére Nyírfás Julit kértem fel, aki nagy örömömre elvállalta a feladatot.

- Bár a Lausitz Rally a Német Bajnokság része, ahol nem indulhatnak WRC-k, így mi a bajnoki mezőny után eredünk. Összesen 7 WRC-s ellenfelet kaptunk, akik közül hárman, Matthias Kahle, Leszek Kuzaj és Mark van Eldik emelkedik ki, szerintem közülük kerül majd ki a győztes is. Azt nem mondom, hogy nem fogjuk figyelni az eredményeinket, mi is szeretnénk minél előrébb végezni, de számunkra továbbra is az a fontos, hogy jól érezzük magunkat és az autót sértetlenül célba vigyük.

Korda Racing