|
Kemény,
de jó verseny Október
13.
A
szezon egyik legjobb hangulatú prológjával kezdődött a Komló
Rali, ahol a közönség három új historic autót is megcsodálhatott.
Felián Ákos és Tenger Csilla egy Porsche 911 Turbóval érkeztek,
amelynek az olaja a prológ előtt elfolyt, így a rajtból ki kellett
tolni, de másnap már a versenyen el tudott indulni. Madár Sándor
és Diós Dániel pedig a magyar pályákon eddig kevésbé ismert
Skoda 130 RS-sel szállt harcba. Bár a versenyző
régi ismerőse volt a historic ralit kedvelőknek, új autóját
mutatta be Komlón Hajtós Péter és Pongrácz Ákos. A korábbi Wartburgos
Hajtós két éve vásárolta meg I-es Golfját, amelyről úgy gondolt,
hogy már éppen ideje lenne bemutatni a közönségnek. Az autó
nagy feltűnést keltett a szürke fényezésével, amely egy véletlen
folytán lett ilyen. Eredetileg világoskékre szánták, de Hajtós
szerint az is lehet, hogy most már ilyen marad. A verseny
első szakaszában egész jó kis harc alakult ki a Wirtmann-Schneer
és a Kövesdán-Borda kettősök Ford Escortja és Porschéja között.
Három gyorsasági megtétele után Wirtmann kilenctized másodperccel
vezetett. A párharc
azonban nem folytatódhatott a verseny végéig, miután Kövesdán
egy lassítónak ütközött és a megrongálódott kormányösszeköt
miatt a verseny feladására kényszerült. Wirtmann-nak
innetől kezdve könnyű dolga volt, csak célba kellett vinnie
a Fordot. Még az egy perces büntetése ellenére sem tudták veszélyeztetni
a győzelmét. A büntetést azért kapta, mert a Historic szabályai
szerint csak E-betűvel ellátott utcai gumival lehet versenyezni,
amit tilos megvágni. Az Escort 13 colos felnijére azonban nem
lehet olyan utcai gumit kapni, amely az esőben megfelelő lenne,
ezért nyitották meg Wirtmannék minden második kivezető csatornát
a gumin. Azonban a legnagyobb jóindulat mellet is ez szabálytalan,
ami miatt egy perc büntetést kaptak. A második
helyen célba érkező Hajtós-Pongrácz kettős is hasonló okok miatt
kapott két perc büntetést. Nekik nem volt a vizes pályára alkalmas
utcai gumijuk, ezért versenygumit tettek fel. Hajtós egyébként
nagyon elégedett volt az egyelőre még utcai Golffal, és ígérete
szerint jövőre ebből az autóból épít egy komolyabb gépet. A harmadik
helyet, a mindig vidám és a raliverseny feladásának fogalmát
nem ismerő Varga-Keresztes duó szerezte meg a Volkswagen Sciroccóval.
A negyedik helyen pedig a közönség kedvenc és egyre inkább elnyűhetetlennek
tűnő Abarth 1000 TC Berlinával a Kubinyi-Friedrich kettős futott
be. A Komló
Ralival hivatalosan is lezárult az Iharos és Goller Országos
Historic Rally Bajnokság, ám nincs kizárva, hogy a historic
mezőnyéből még egy-két autót láthatunk az idén versenyezni különböző
meghívásos futamokon. A KOMLÓ
RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNY: Az Iharos
és Goller Országos Historic Rally Bajnokság együttműködő partnerei: Iharos és
Goller Kft, Kumho
|
|