GarZonE Racing Karnevál Karel Gott hazájában

Október 6.
Az abszolút értékelésben a második helyért járó kupával tért haza a GarZone Racing Team a Csehországi látogatásukból. A Garamvölgyi - Hangodi páros az abszolút értékelésben a nap folyamán felküzdötte magát az előző napi 4. pozíciójából a dobogó második fokára.

Kora reggel napsütés, de fogat csikorgató hideg várta a versenyzőket a város melletti sportpályán kialakított rajtnál. Az első információkat is itt kapták meg a versenyzők az aznapi pálya jellegéről. Azaz újabb érdekes színfolt volt a versenyen, hogy a verseny másnapján volt csak az első versenyzői eligazítás.

Bár Garamvölgyi Zoli számára nem voltak ismeretlenek a pályák, mégsem hagyatkozhatott teljesen az emlékezetére, mert néhány kisebb pályamódosítást is beiktatott a verseny szervezője.

- Elég jól ismerem ezeket a hegyi szakaszokat és régi nagy álmom volt, hogy egyszer egy igazi versenyautóval is rajthoz állhassak. A hosszabbik pályát az eddigi években mindkét irányból használtuk már de most a kijelölt nézői pontnál teljesen átalakították a nyomvonalat amit korszerűen fel is locsoltak. Ezt nem hagyhattuk annyiban és néhány helyen mi is módosítottunk rajta a fotósok és a közönség örömére. Egy nagyon tempós részről érkeztünk oda ahol ott kellett volna elkezdeni fékezni ahol a hatodikat húztam... Szalagokat, karókat, útjelző hálót és majdnem néhány fotóst gyűjtöttünk össze. A következő körben amikor ide érkeztünk, a biztonsági emberek már húzták odébb a hálókat, hogy ne vigyünk el többet. Ezen annyira elkezdtünk röhögni, hogy kb 20 méterrel később sikerült megint becsúszni és szétütni a pálya berendezését. Belefértek ezek a kisebb bakik mert a harmadik szakasz után feljöttünk a második helyre ami érzésünk szerint végig tartható volt, így inkább örömautóztunk. - meséli Garamvölgyi Zoli

A verseny nemcsak a szervezők, de a résztvevő pilóták szempontjából is egy pörgős, és minden nagyobb gond nélkül lezajló esemény volt. A szombati napot szerencsére semmi komoly baleset nem árnyékolta be, ami ezen a sűrűre ütemezett versenyen komoly fejtörést okozhatott volna Marek Chytkának, a verseny fő szervezőjének. A problémamentesség a GarZone Racing Team csapatnál is jelen volt. Az autó annyira kiforrott, és jó technikai állapotban volt, hogy a szerelők csak minimális időket használtak ki a szervizidőből a kötelező ellenőrzésekre. Ritka egy versenyen, hogy a szervizcsapatnak még versenyt nézni is van ideje.

A GarZone Racing és a Viky Team csapatának még erre is volt lehetősége. "Nagyon jól éreztem magam végig a hétvége alatt. Szeretek visszajárni Vsetínbe. Itt mindig jó a hangulat, jó a szervezés és mindig nagyokat eszünk iszunk mulatunk. A verseny izgalmas, pörgős, és ezeket az erdei szűk pályákat imádom. Gyorsak, technikásak, és érdekes hegyről le, és hegyre fel száguldozni az erdőben! Ellentétben a tegnapi sokk után a prológon ?, a mai nap folyamán végig élveztem az autózás minden egyes percét. Úgy érzem, beérett a csapat munkája. Sikeresen befejeztük a versenyt, és ez nemcsak az erős autónak köszönhető, hanem a remek felkészítésnek, és a fiúk hetek óta tartó munkájának is. Az autó remekül működött a verseny folyamán, csak minimális szervizre volt szükség. Az eredményünket ajánlom Józsibának, Lacinak, Petyának és Rolandnak. Nagy köszönet jár Nekik! Hango is nagyon sokat hozzátett a jó eredmény eléréséhez, hiszen számára teljesen ismeretlen volt a pálya, mégis remekül navigált. Ezt bizonyítja az is, hogy több szakaszon is abszolút 2. eredményt értünk el. Sajnálom, hogy a Murczin Zsoltival a betegsége miatt nem sikerült egy igazit meccselnünk, gondolom a negyedik gyorson fázhatott meg;). Ezúton is jobbulást kívánunk neki! ” - mondta Garamvölgyi Zoli a Parc Fermé bejáratában.

A szervezők szombatra 9 szakaszt írtak elő a versenyzők számára, ami két pályán zajlott. Mindig hármasával teljesítették a szelektíveket a csapatok, majd egy rövid szerviz következett. Az utolsó 3 gyorsasági az előző pálya visszafordított iránya volt. Ezzel biztosította a versenyszervező, hogy a nézők mindvégig figyelemmel követték a versenyt, és az idő lehűlésével nem fogyatkoztak, hanem egyre többen álltak a pálya szélén dudákkal, kürtökkel, zászlókat és autogram kártyákat lebegtetve...

A szombat esti díjkiosztó különlegessége a csapat számára még az volt, hogy a dobogó legfelső fokára Miroslav Zapletal és Tomas Ourednicek állhatott, aki szintén GarZone színekben versenyzik immáron 3. éve. A magyar liszenszel versenyző pilóta itt, hazai helyszínen a várakozásoknak megfelelően debütált a saját építésű új H3 EVO-val. Az ötödik helyen pedig szintén a Csapat egyik régi tagja, Zdenek Porizek végzett.

"Bevallom nagyon jó érzés úgy versenyezni, hogy integetnek a nézők, és örülnek nekünk. Hasonló volt az érzés, mint Lengyelországban, ahol szinte sztárként ünnepelték a terepralis versenyzőket. A díjkiosztónak is volt egy bensőséges hangulata. Senkit nem zavart a 10 fok körüli hideg, mindenki türelmesen várta az eredmények kihirdetését. Úgy érzem, fontos volt a jövő évi szezon szempontjából ez a hétvége. Gyakoroltam a navigálást, mégis egy új helyzetbe kellett megállnom a helyem. A quadon, ha elrontom, csak magamat hibáztathatom. Itt viszont rajtam függött nemcsak a helyes irány megtalálása, de az esetleges gödrök kikerülése is, vagyis kettőnk sikeres célba érése. Határozottan kell bemondanom minden jelet, itt nincs idő határozatlanságra. A nyomok olvasása is teljesen más a szélvédő mögül. Úgy érzem, nagyon jó befejezése ez a szezonunknak, hiszen dobogós hellyel búcsúzunk az évadtól. ” - mesélte Hangodi Zoli

A csapat most egy hosszabb pihenőt tart, hiszen az utolsó két verseny, a lengyelországi és csehországi elég maratonira sikerült. A pihenés most egyaránt jár a versenyzőknek, szerelőknek, de nem utolsó sorban a zöld Ogre-nek is. ?

Eredmények:
1. ZAPLETAL – OUREDNICEK H/H GARZONE RACING HUMMER H3 EVO 59:39.8
2. GARAMVÖLGYI – HANGODI H/H GARZONE RACING NISSAN PATHF. +2:13.2
3. SASKIN – BRUNER HR/HR ISTRA RACING TEAM OPEL ANTARA RR +10.5
4. KAKRDA – SINGER CZ/CZ TUAREG RACING SKODA EVO RACING +06.1
5. PORIZEK – ULEHLA CZ/CZ GARZONE RACING MITSUBISHI PAJERO +31.6
6. MURCZIN – BAGICS H/H 3D RACING MITSUBISHI L200 +23.4

Köszönjük a támogatást:
Viky Kft., LG Art Cool, Saunier Duval, REHAU, SWEET-MILK Kft., ECONOMOS GMBH., Laurel Számítástechnikai Kft., MAKITA, Go Fast Sport Hungary, 98 Hóvirág Kft., Negato Kft., gumizona.com, Kail Studio Bt., GigaMad.hu, duen.hu, rallysport.hu, rallyheart.hu, extremmotorsport.hu, tereprali.hu, szabadban.hu, itiner.hu, xlsport.hu, marathonrally.com/hu, GarZone R.O.P. Kft.