Nagyüzemben versenyeznek!

Október 1.
Szlovákia és Lenygelország után Csehországban, a Cseh Baján próbál szerencsét Garamvölgyi Zoltán.

Garamvölgyi Zoli: "nem leszek autóversenyző!" - válaszolta többek kérdésére az elmúlt napok tükrében. Bár való igaz, hogy az őszt egy sűrű programmal kezdte a csapat, de ez sajnos a hétvégén a végállomásához érkezik. A Baja Slovakián egy apró hiba okozott végzetes problémát és ezzel a harmadik helyről a verseny feladására kényszeríttette a Nissan legénységét. Zoli nem keseredett el, sőt a megtett távon nagyon sokat tanult az autó irányíthatóságával kapcsolatban és a váltót is sikerült megszoknia. A csapatfőnök szerepében minden segítséget megadó Gábor Attila és rendkívül lelkes Szerelő Csapata pedig alig egy hét alatt újra csúcsformába hozta a Pathfindert. Az utolsó pillanatokban, pedig megszületett a döntés, a következő versenyen ismét rajthoz állnak.

Így került a GarZone Racing a Lengyel Bajára. - Egy soha véget nem érőnek tűnő utazást követően érkeztünk meg Szczecinbe, a verseny központjába, a Balti-tenger partjaitól mindössze 40 km-re. Ezek után azonban már minden kárpótolt bennünket. A Lengyel Rendező nagyon megbecsülte a versenyzőket és a szép számban kilátogató közönséget egyaránt. A szervizparkban folyamatos programok, koncertek szórakoztatták az ott táborozókat, ahol a lengyel AC/DC zenekar fellépése rakta fel igazán a pontot az I-re...

Az elejétől fogva nem volt tervben, hogy a versenybe beleszóljunk, hiszen a csapat inkább csak kirándulni indult és azért, hogy belülről tudjunk értékelni egy új rendezvényt, amely az FIA Baja Kupa sorozatba kandidál. Mégis megállapítottuk, hogy kisebb sportszakmai hibák ellenére - amelyek inkább a rutintalanságnak tudhatók be - a Baja Poland megfelelő állomása lehet a Sprint Világkupának. Azt persze nem tudjuk, hogy mindezt hogy lehet kivitelezni, hiszen az FIA elfelejtett megfigyelőt küldeni...

A pénteki etap késésünket és a gyengére sikerült prológ teljesítményt nincs mivel magyarázni, de arra mindenképp jó volt mindez, hogy egy kicsit jobban összeszedjük magunkat a szombati versenynapra. A késésért járó büntetést érdekes módon csak nekünk számolták az értékelésbe, és ennek köszönhetően a 24. pozícióból kellett rajtolnunk. Ez tényleg büntetés volt! Szelektívenként 2-3 autót előztünk meg. Ahogy tisztult előttünk az út, úgy tudtunk egyre gyorsabban haladni. Legnagyobb meglepetésünkre egy abszolút második időt is a nevünk mellé írtak a nap végi eredménylistán.

"A verseny előtt nem csak barátságból, hanem tudatosan a jövő év előkészületeinek egyik állomásaként döntöttünk úgy, hogy az itinert Hango diktálja. Szerintem ez mindkettőnk számára nagyon jó döntés volt, mert én annyira el vagyok még foglalva az autó irányításával, hogy a navigátorra még nem tudok minden esetben odafigyelni, Hango pedig rengeteget tanult az egyébként nagyon pontatlan és túlságosan részletes itiner értelmezéséből, és helyenként az elvesztett jelek megtalálásából. Biztos vagyok benne, hogy a jövő évben sokat fog tudni gyorsulni quadjával annak köszönhetően, hogy magabiztosabban navigál." - kommentálta Garamvölgyi Zoli.

A szombat esti szervizbe érve meglepődve láttuk, hogy mennyien szurkolnak nekünk. A szervizpark bejáratánál elözönlöttek bennünket az emberek, és egy pillanatra sztároknak érezhettük magunkat. Közös fényképek, névre szóló autogramok, zöld hajú lányok és versenyzők akik folyamatosan jöttek gratulálni… Nem nagyon értettük, hogy mi történik körülöttünk de itt egy kicsit megváltozott néhány dolog a fejünkben. Kiderült, hogy a negyedik helyre jöttünk fel és, hogy ez a pozíció vasárnap is megtartható lehet, ha nem hibázunk. Megjött a kedvünk autóversenyzőt játszani!

Másnap kipihenten és jókedvűen indultunk el a vasárnap reggeli rajtból, hiszen gyönyörűen sütött a nap és az egész csapaton látszott a lendület, amit az előző napi eredmény adott. Tényleg szerettem volna eredményt elérni és bebizonyítani, hogy az autó versenyképes. Attila is megérdemelné már, hogy egy jó eredménnyel zárjon a Pathfinder. Titkon az volt a célom, hogy megtámadjuk a harmadik helyet, azaz Zapletalt - a Magyar Bajnokot és egyben csapattársunkat. Az első szelektív felénél már meg is közelítettük Zapiékat és már egyre többet autóztunk a porában. Ez persze még inkább motivált, de sajnos egy balos kanyarban lesodródtunk az útról és a mély szántás eltörte a jobb hátsó féltengelyünket. Nagyon rossz hangja volt az autónak, de sikerült a központi difit összezárnunk és így szinte lépésben tettük meg a maradék 10 km-t. Akkora volt az előnyünk a mögöttünk rajtolóval szemben, hogy a beíróig nem ért utól. Ezen a pályán egyébként Ő ment abszolút második időt...

Reálisan kellett felmérnünk a károkat és azt is, hogy hogyan tovább. A féltengely törésnek köszönhetően az első difiben felforrt az olaj, tehát nem volt értelme bemenni a második szelektívre, mert ott biztos, hogy csak a károkat gyarapítottuk volna. A szervizparkot választottuk, ahol Petya, Laci és Józsibá pillanatok alatt kicserélték a féltengelyt és már indulhattunk volna is tovább. Nem indultunk. Úgy döntöttünk, hogy inkább kiállunk és felkészítjük az autót a hétvégi Internext Rallyra. Ha az ember belekóstol a jó eredmény ízébe, nem akar újra megbarátkozni a "futottak még" kategóriával. Nem éreztem túl sok értelmét annak, hogy 2-3 óra büntetéssel koptassuk az autót az abszolút 20. hely megszerzéséért. Nagyon sokat adott ez a hétvége és csak hálával tartozom a csapat minden tagjának. Azt kaptam, amiért mentem. Mindannyian beleéltük magunkat, hogy a lazázás mellett eredmény is jár nekünk, de az most sajnos nem járt.

Az Internext Rallyn Vsetinben szeretném a csapatot kárpótolni, és én most először és utoljára a jó eredményért fogok Versenyezni.

Köszönjük a támogatást:
Viky Kft., LG Art Cool, Saunier Duval, REHAU, SWEET-MILK Kft., ECONOMOS GMBH., Laurel Számítástechnikai Kft., MAKITA, Go Fast Sport Hungary, 98 Hóvirág Kft., Negato Kft., gumizona.com, Kail Studio Bt., GigaMad.hu, rallysport.hu, rallyheart.hu, extremmotorsport.hu, tereprali.hu, GarZone R.O.P. Kft.

GarZone Racing