Generali Nyírség Rally N csoportos beszámoló

Szeptember 4.
2009-es évünk utolsó előtti rallys megmérettetésének a Nyírség és a Zemplén adott otthont. Jó szokásához híven, minden kategória képviseltette magát az augusztus végi rendezvényen.


Botka Dávid

A pénteki napon a gépátvételt követően egy látványos, fantasztikus élményt nyújtó prológon vehettek részt mind a versenyzők, mind a nézők a Rabócsi Ringen. Máriapócson késő délutántól hangolódhattak a versenyre az N-csoportos indulók is. A legjobbak, hajszálpontosan ugyanazt az időt autózva Pethő István és ifj. Rabócsi Tibor lett - mind a ketten egy Mitsubishi Lancer Evo IX. volánja mögött. A harmadik hely is szoros csata árán került ki, hiszen Hadik András Subarujával mindössze 3 tizeddel csúszott le a dobogó alsó fokára.

Az első, szombati versenynap hosszabb volt a megszokotthoz képest - kilenc gyorsasági teljesítése után térhettek csak nyugovóra a versenyzők. A korán kezdés legjobban Botka Dávidnak feküdt, aki az első két gyorsot győzelemmel zárta, így összetettben közel 5 másodperces előnyre tehetett szert Balogh János előtt. Az utóbbi ezt hagyta annyiban, és a harmadik gyorson máris faragott közel 2 másodpercet a hátrányából.

A negyedik gyorsasági szakasztól kezdve egészen a nyolcadik részig Botka Dávid neve szerepelt az N-csoport élén – csupán a második hely volt elérhető a többi nevező számára. Pethő, Matics, Balogh osztozott meg 3 szakasz alatt a dobogó középső helyezéséért.


Osváth Péter

A nyolcadik, bózsvai rész azonban változást hozott szakaszgyőzelem tekintetében, hiszen Hadik autózta a leggyorsabb időt. Ováth Péter maradt el mögötte 2 másodperccel. Harmadikként Botka Dávid futott be.

Ez a kis hátrány szinte semmit nem változtatott az összetettben, hiszen több, mint egy perccel vezetett a fekete Mitsubishis Botka - Osváth előtt. 10 másodperccel lemaradva Hadik a harmadik helyen állt szombaton az utolsó gyors előtt.

A kilencedik, hollóházi gyors került utoljára lebonyolításra a hétvége első napján. Osváth szakaszgyőztes lett, Hadik második helye után pedig Botka Dávid következett. Az összetettben megint faragtak a hátrányból, de még mindig 1 perc körüli volt szombat este Botka előnye.

A vasárnapi napon mindössze négy rajthoz állással számolhatott a versenyben maradt tizenhárom N-csoportos páros. Reggel kilenc órakor Nagyrozványról rajtolhattak el. Osváth tovább növelte szakaszgyőzelmei számát, aki mögött Botka szerezte meg a második helyet. A harmadik helyre ezúttal Hadik szorult mindössze 5 tizeddel.

A második hely után Botka ismét autózott egy csoport első időt Hadik előtt 2 másodperccel – őket Matics követte csupán 8 tizeddel.

A Nyírség rally utolsó előtti része Hadiknak feküdt a legjobban Osváth, és egy újdonsült harmadik, Trencsényi József előtt. Az utolsó gyorson pedig újból Hadik lett a leggyorsabb – ezúttal Botka Dávid és Matics Mihály előtt.


Hadik András

A dobogó első helyére végül az egész versenyen jó teljesítményt nyújtó Botka Dávid állhatott fel. Osváth Péter kezébe kerülhetett a második helyért járó díj, míg a dobogó legalsó fokára egy Subarut irányítva Hadik András kerülhetett.

Az N3-as géposztályban pontosan három célbaérkező volt, Kovács Lajos, Hibján József és Fabinyi Béla személyében. Érdekesség, hogy a bajnoki cím sorsa eldőlt az N3-as csoportban, és a bajnok nem más, mint Bessenyey Zoltán lett. A diesel opeles versenyző az első napon búcsúzott ugyan a versenytől, de az évad során begyűjtött pontok elégnek bizonyultak ahhoz, hogy az utolsó előtti futamon megünnepelhesse sikerét.

A legkisebb, N2-es kategóriában egy Honda Civic volt a leggyorsabb, amit Alberti Szabolcs irányított.

Az N-csoport bajnoki címének sorsa még nem dőlt el, így 2009 utolsó fordulóján egy izgalmas futam vár még az esélyesekre és a nézőkre is egyaránt.

Lara