Hering nem akart kockáztatni

Augusztus 29.
Futómű és fékprobléma miatt adta fel a Nyírség Ralit Hering Gyula és Spitzer Gábor. A rajt előtt még az A7-es bajnoki címért is versenyben lévő páros autója csak az utolsó pillanatban készült el, miután az előző hétvégén Vizin László, a Barum Ralin összetörte a Honda orrát. Ezért Hering nem tudta az autót tesztelni, így a beállítások tökéletesítésére sem jutott idő.

Hering Gyula: - A verseny elejétől fogva futómű és fékproblémáink voltak. Egyszerűen nem tudtam úton tartani az autót. (Vizin) Laci bácsi ment vele utoljára, a múlt hétvégén, a Barum Ralin. Volt egy kis kalandja, ami miatt csak a gépátvételre készült el az autó. Ezzel nincs is semmi baj, mert a Barum előtt meg pont én törtem össze a kocsit. Csak nem maradt időnk a beállítások kipróbálására, és ahogy lenni szokott, amit nem próbálsz ki, az biztos nem is működik.

- A fék sajnos konstrukciós hiba a Hondán. Ezt az autót valószínűleg a vb és az IRC hosszabb gyorsaságijaira tervezték, ahol eleve ki van zárva a balláb fékezés, mert akkor elfogy a fék. Sajnos a magyar rövid pályákon is hamar elfogy. Ezt egyébként többen jeleztük a JAS (Motorsport) mérnökének, aki ígéretet tett arra, hogy már dolgoznak a hiba kijavításán.

- Most a futómű beállítás mellett a fék sem működött. Kétszer úgy beesett a fékpedál, mint amikor elfolyik a fékfolyadék. A hatodik gyorsaságin mi is slick gumikkal mentünk, mint a mezőny nagy része. Ezekkel a gumikkal vizes aszfalton, rossz futóművel és fékproblémával nagyon sokat kaptunk, és végül úgy döntöttünk, hogy nincs értelme tovább versenyeznünk, így a második körben, a gyűjtőbe már nem is álltunk be.

- Két lehetőségünk volt. Az egyik, hogy végig gurulunk a versenyen, és minden gyorson kapunk 20-30 másodpercet, vagy pedig kockáztatunk és megpróbálunk gyorsulni, de ilyen futóművel ez nagyon kockázatos lett volna. Azt is figyelembe kellett vennünk, hogy (Vizin) Laci bácsi pár hét múlva indul az autónkkal a Sanremo Ralin, és nem akartam újabb galibát okozni. Ha pedig csak végi gurultunk volna, és bejövünk ötödiknek, azzal sem lettünk volna előbbre a bajnokságban.

- A Salgó Rali után azt gondoltam, hogy az volt életem legrosszabb versenye, de ez még annál is rosszabb volt. A szezonzáró futamon ettől függetlenül szeretnénk elindulni.

A csapat együttműködő partnerei:
Környezetvédő Kft, ROVITEX Kft, J-Group Fotoprint Kft, Ostermann Kft, Budai Team, Honda Kapos, AXIÁL KFT, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT, VALKON 2007 KFT, MAGTÁR KFT, STROMBOLY EVENT KFT, ZOMÁER Kft., KAMARÁS-DUNA KFT, Sygnus Kft, GD Gép és Daru Kft, SL Group, Rutin Kft, DC Gépszer Kft, CPH, H–ITB, IS International, 92 Leticia Bt, Pakett 007 Kft, T&R Consult Kft, Aqua Computer Kft, Barbat 2000 Bt. GERGELY GASTRONOMI