"Hisztérikus volt a hangulat..."

Augusztus 28.
Egy életre szóló élménnyel lett gazdagabb Répás Zoli a múlt hétvégén, amikor ifjabb Béres József oldalán egy VFTS-ben teljesítette a Barum Star Rallyt. Zoli mesél éjszakába nyúló szerelésről, az egyetlen raliutáló zlini rendőrről, hisztérikus hangulatról...

Szia Zoli. Mesélj nekünk kicsit első Barum Rallydról. Milyen volt belülről?

- Nagyon jól éreztem magam a verseny elejétől a végéig... Felszabadultan, saját és a nézők szórakoztatására mentünk ki. Úgy gondolom sikerült teljesíteni a tervet és egy nagyon jó hétvégét töltöttünk Zlín környékén. Nagyon örülök, hogy a Barum Rallyn rajthoz állhattam, még ha csak a Sztár Rally keretein belül is.

Az első gyors nem egészen úgy sikerült, ahogy szerettétek volna...

- Nagyon készültünk rá, tudtuk, hogy ott lesz a legtöbb ember. Felejthetetlen élmény volt annyi ember előtt autóban ülni... Megbeszéltük, hogy az első körben óvatosabban megyünk, megnézzük hogy viselkedik a téli gumi azon a csúszós aszfalton. A második kör elején eltűnt a második sebességi fokozat a váltóból, ez kicsit hátráltatta a csúszkálást, mert sok olyan kanyar volt amit ebben a fokozatban kellett volna teljesíteni. Talán e miatt követtünk el egy apró hibát, amikor pár kanyarral utolsó kör vége előtt nekicsúsztunk a padkának és kiszakadt a kerék. A körülményekhez képest sok volt. Annyit észleltem az egészből, hogy kiabált... Vigyázzzz!!!!! Ki tudtunk jönni a gyorsról, de akkor úgy tűnt, hogy számunkra ennyi volt a Barum Rally. A szervizes srácok nem adták föl. Egész éjjel dolgoztak a kocsin, mikor minden rendben lett, sikerült összerakni, akkor derült ki, hogy hidat kell cserélni, ami éppen nem volt nálunk. Sűrű telefonálgatások, után sikerült találni egyet Zlíntől 40km-re, a gond csak az volt, hogy egy kb. 25 éve meg nem mozdított autóból kellett kiszerelni a gazzal benőtt lakatlan területen. Annak ellenére , hogy az összes csavar bele volt rohadva:-), viszonylag gyorsan sikerült kiszabadítani és rohantunk is Zlínbe, hogy össze tudjuk rakni a kocsit. Reggel 5-re végeztünk, úgyhogy gyorsan kellett aludni:-)

A gyors alvás után szombaton már élesben nyomtátok. Milyen volt a nap? milyenek voltak a pályák, a hangulat, nézők, kalandok?

- Jól kipihentük magunkat és egy tréninglehetőség után megmondom őszintén tartottam attól hogyan fogunk menni, mert ugye a nézők részéről elég nagyok voltak az elvárások. Várták, hogy lerajzoljuk nekik az összes kanyart. Az első szombati gyorsasági nekünk a Halenkovice volt. Egy baleset miatt ezt etapban teljesítettük. A második gyors Kudlovice volt, ez volt nekünk a leghosszabb, ezen volt minden:-) Nem sokat mentünk egyenesen, az biztos. Nagyon élveztük, ennyit szerintem nem vigyorogtunk a versenyautóban egyik szakaszon sem. Örülnék, ha lenne hang a belsőnkön, mert nem volt mindennapi hangulat a kocsiban. De az egész nap így telt el. Csak azt sajnáljuk, hogy vége van. Zádverice volt a kedvencünk, csak a második körben elmaradt, mert egy istállóból kiment az útra, úgy 300 állat (azt nem tudták, hogy milyen). Azt nagyon vártuk, mert esett is és addigra be is sötétedett.

Az időtöket mérték? Hogyan végeztetek a szavazáson?

- Az időt nem mérték, de nem is ez volt a lényeg. Mi nagyon jól éreztük magunkat. Nem tudták még azzal sem elvenni a kedvünket, hogy olyan versenyzők végeztek az élen, akik el sem indultak a szombati nap. A céldobogón csapatunk és szurkolótáborunk erős nemtetszését fejezte ki a 6. hely miatt, de a kommentátor mondta, hogy nyugodjanak meg, mert ez nem arról szól, hogy ki milyen gyors és látványos, hanem arról, hogy kinek mennyi komálósa és ismerőse van.... Na akkor aztán nem sokat segített a helyzeten, mert még jobban háborogtak, mert a pályák mellett nagyon úgy tűnt mindenkinek, hogy senkit nem vártak annyira mint minket, ebből arra következtettek, hogy nekünk van a legtöbb komálós... Állítólag ordítás volt, rohantak az emberek, hisztérikus volt a hangulat mikor megérkeztünk egy-egy kanyarba... Belülről ebből csak annyit érzékeltünk, hogy millió Magyar és Szlovák zászló lógott be a látóterünkbe. Mindegy, mi nem nyerni mentünk, amiért oda utaztunk, azt sikerült teljesíteni. Baromira jól éreztük magunkat. Hab lett volna a hatalmas tortán, ha picit fényesebb az eredmény.


Bejárta a fél világot egy videó, amikor egy kis rajoskodás után összetűzésbe kerültetek egy rendőrrel? Miket mondott, miben maradtatok?

- :-) A "technikai átvétel" után, ami egy formalitás volt a Sztár Rallyban, Dodi megérkezett keresztben a másnapi szervizpark helyszínére. Ezt látta az éppen arra járó motoros rendőr, de azon a környéken, csak neki nem tetszett szerintem. :-) Határozottan Dodi tudtára adta, hogy nem szeretné, ha itt embereket ölnénk meg. Mondta, hogy szemmel tart minket, és ha mégegy ilyen előfordul, azt már nem ússzuk meg ennyivel. Így történt, hogy a tesztek után rólunk készült az első felvétel a Barum Rally-n. Kb 1óra múlva már több oldalon fent volt ez a jelenet. :-) Én féltem attól, hogy agyvérzést kap az ember, mert olyan piros volt a feje, hogy ha ez egy kereszteződésben van, biztosan megáll mellette mindenki.:-) Mondták a Csehek, hogy sikerült megtalálunk az egyetlen zlíni rendőrt, aki utálja az autóversenyzőket.:-) Közel sem volt olyan durva a helyzet, hogy így kellett reagálnia. Azért nem is értettük, mert szabályosan közlekedett. Indexelt, saját sávban fordult és tuti, hogy 50 km/h nem volt a sebesség. Biztosan a strandpapucsért haragudott..:-)

Hogyan összegeznéd a versenyt? Mik a benyomások, érzések?

- Nagyon jó volt! Tökéletes hétvége. Remélem lesz még lehetőség ezen részt venni. Jó pályák, jó hangulat, jó rendezés… Maradandó élmények. Nehéz is feldolgozni, rengeteget tudnék mesélni, de nem jönnek még a szavak...

A hangulat elég családias lehetett, hisz az "öreg" is ment, nem is akármivel.

- Igen, végre sokak örömére előkerült a garázsból az Audi:-). Brutális egy jószág, az ember sokkot kap a gyorsulástól benne. Egész hétvégén együtt mentünk mindenhová. A tréningen és az etapokon mindig bevártuk egymást. Folyamatosan ment egymás ugratása, ment a csipkelődés. Pénteken neki is volt műszaki problémája, de ők is sikeresen megoldották és sikerült a főpróba az autóval. A következő versenyen már sokkal gyorsabban fog tudni menni.

Öreg Béres mennyire szól bele a gyerek dolgaiba?

- Semennyire! Tudja ő is, hogy az feszültséget okozhat, az meg nem kell a versenyautóba. Hagyja érvényesülni, nem akar ő vezetni helyette is. Inkább a navigátornak mondja el az észrevételeit. Én is le lettem kicsit cseszve a pénteki hiba miatt. Szerinte nem lett volna szabad hagynom Dodit olyan gyorsan menni azokkal a gumikkal, mert nem az idő számított ott sem. Dodinak nem szólt egy szót sem. Én elmondtam neki, hogy nem akartunk senkit megverni és hogy mi és hogyan történt és belátta, hogy nem azért csúsztunk le az útról, mert felelőtlenek voltunk. Érzésem szerint és ebben a Dodi is megerősített, semmilyen rizikót nem vállaltunk sem azon, sem másik gyorsaságin.

Itthon is VFTS-sel mész. mekkora a különbség a két autó és a két pilóta közt.

- Talán a Dodié kicsit mintha erősebb lenne. Nem forog annyira, de végig erőből megy. Ő ült abban is amivel Magyarországon Robival megyünk, sőt ült Csépe Gabi mellett is és azt mondta, amit én is éreztem. A pilóták közötti különbségről hülyeség lenne bármit mondani. Nem mindegy, hogy valaki egy évben 6 hétvégén ül autóba, vagy valaki 6 hétvégén nem ül. Érezhető az a sok versenykilométer amit ő különböző autókban eltölt egy évben. Én eddig minden sofőr mellett jól éreztem magam valamiért, de őt nem hasonlítgatom össze senkivel.

Ahogy hallom sokáig nem bírjátok ki egymás nélkül, hétvégén megint készültök valamire.

- Én munkahelyi elfoglaltságok miatt nem tudok Robival menni Nyírségben. Lehetett volna külön engedélyt kérni pályabejárásra, de sehogy nem fért volna bele az időbe. Péntek este a prológon talán már ott tudok lenni. Oda Joskó is elhozza az Opelt és biztosan tud majd maradandót alkotni a remélhetőleg rengeteg nézőnek. Talán beülök én is, de majd keresünk inkább pár lelkes nézőt, akiknek szerintem óriási élmény lesz mellette ülni. Szombaton megnézzük a versenyt, vasárnap reggel valamilyen bemutatóra megyünk Szlovákiában és ismét egy autóban ülünk. Nem tudom pontosan mi lesz az, de azt mondják ilyen Ken Block feeling területen lesz.

Távolabbi jövő? Közös célok, tervek?

- Nem tudok erről semmit mondani. Sokan kérdezik, sokan érdeklődnek, de neki van navigátora, nekem meg van pilótám és ez egyenlőre biztosan így is marad. Sokan szeretnének vele menni, nekem hála az égnek ez többször megadatott, bízom benne, hogy nem ez volt az utolsó Barum Rally együtt......

Szeretnéd esetleg megköszönni valakinek?

- Elsősorban ifj. Béres Józsefnek, hogy engem választott erre a versenyre és a srácoknak Balunak, Nótának, Tomi aki Petinek a rengeteg munkáért és persze a szponzoroknak akik ismételten mellettünk álltak.

Köszönjük a beszámolót!

Fri