|
Kőváry az ismeretlenbe tart Augusztus
28.
Igazi
rali vár a Kőváry Barna - Tóth Zsolt duóra az augusztus utolsó
hétvégéjén következő Generali Nyírség Rallye-n. A magyar rali-versenyeken
évről évre visszatérő szakaszok szerepelnek, nagy meglepetés
nem igen éri a tapasztalt versenyzőket. Kőváry Barna nem épp
újonc, de a Nyírség-rali pályáin még nem járt. Bőven lesz lehetőségük
improvizálni. "A
prológot leszámítva az összes gyorsasági ismeretlen számomra,
ami nem a legideálisabb, de a bejáráson azt hiszem jól feldolgoztuk
a pályákat. Nem vittük túlzásba, de ötször-hatszor tréningeztünk
mindegyiken. Navigátorom, Zsolti már versenyzett itt, így azért
nem megyünk teljesen vakon, csak prológon, ahol ismét Sanyi
barátom navigál nekem" - mondta Kőváry Barna. A pilóta
elárulta, hogy nagyon vegyes a pályák kialakítása, vannak közöttük
széles, jó minőségű aszfalttal borított szakaszok, de bakhátas
részek is akadnak bőven. "Egyes szakaszokon végig az erdőben
megyünk, mintha egy alagútban hajtanánk, szerencsére több helyütt
kigumizták a kanyarokat, de így is vannak igen defektveszélyes
részek" A résztvevők
összesen több mint hétszáz kilométert tesznek meg, amelyből
131 kilométer a mért szakaszok hossza. A Nyírség-rali nézőknek
szóló része pénteken eset fél hétkor indul a villanyfényes prológgal
a Máriapócsi ralikrossz pályán. A versenyzők fordított sorrendben
párosával indulnak. Szombaton kilenc, vasárnap négy gyorsasági
vár a résztvevőkre. "Zsolti
ezúttal is kihagyja a prológot" - mondta viccesen a pilóta,
helyette vak Sanyi barátom ül be mellém ismét. Egyre komolyabb
feladatokat kap, mentünk már együtt az ózdi arénában és a Pécs
Pláza parkolójában, most egy ralikrossz-pályán is megmutathatja,
milyen navigátor lenne. Ismét kap Braille-írásos itinert" Műszaki
szempontból nincs újdonság a csapat háza táján. Kőváry Barna
és Tóth Zsolt ezúttal is ugyanazzal a Renault Clio R3-mal versenyez,
amellyel két éve. Miután a legutóbbi futam előtt jelentős felújításon
esett át az autó, így ezúttal nem nyúlt hozzá a szervizcsapat.
Megvannak a megfelelő beállítások is, amelyeken, a verseny során,
szükség esetén lehet változtatni. A bajnokság
előző, Pécs környéki versenyén magabiztos győzelmet aratott
a páros, háromra növelve idei sikereik számát. Ezzel továbbra
is vezetik az A7-es kategóriában a pontversenyt, előnyük három
pont Hering Gyulával szemben és öt egység Janzer György előtt.
"Pécsen
jól mentünk, ami magabiztosságot ad, de nem vagyunk önteltek.
Nagyon szoros a meccs a kategóriánkban, ellenfeleink jók és
nyerni akarnak. Gyorsan, pontosan akarunk menni, mert a célunk
ugyanaz, mint eddig is: győzni akarunk! Miután az idény utolsó
versenye is Pécshez köthető, ahol mi jól mentünk, azt gondolom,
itt kellene növelnünk az előnyünket, hogy nyugodtan várhassuk
az utolsó futamot" Köszönet
támogatóinknak: B.G.S.G. számítástechnika, AutoExpo M1, Bomba!,
Renault Budapest, Dekra, Pirelli, Auto World, Oakley
|
|