Ifjabb Tóth két pontot szerzett

Augusztus 23.
Ifjabb Tóth János és Tagai Róbert (Peugeot 207 S2000) a két pontot érő hetedik helyen végzett a kis világbajnokságnak is nevezett IRC-sorozat cseh viadalán.

- Megpróbáljuk? - tette fel a kérdést az utolsó gyorsasági szakasz rajtja előtt Tagai Róbert.
- Próbáljuk - válaszolta ifjabb Tóth János, mintha neki mindegy lenne.

Pedig dehogyis volt mindegy. S ezzel mindketten pontosan tisztában voltak. 4.3 másodperc volt az előnyük a helyiek nagy kedvence, Václav Pech előtt, aki úgy ismeri a pályákat, mint a tenyerét. Tagai adott két szőlőcukrot „Janikának”, aztán elrajtoltak.

A pilóta szerint simán lejöttek, a navigátor szerint "betyáros volt" ahogy 170 km/órás tempóval megérkeztek az egyik féktávra. Látta a többiek féknyomait, ifjabb Tóth azonban még állt a gázon. A vége: 8 tizedmásodperc Pech javára, az összetettben azonban a magyar versenyző végzett előrébb, s mindez azt jelentette, hogy megtartotta a két pontot érő hetedik helyet.

A 74. helyről (pénteken az éjszakai szakaszon defektet kapott...) zárkózott fel a hetedikre az elmúlt két nap során - egyszerűen szenzációs!

- Ha valaki péntek este elém teszi ezt az eredménylistát, azon nyomban aláírom és elmegyek haza - mondta ifjabb Tóth, s ez azt mutatja, hogy bár sohasem vallaná be, elégedett az eredménnyel. - még a vasárnapi második szakasz után sem reménykedtem ilyesmiben, mert megforogtunk, lecsúsztunk az útról és lefulladt az autónk, úgyhogy körülbelül negyven másodpercet veszítettünk. Az utak akkor még nedvesek voltak, néhol rettenetesen csúsztak, úgyhogy nem volt könnyű. Utána azonban az ellenfelek is hibáztak - nem véletlen, hogy ez az egyik legmagasabb szorzójú Európa-bajnoki futam, nagyon nehéz volt...

No igen, ezen a viadalon már a célba érkezés is fél siker, a pontszerzés meg aztán pláne - nem véletlen, hogy az első nyolc között öt cseh pilóta volt, ifjabb Tóthon kívül csak az éllovas Kris Meeke és a mezőny egyik legnagyobb tehetségének tartott Juho Hänninen tudott bekerülni a nem hazaiak közül a pontszerzők közé. Ráadásul ifjabb Tóth teljesítménye abból a szempontból is kiemelkedő, hogy neki ez volt az első IRC-futama az idén. A Peugeot Sport francia mérnöke nem hitt a szemének az eredményeket látva, azt mondta, ilyen kevés versennyel ekkora fejlődést még egyetlen pilótától sem látott.

- Új csapattal, a lengyel Peugeot Sportosokkal indultam ezen a viadalon, s ez azt jelenti, hogy az autóban sem ültem a verseny előtti tesztet leszámítva. Ezekben a Szuper2000-esekben viszont éppen az a jó, hogy különbséget köztük csak a beállítás tesz, no és a pilóta teljesítménye, hogy ki tudja kihozni belőlük a maximumot. Nekünk most elég jól ment, pedig ez mindössze a harmadik versenyem volt az idén, ennél szebb születésnapi ajándékot elképzelni sem tudtam volna... - mondta ifjabb Tóth, aki szombaton ünnepelte a 41. születésnapját. A szurkolói klubja képviselői (voltak vagy harmincan a szervizparkban) ajándékokkal, a csapata állandó tagjai tortával kedveskedtek neki...

Ő maga pedig két IRC-ponttal - saját magának.

BARUM-RALI, AZ IRC SOROZAT 8. FUTAMA, ZLÍN Abszolút végeredmény:
1. Jan Kopecky, Petr Stary (csek, ©koda Fabia S2000) 2:24:21.1,
2. Meeke, Nagle (brit, Peugeot 207 S2000) 1:00.4 perc hátrány,
3. Hänninen, Markkula (finn, ©koda Fabia S2000) 2:00.8 p h.,
...7. ifjabb Tóth János, Tagai Róbert (magyar, Peugeot 207 S2000) 5.19.7 p h.,
...28. Pénzes József, Kerekes Zsolt (magyar, Suzuki Ignis S1600) 17:52.9 p h.,
...31. Vizin László, Zsíros Gábor (magyar, Honda Civic Type R3) 21:29.5 p h.,
...47. Bakó László, Gyöngy Imre (magyar, Citroën Saxo) 31:40.2 p h.