Felzárkózás

Augusztus 22.
Az ifjabb Tóth János, Tagai Róbert kettős a 74. helyről a 10.-re zárkózott fel a Barum-rali második napján - a Peugeot-párosra nemcsak az ellenfelek figyelnek fokozottan, a Peugeot Sporttól is telefonáltak a csapat mellett dolgozó mérnöküknek, ugyan mondja már meg, miként lehetséges, hogy ez a magyar pilóta folyamatosan maga mögött tartja a kis világbajnokságnak is nevezett IRC-sorozat jó néhány állandó résztvevőjét. Pedig nincs ebben semmi mágia: a hétszeres abszolút magyar bajnok egyszerűen csak pokoli gyors...

- Nem tudtam, mire számíthatok, mert elég rég vezettem legutóbb versenyautót, de legalább volt időm átgondolni, mit kellene másképp csinálnom. Arra jutottam, egy kicsit változtatok a stílusomon, mert korábban túl rövid féktávokat vettem, szinte „beestem” a kanyarokba, és utána nem tudtam megfelelően kigyorsítani, mert ez az autó 6500 és 8500 közötti fordulatszámon működik ideálisan. Nos, kipróbáltam az új taktikát, és bejött, kilométerenként körülbelül fél és egy másodperc között gyorsultunk - mondta ifjabb Tóth.

Nem volt könnyű nap, sőt, már az első hosszú napot megelőző éjszaka sem volt az. A hagyományos, péntek éjszakai gyorsasági szakaszon ugyanis a Peugeot 207 S2000-essel autózó páros jobb első defektet kapott, ami miatt 1 perc 17 másodpercet veszített. Janika azt mondta, valószínűleg akkor csíphette ki valami a gumit, amikor az első körben áthajtottak a vonatsíneken.

- Mit mondhatnék? Ez benne van az autósportban, s bár nem volt túl szívet melengető a 74. helyről megkezdeni a felzárkózást, azt hiszem, a szombati napunk nem volt rossz...

Nem bizony! Ifjabb Tóth és Tagai mindössze egyetlen szakaszon került a top tízen kívülre (az utolsón, amikor leszakadt az ég, s akkora vízátfolyások voltak az úton mintha tavak lettek volna...), a többi alkalommal fejtörést okozott az ellenfeleknek. Egy ötödik hely, két hatodik, két hetedik, s mögötte jó néhány nagy név. Világbajnoki menők, IRC-bajnokok...

- Az első körben a beállításunk nem volt tökéletes, de változtattunk rajta, s javult. Este új helyzet állt elő: leesett az eső, úgyhogy nagyon kellett figyelni, nehogy lecsússzunk az útról. Ha így marad, vasárnap minden azon múlik majd, ki mennyire tud alkalmazkodni a körülményekhez.

Nos, a magyar párosnak egyelőre semmi gondja sincs ezzel. A navigátor, Tagai Róbert úgy fogalmazott, a pilótája nagyon határozott. Minden stimmel, úgy érkeznek meg a kanyarokba, hogy azokban már nagyon nagy tartalék nincs, de még biztonságos. Na jó, az egyik ugrató talán valamivel nagyobbra sikerült, mint amire számítottak, de ez volt az összes kaland.

- Kanyargósak a pályák, néha összeakad a nyelvem, olyan gyorsan kell beszélni, és abból szűröm le, hogy alighanem gyorsak vagyunk, hogy egyszerűen nincs időm felnézni az itinerből - mondta Tagai Róbert. - A nap végén felkészültünk az esőre, vittünk magunkkal két vizes gumit, de olyan mennyiségű víz zúdult a környékre, hogy a gyorsaságira menet olykor a küszöbig ért a víz. Gondoltuk, ha van egy kis emberség a rendezőkben, törlik a szakaszt, de nem tették, úgyhogy óvatosan átcsúszkáltunk rajta.

A verseny vasárnap hat gyorsasági szakasszal ér véget - az időjárással kapcsolatban azonban ellentmondásosak a hírek, a verőfényes napsütéstől a szakadó esőig széles skálán mozognak az előrejelzések.

BARUM-RALI, AZ IRC-SOROZAT 8. FUTAMA, ZLÍN
Abszolút sorrend a 9. gyorsasági szakasz után:
1. Jan Kopecky, Petr Stary (cseh, ©koda Fabia S2000) 1:27:22.1,
2. Loix, Miclotte (belga, Peugeot 207 S2000) 1:01.6 perc hátrány,
3. Meeke, Nagle (brit, Peugeot 207 S2000) 1:10.0 p h.,
...10. ifjabb Tóth János, Tagai Róbert (magyar, Peugeot 207 S2000) 3:42.6 p h.,
...34. Pénzes Zsolt, Kerekes József (magyar, Suzuki Ignis S1600) 11:19.3 p h.,
...43.Vizin László, Zsíros Gábor (magyar, Honda Civic Type-R3) 13:23.5 p h.,
...53. Puskádi János, Csányi Botond (magyar, Honda Civic Type-R3) 18:09.7 p h.