|
Könnyebb Scaniával támad a Qualisport Augusztus
19.
Noha az
Africa Race januári befutója óta viszonylagos csend övezte a
Qualisport együttesét, a dunaszentbenedeki központban és a csapat
technikai partnerénél, a Technosportnál is zajlott az élet az
idei versenyek előkészületének jegyében. A Scania
jelentősen megváltozott azóta, hogy a dakari Rózsaszín-tó partján
a legénység a bronzérem örömére pezsgőfürdőt rendezett a kabin
tetején. A munkálatok középpontjában a súlycsökkentés állt,
az átalakításoknak köszönhet&en az afrikai terepen már bizonyított
sárga monstrum közel egy teljes tonnát veszített súlyából, de
a gárda változtatásokat eszközölt a futómű és a pilótafülke
területén is. Kovács Miklós
pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Tóth Tamás vezető szerelő
a jutaspusztai katonai bázison tartandó kétnapos, közel 400
kilométeres viadalon próbálja ki először élesben a megújult
Scaniát. A hazai bajnokság zárófordulójának számító FIA Világkupa
futamon a legfontosabb cél a kamionnal kapcsolatos első tapasztalatok
megszerzése és kiértékelése lesz. A trió a
hazai fellépés után októberben Marokkóban, a Shamrock-ralin
folytatja a ráhangolódást legfontosabb viadalára, a második
Africa Race-re, amely ezúttal is december végén rajtol majd
el. "Míg
tavaly kétszer is versenyezhettünk idehaza, addig idén kizárólag
a HunGarian Baján van lehetőségünk rajthoz állni a Scaniával.
Harmadszor veszünk részt ezen a futamon és kellemes emlékeink
vannak, a szervezők mindig nagyszerű munkát végeznek. Sokat
dolgoztunk a kamionon az Africa Race óta, a súlycsökkentés reményében
több változtatást is végeztünk. Ez a verseny lesz az első komolyabb
menetpróba, így az esélyekkel inkább nem is foglalkozunk. Remélhetőleg
olyan tapasztalatokat szerezhetünk, amelyeket a marokkói Shamrock-ralin
és az Africa Race-en is tudunk majd hasznosítani" - mondta
a csapat tulajdonosa és a kamion pilótája, Kovács Miklós. Czeglédi
Péter, hazánk egyik legrutinosabb navigátora is örül, hogy a
csapat újra hazai pályán versenyezhet: "Mindig öröm, amikor
itthon állhatunk rajthoz, ráadásul számomra ez egy különleges
alkalom lesz, hiszen hazai pályán most először navigálhatok
kamiont. Az eddigi versenyeinken jól összeszoktunk Mikivel és
Csontival, így a holtszezonban is jobban ment a közös munka.
Bár ez a mostani futam nyilvánvalóan rövidebb, mint az afrikaiak,
nincs kétségem afelől, hogy navigációs és műszaki fronton is
komoly kihívás vár ránk. Bár a kamion sokat változott, remélhetőleg
nem lesznek gondjaink és profitálhatunk a megszerzett tapasztalatokból." Tóth "Csonti"
Tamás vezető szerelő a munka ráeső részének zömét már elvégezte
a Scania átépítése során, de még a szokásosnál is nagyobb izgalommal
várja a versenyt, hogy végre láthassa az utóbbi hónapok erőfeszítéseinek
gyümölcsét: "Nem titok, hogy a gazdasági válság a mi dolgunkat
is megnehezítette, de megtettük, ami tőlünk telt. A tavalyi
Fáraó-rali és az Africa Race rávilágított arra, hogy mindenképpen
csökkentenünk kell a kamion súlyát. Fejlesztéseink során elsősorban
erre összpontosítottunk, aminek meg is lett az eredménye és
sikerült javítanunk a súlyelosztáson is. Fontos változtatásokat
eszközöltünk a futóm8 frontján, megújult a kabin, a végeredmény
pedig egy vérbeli versenykamion lett. Már nagyon várom a rajtot
és bízom benne, hogy nem kell kimozdulnom a középső ülésről.
Ha így lesz, az azt jelenti, hogy gondok nélkül teljesítettük
a távot" - fogalmazott a csapat konstruktőre.
|
|