Könnyebb Scaniával támad a Qualisport

Augusztus 19.
Augusztus 21-22-én több mint fél éves csend után újra akcióba lendül a Qualisport kamionos tereprali-istálló: az első ízben megrendezett Africa Race-en bronzérmes Kovács Miklós - Czeglédi Péter - Tóth Tamás trió ezúttal hazai terepen, a jutaspusztai katonai bázison tartandó VI. HunGarian Baján áll rajthoz a sárga Scaniával.

Noha az Africa Race januári befutója óta viszonylagos csend övezte a Qualisport együttesét, a dunaszentbenedeki központban és a csapat technikai partnerénél, a Technosportnál is zajlott az élet az idei versenyek előkészületének jegyében.

A Scania jelentősen megváltozott azóta, hogy a dakari Rózsaszín-tó partján a legénység a bronzérem örömére pezsgőfürdőt rendezett a kabin tetején. A munkálatok középpontjában a súlycsökkentés állt, az átalakításoknak köszönhet&en az afrikai terepen már bizonyított sárga monstrum közel egy teljes tonnát veszített súlyából, de a gárda változtatásokat eszközölt a futómű és a pilótafülke területén is.

Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Tóth Tamás vezető szerelő a jutaspusztai katonai bázison tartandó kétnapos, közel 400 kilométeres viadalon próbálja ki először élesben a megújult Scaniát. A hazai bajnokság zárófordulójának számító FIA Világkupa futamon a legfontosabb cél a kamionnal kapcsolatos első tapasztalatok megszerzése és kiértékelése lesz.

A trió a hazai fellépés után októberben Marokkóban, a Shamrock-ralin folytatja a ráhangolódást legfontosabb viadalára, a második Africa Race-re, amely ezúttal is december végén rajtol majd el.

"Míg tavaly kétszer is versenyezhettünk idehaza, addig idén kizárólag a HunGarian Baján van lehetőségünk rajthoz állni a Scaniával. Harmadszor veszünk részt ezen a futamon és kellemes emlékeink vannak, a szervezők mindig nagyszerű munkát végeznek. Sokat dolgoztunk a kamionon az Africa Race óta, a súlycsökkentés reményében több változtatást is végeztünk. Ez a verseny lesz az első komolyabb menetpróba, így az esélyekkel inkább nem is foglalkozunk. Remélhetőleg olyan tapasztalatokat szerezhetünk, amelyeket a marokkói Shamrock-ralin és az Africa Race-en is tudunk majd hasznosítani" - mondta a csapat tulajdonosa és a kamion pilótája, Kovács Miklós.

Czeglédi Péter, hazánk egyik legrutinosabb navigátora is örül, hogy a csapat újra hazai pályán versenyezhet: "Mindig öröm, amikor itthon állhatunk rajthoz, ráadásul számomra ez egy különleges alkalom lesz, hiszen hazai pályán most először navigálhatok kamiont. Az eddigi versenyeinken jól összeszoktunk Mikivel és Csontival, így a holtszezonban is jobban ment a közös munka. Bár ez a mostani futam nyilvánvalóan rövidebb, mint az afrikaiak, nincs kétségem afelől, hogy navigációs és műszaki fronton is komoly kihívás vár ránk. Bár a kamion sokat változott, remélhetőleg nem lesznek gondjaink és profitálhatunk a megszerzett tapasztalatokból."

Tóth "Csonti" Tamás vezető szerelő a munka ráeső részének zömét már elvégezte a Scania átépítése során, de még a szokásosnál is nagyobb izgalommal várja a versenyt, hogy végre láthassa az utóbbi hónapok erőfeszítéseinek gyümölcsét: "Nem titok, hogy a gazdasági válság a mi dolgunkat is megnehezítette, de megtettük, ami tőlünk telt. A tavalyi Fáraó-rali és az Africa Race rávilágított arra, hogy mindenképpen csökkentenünk kell a kamion súlyát. Fejlesztéseink során elsősorban erre összpontosítottunk, aminek meg is lett az eredménye és sikerült javítanunk a súlyelosztáson is. Fontos változtatásokat eszközöltünk a futóm8 frontján, megújult a kabin, a végeredmény pedig egy vérbeli versenykamion lett. Már nagyon várom a rajtot és bízom benne, hogy nem kell kimozdulnom a középső ülésről. Ha így lesz, az azt jelenti, hogy gondok nélkül teljesítettük a távot" - fogalmazott a csapat konstruktőre.