Egy sima, egy fordított

Augusztus 21.
Ifjabb Tóth János és Tagai Róbert immár jókora rutinnal a háta mögött érkezett meg a hét végén esedékes Barum-rali helyszínére, ami nem is csoda, hiszen a Peugeot 207 S2000-essel versenyző páros immár harmadik alkalommal áll rajthoz a kis világbajnokságnak is nevezett IRC-sorozat cseh viadalán.

Más kérdés, hogy a pályák nem teljesen ugyanazok, mint az elmúlt két évben - pontosabban a helyszínek csak minimális mértékben változtak, a gyorsasági szakaszok több mint felén azonban az eddigi menetirányhoz képest fordítva száguldanak végig a párosok. Mint a legegyszerűbb kötésminta: egy sima, egy fordított... Csakhogy ez a verseny minden lesz, csak egyszerű nem.

- Tény, hogy a pályák némiképp megváltoztak, a falvak területén kissé kanyargósabbá tették őket, máshol lassítót helyeztek el, de jellegükben hasonlóak mint az előző években, és az nekünk kedvez, hiszen az elmúlt években biztató eredményeket produkáltunk itt - mondta a hétszeres abszolút bajnok Peugeot-pilóta.

No igen, ifjabb Tóth legjobb IRC-eredménye ezekhez a gyorsaságikhoz kapcsolódik: tavaly hatodikként végzett a Barum-ralin, és ez három pontot jelentett számára az összetettben.

A hétvégére esőt mondanak, ami tovább bonyolíthatja a dolgokat. S hogy milyen eredményt várok magunktól? Sűrű a mezőny, úgyhogy mindez attól is függ, mennyien érnek célba, hányan hibáznak. De összességében jó lenne a top tízbe kerülni - fogalmazta meg kívánságát ifjabb Tóth.

A fentieket támasztják alá a nevezési lista tényei: minden idők legtöbb Szuper2000-es autója nevezett a mostani viadalra (szám szerint 25), a mezőnyben jó néhány korábbi, vagy éppen jelenlegi vb-menővel.

Gyorsak az ellenfelek, de mi is mindent megteszünk a siker érdekében. Ami a navigátor feladatait illeti, ez aránylag nehéz versenynek számít, mivel a pályák nemcsak gyorsak, hanem kanyargósak is. Úgy kell adagolni az információkat, hogy minden, ami fontos eljusson a pilótához, de azért túl sok se legyen. Szóval nem könnyű, de én szeretem a kihívásokat.

A párosok szerdán és csütörtökön járhatták be a pályákat (négyet-négyet mindkét nap), pénteken pedig a hagyományos éjszakai városi szakasszal kezdődik a viadal. Persze, a neheze még csak ezután jön, a gyorsaságik nagy részét szombaton és vasárnap tartják meg. A három nap alatt összesen 15 gyorsasági szakasz (254.96 kilométer) a penzum, a verseny össztávja pedig: 652.10 kilométer.