Vizin élete legkomolyabb versenyére készül

Augusztus 17.
Tizenkét kategória ellenféllel kell megküzdenie Vizin Lászlónak és Zsiros Gábornak pályafutásuk második IRC-futamán, a Barum Ralin, amelyet augusztus 21-23 között rendeznek Csehországban. Vizin teszt nélkül utazik el a versenyre, miután két hete a lengyelországi Rzeszowski Ralin Hering Gyula felborult a Honda Civic Type-R-rel, és a Budai Team műhelyében csak kedden készül el az autó. Ennek ellenére bizakodó a bajai versenyző, és bízik benne, hogy a Honda hivatalos képviselőjétől, a JAS Motorsporttól ezúttal is jó beállítási adatokat kap, így nem lesz jelentősége a kimaradt tesztnek.

Vizin László: - Azt már az év elején is tudtuk, hogy nagyon komoly verseny lesz a Barum Rali. Megkaptuk Bútor Robi tavalyi belsőkamerás felvételeit, amiből látszik, hogy keskeny, dobálós utakon zajlik a verseny. Egészen más jellegű pályákon, mint amilyenek az Ypres Ralin voltak.

- Úgy gondolom, hogy itt is nagyon fontos lesz, hogy jó beállítást találjunk. Az eredeti terveink szerint, ma (hétfőn) teszteltünk volna a Hondával, de (Hering) Gyuszi balesete miatt még nem készült el az autó, így csak a verseny Shake Downján fogom vezetni. A JAS Motorsporttól az Ypres Ralira is nagyon jó beállításokat kaptunk, amiken nem kellett módosítanunk. A Barum Ralin is jártak már a Hondával, van tapasztalatuk, úgyhogy bízom benne, hogy a mostani beállításaikat is jól tudjuk használni. Ezért sem aggódom annyira, hogy nem tudtunk tesztelni.

- Ami a mezőnyt illeti, meglepően erős. Tényleg már csak a vb élmezőnye hiányzik, bár szép számmal vannak vb-s pilóták is. Azt hiszem, hogy a 25 Szuper-2000-es autó a közönségnek nagyon nagy élmény lesz majd. Mi 13-an vagyunk az A7-es kategóriában. Van egy pár ismerős név, de a cseh versenyzők is biztosan nagyon erősek lesznek.

- Pontszerzés szempontjából talán nem volt a legszerencsésebb választás a Barum Rali, de engem nagyon motivál, hogy ilyen erős mezőnyben kell versenyezni, ahol vannak ellenfelek, és lesz kihez mérni magunkat.

- A belga tapasztalatokból sok mindent nem tudunk itt hasznosítani. Az biztos, hogy az IRC-futamok hosszabbak, mint a magyar versenyek, ami miatt jobban be kell osztani az autót. Az Ypres Ralin egy nagyon banális hiba miatt estünk ki. Az egyik kanyarlevágásban kő volt a fűben, ami kiszakította a futóművünket. Az biztos, hogy most nem fogom levágni a kanyarokat, megpróbálok végig az úton maradni, bár a pályák jellege miatt itt sokkal kevesebb lesz a kanyarlevágás.

- Nagyon szeretnénk célba érni, végigmenni egy IRC-futamon, és ha lehet, pontot szerezni az IRC kétkerekes kupájában.

A Vizin-Zsíros páros 2009-es IRC programja:
június 18-20. Ypres Rali, Belgium
augusztus 21-23. Barum Rali, Csehország
szeptember 24-26. Sanremo Rali, Olaszország

A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT, VALKON 2007 KFT, MAGTÁR KFT, STROMBOLY EVENT KFT, ZOMÁER Kft., KAMARÁS-DUNA KFT, Sygnus Kft, GD Gép és Daru Kft, SL Group, Rutin Kft, DC Gépszer Kft, CPH, H–ITB, IS International, 92 Leticia Bt, Pakett 007 Kft, T&R Consult Kft, Aqua Computer Kft, Barbat 2000 Bt. GERGELY GASTRONOMI, Környezetvédő Kft, ROVITEX Kft, J-Group Fotoprint Kft, Ostermann Kft, Budai Team, Honda Kapos,