Barumr Rally újratöltve

Augusztus 13.
Túl vagyunk egy érdekes ám sok tanulságot magában foglaló Pécsi versenyen. Sajnos nem úgy alakult számunkra mint szerettük volna, bár pontokkal tértünk haza ,de nem sikerült dobogóra állni, csak a rajtnál és a célban. Jól indult a verseny hiszen tudtunk az elejével meccsezni, és 3-4. időket autózva a dobogó környékén tanyázni,de a 9. gyorsasági megpecsételte számunkra a verseny kimenetelét. A történet egyszerű, a sajnálatos balesetek miatt a sok csúszásnak köszönhetően a napi utolsó gyorsaságit sötétben kezdtük el fék,és lámpasor nélkül. Köszönhető ez saját magunknak, mind a lámpasort, mind a fékproblémát saját butaságunk okozta. Az előbbit sikeresen otthon hagytuk, az utóbbi egy figyelmetlenségnek köszönhető. Nos, ilyen a verseny, a Suzukis kollegák kifogtak ismét rajtunk.

Már a tavalyi Barum Rally után eldöntöttük, hogy kiküszöbölve a tavalyi csorbát az idén ismét neki vágunk ennek az igazán VB szintű versenynek. Ha valaki követi az eseményeket, akkor tudhatja, hogy milyen színvonalas verseny és milyen mezőny találkozik egy rendezvény égisze alatt. A pályák színvonalát és a rendezvény megszervezését már tavaly tapasztaltuk, hogy össze sem lehet hasonlítani a Magyar versenyek bármelyikével. Lehet itt kandidálás IRC-re , ajánlom a verseny rendezőknek jöjjenek ki a versenyre és próbáljanak tanulni a kinti emberektől, hogy hogy is kell egy versenyt megrendezni az elejétől a legvégéig, milyen az amikor a versenyzőkért van a verseny és nem azért hogy a lehető legnagyobb profitot termeljék ki belőle. Hozzá kell tennem ,hogy nem az olcsósága miatt választottuk a versenyt, hiszen a nevezési díj is több mint duplája a Magyar futaménak, de itt kapunk is érte valamit és nem arra az ásványvízre gondolok amit egy veszprémi futamon vagy Pécsen hiányol az aki 3 órahosszát áll egy gyűjtőben 35 fokban. Sok dolog van amit leírni is sok lenne, azt elmondani sem lehet, hogy egy N/2-es nem Suzukis versenyzőt is megbecsülnek anélkül, hogy a márkánk támogatná a Magyar Rally Sportot. Félreértés ne essék, nem irigység beszél belőlünk csupán észrevétel, amikor azt sem kérdezi meg senki tőled, hogy mi van veletek, csak továbbsétál minden riporter és újságíró a sárga márka irányába. (tisztelet a kivételnek) Arról nem is beszélve, hogy a verseny végén visszanézve a fényképeket vannak olyan fényképészek, akik sorra kihagynak egy-egy fényképsorozatból. Lehet, nem mi vagyunk a leglátványosabbak, de rólunk sem készülne rosszabb fénykép, mint másokról. Lassan eltelt még egy év és nem vesszük észre, hogy változott volna valami a Magyar Rallyban. Én csak ajánlani tudom minden versenyző társamnak, hogy ha teheti, akkor egyszer próbáljon szerencsét egy ilyen vagy hasonló futamon, és nem fog csalódni. Mi ismét így teszünk. Jövő hét kedden indulunk ki Csehországba az egész csapattal, majd az esti itiner felvétele után szerdán, csütörtökön pályabejárás. Csütörtök délután lesz a gépátvételünk majd péntek délelőtt és délután mi is megyünk tesztelni az erre kijelölt pályára, kicsit rákészülve az esti SS1 gyorsaságira, ami beleszámít a verseny értékelésébe. Majd szombat vasárnap 260 gyorsasági kilométer vár a mezőnyre olyan pályákon, amik igazán versenyző próbálóak. Mi ismét megtesszük, ami tőlünk telik és a lehető legtöbbet kihozva magunkból próbálunk nevet szerezni a magyaroknak, bár gondolom Janika és Tagai Robi közelebb fog ehhez állni.

Reméljük azért sok magyar zászlóval fogunk találkozni és kapunk mi is abból a biztatásból, amit a többi VB-s versenyző is kapni fog.

Szeretnénk mi is minél több információval szolgálni az itthon maradó ám versenyt szerető embereknek, ezért folyamatos beszámolókkal készülünk a verseny folyamán.

Támogatok:
OMP Autóház Kft. , Citroen Orbán Debrecen, Medipost Kft., Malompark Bevásárló Központ Debrecen, Folkem Kft., Ju-Fo Bt., Alfa Szerszámcentrum Kft., ,Miskolci Likörgyár Ztr., Frekvencia Kft., Palker Papír Kft., Hun-Tools Kft., Avex Kft.( Hauser Kerképárok forgalmazója ),Szikron Kft., Marikoo Kft.,UK Geoterhm Kft.( megújuló energiák ), Szakjy Kft.,Bakó Team Kft.

Bakó László