A második nekifutás

Augusztus 12.
Az idei évbe is sikerült engedélyt szereznünk, egy futamra a sógorokhoz. Ausztriában a Bruck-ban rendezett Harrach Rally-n mutathatjuk meg tudásunkat, immáron 2. alkalommal.

Az idei évben is nagyon készülünk rá, legalább úgy, mint tavaly. Ez a versenysorozat, amit kint Challange sorozatként tartanak számon ez talán az itthoni RTE-s futamokhoz hasonlítható, etapos többgyorsos verseny. Bruck bárója Ernst Harrach nagyon kedveli a rally-t és idén ez lesz a 25. általuk rendezett verseny. Maga a báró is versenyzik, és fia Beppo Harrach, aki az osztrák bajnokságban Manfred Stohl csapatában versenyzik.


Fotó: Daniel Fessl

Ez a Harrach Rally 16 kilométer hosszú, egy szakaszos, murvapálya (csapágygolyós murva az a csúszósfajta). Kétszer keresztezi a Lajta patakot, és a versenyzők is kétszer haladnak át a patak felett. Egyszer, amikor a gyors rajtjához mennek és egyszer a gyorson a cél előtt, 1 kilóméterrel. A mezőny, pedig minden évben nemzetközi. Tavaly például Svédországból és Olaszországból is jöttek. A többi szomszéd országról már nem is beszélve.

Célunk a versenyen, a biztos célba érés, minél előkelőbb pozícióban. Tavaly sikerült a kategória legmagasabb dobogós fokát, az elsőt megszerezni, idén is megteszünk mindent annak érdekében, hogy a végső értékelésen ott legyünk...

Hosszú 2 napnak nézünk elébe. 5 gyorsasági és 2 tréningkör van. Pénteken ünnepélyes rajt majd 2 tréningkör és egy mért gyorsasági. Másnap az itt elért eredmények alapján rajtolnak a versenyzők.

Néhány szó a kocsiról. Igen ismét és újra Trabanttal vágunk neki a versenynek. Az Orfű-i totálkár után újra élesztett gépet az új 2009-es design-el már egy próba versenyen bevetettük. Jól muzsikált, mi is kicsit összerázódtunk, közel fél év kihagyás után. Én utoljára Waldviertel rally-n ültem versenyautóban úgy, hogy kellet a próba verseny.

A kocsi a szabályok értelmében teljesen homológ, tűzoltó rendszer, csövezés, ülések minden. Erre a sorozatra már tavaly át kellet építeni a kocsit. Nem kevés munkaórájuk van Árpiéknak a kocsiban, de így bármikor el tudunk indulni nemzetközi versenyen.

Merencsics Árpád - Erdei Zsolt