Lakodalom, Sztrájk, Finish!

Augusztus 9.
Szombaton folytathattuk a versenyt, hiszen a szuperrali keretében visszaálltunk a versenybe! Első meglepetésünkre nem a mezőny sereghajtójának tettek vissza, hanem arra a helyre ahonnan az előző nap kiestünk!!! Történt ez úgy, hogy ez itt egészen egyszerűen így működik.

Próbáltunk egy kicsit gyorsulni, több kevesebb sikerrel. Béres Józsit figyelgettük, hozzá méregettük magunkat. A nap végére 10 másodpercre sikerült megközelíteni. Ez már nem tűnt akkor olyan borzasztónak. Az első időket nézve? Mi már féltünk a tempótól, de a stopper azt mutatta hogy még mindig nagyon lassan megyünk. Azért már voltak biztató jelek pl.: amikor azt vettük észre, hogy a nézők kezdenek arrébb ugrani egy egy kanyar széléről ahogy megérkezünk! Na, ebből sajnos nem volt túl sok!

Mint minden versenyen azért itt is történnek bakik és érdekességek, 13 gyors: ez a verseny talán legnehezebb szakasza volt, első körben az időmérő műszer meghibásodása miatt etapban teljesítettük, nem kis megkönyebbülésünkre. A második körben, mivel előlünk két autó is kiesett úgy érkeztünk a rajthoz hogy nem állt előttünk egyetlen autó sem. Ekkor még nem sejtettük de reménykedtünk benne, hogy minket sem rajtoltatnak el. Ekkor a sportbíró jelezte hogy csúszás van, 5 perc múlva normális gyorsként rajtolunk. Letelt. Észrevétlenül elénk állt egy fekete 2.-es Golf sárga villogóval, motocross sisakban két emberkével:o) majd összecsináltuk magunkkat olyan röhelyes volt, amikor egymásra néztek szinte öszeért az álluk:o). Bekapcsolták a szirénát és elmentek előttünk, gondolom előfutni! Telt múlt az idő, mi még mindig a kocsiban beöltözve, épp azon diskuráltunk, hogy mennyi időt kell adni a golfnak hogy ne érjük utol a 20km horrornehéz pályán? Kb. 40 percre saccoltuk amíg kiért, nekük 30 percbe telt a tréning mitsuval. Azon kaptuk magunkat, amikor már úgy harminc perce állunk a rajban, hogy egyre több versenyző ácsorog mellettünk, és heves vita van kibontakózóban a sportbírókkal! Gondolom a lehűlt gumik miatt reklamáltak, azt akarták elérni hogy vegyék ki a gyorsot! Ekkor nekünk bemutatta a sportbíró hogy 5 perc múlva rajt! Ekkor a Lengyel versenyzők egységesen spontán ligába tömörülve a kocsink elé álltak, és szépen megkértek, hogy szálljunk ki a kocsiból, mert itt sem mi, sem ők nem fognak normál versenyben elrajtolni. Hát jó, kiszálltunk, sokkal többen voltak! :o) Majd 20 perc alkudozás és a versenyiroda folyamatos hivogatása után ismét bemutatta az 5 percet a bíró. Gondoltuk, a szövetség legyőzte a Ligát! :o) Mi jó fiúk révén gyorsan beszálltunk és vártuk a rajtot. Nem! Megint eltelt az öt perc semmi! Ekkor még a helyi rendőrség is beszállt a vitába. Nekünk egyébként úgy jött le, hogy az egy szál rendőr a versenyzők párján áll, ezért semmit nem intézkedett, egyszerűen beszélgetett az akkorra majd 30 fős kemény maggal. Újra kitessékeltek a kocsiból! Időközben, valahogy újra elő került a 2.-es golf és újra elrajtolt előttünk???! Ezúttal már 4 percet mutatott a sportbíró, kb 5 perce mehetett el másodjára a golf, hát ezt tuti utolérjük. Ismét gyors becsatolás! Itt már azért mi sem gondoltuk, hogy tényleg történni fog valami. Pontosan egy órát álltunk a rajtban amikor a sportbíró bemutatta hogy 2 perc, még mindig 5-6 ember a kocsink és a fotocella előtt lézengett. 1 percnél már csak ketten, na ekkor már beindítottunk a verdát, aztán 30-nál eltűnt mindenki előlünk. Én folyamatosan aggódó tekintettel kérdezgettem a mellettem mutogató sportbírót,hogy GO? GO? GO? nem túl határozott tekeintetéből és karmozdulatokból azt szűrtem le hogy IGEN! Verseny tempó! 10 másodperc, ALS fel, hát persze, hogy lefulladt szerencsétlen :o) Rajt!!!

Kellett neki vagy 2-300 méter mire magához tért, és nem is akartuk károsítani a hideg motort és turbót! Kezdtünk belejönni, 2-3 km után a csonthideg gumik is elkeztek működni. A végére már kezdtük élvezni! Azon diskuráltunk, bent a gyorson, hogy az is előfordult, hogy csak mi rajtoltunk el, a többiek ottmaradtak :o).Puhák voltak? :o) De nem! Jött mindenki. Így volt ez jól! Szerencsétlen nézők semmi versenyt nem láttak volna, hiszen az előző kör is etap volt. Az a rengeteg ember a semmiért?!

A célban aztán kiderült, hogy az egyik faluban LAKODALOM volt, és emiatt kellett félbeszakítani a versenyt 20 perc erejéig, ami 60-ra sikeredett. A végére már keztük jól érezni magunkat a kocsiban, bár be kell ismerni, hogy ez a kocsi még nagyon távol áll tőlünk. Sok száz km kellene, hogy igazán jó időket lehessen vele elérni. Szombaton az autó tökéletesen működött, talán a tempós részeknél éreztük magunkat egy kicsit rosszul benne, a futómű miatt, nekünk túlságosan bizonytalan volt az úttartása, de az is lehet, hogy nem vagyunk hozzászokva a 200 feletti tempónál való libegésre! :o)

Meg lehetne szeretni ezt a kocsit de nekünk közelebb áll a szívünkhöz az S2000. Talán még egy próba, vagy kemény munka és jövőre olyan kocsi, amit nyugodtan 5500 fölé lehet pörgetni!! :o) A szombati záró napon a Szlovák értékelés absz. 6. a Lengyel összetett 21. helyét szereztük meg, és kaptunk egy óriáskupát a részvételért a főszponzortól! A versenyt Grzyb nyerte Tagai Tomiék 207-ével!

Maxx Rally Team