|
Rekordszámú
résztvevő, jó hangulat Augusztus
6. Rendhagyó
módon ezúttal nem két külön értékelt versenyként szerepelt a
42. Allianz Mecsek Rali a historic bajnokság versenynaptárában,
hanem a két napon egy versenyen vett rész a mezőny, igaz a pontokat
másfeles szorzóval kapták a versenyzők. A Historic
Eb kandidálást segítve 17 nevezője volt a versenynek, amiből
végül 15-en álltak rajthoz, a magyar értékelésben pedig 13-an
szerepeltek. A versenyzők egytől-egyik elégedettek voltak a
pályákkal, és miután több ellenfél ellen is meg kellett küzdeniük,
a jó hangulat is garantált volt. Az abszolút
győzelmet a verseny legnagyobb esélyese, a Kövesdán-Varga kettős
szerezte meg egy Porsche 911 SC-vel, amellyel rendszerint a
historic rali Eb-n szerepelnek. Kövesdánék egyetlen problémáját
két eltűnt csavar okozta, ami miatt egy kicsit lifegett a Porsche
váltója, de ez sem akadályozhatta meg őket a győzelemben. A
sok Eb-futamot látott páros szerint mind a pályák, mind pedig
a rendezés megfelelt az Eb-n tapasztaltaknak, és bizakodók,
hogy jövőre már hazai pályán is megmérkőzhetnek Európa legjobbjaival.
A verseny
elején még nagy csatában volt a győztessel a Wirtmann-Scheer
páros, akik eddig a Miskolc Rali kivételével, ahol nem indultak,
minden versenyen nyertek a Ford Escorttal. Most azonban 26,1
másodperc hátránnyal meg kellett elégedniük a második hellyel.
Ennek ellenére Wirtmannék nagyon élvezték, hogy végre volt ellenfelük,
és ha az abszolút győzelem nem is jött össze a számukra, a C
csoportot most is megnyerték. Az első
nap karburálási gondokkal küzdött a Gáll-Ferjáncz kettős, akik
Opel Ascónájukkal, Kövesdánhoz hasonlóan szintén rendszeres
Eb-résztvevők, és csak a Mecsek Ralin indultak a hazai bajnokságban.
Gáll másnap egy szakaszgyőzelmet tűzött ki célul, amit el is
ért. Abszolútban a harmadik, míg D csoportban a második helyen
végzett. Pályafutása
során első alkalommal állt rajthoz historic raliversenyen Hubert
István, aki nagy Sándor navigátorával együtt hű maradt a korábbi
márkához, és az N illetve A csoportos Ford Sierrák és Escortok
után most is egy Forddal, egy Caprival nevezett. Ahogy mondta,
mindig is szerette a "nagy tepsi" autókat, amivel
lehet csapatni. Látványból most sem volt hiány, sőt eredményből
sem, hiszen a B csoport győzelme mellett az abszolút negyedik
helyet is megszerezte. Az idén
először láthatta a közönség a Tóth-Bruckener kettős Skoda S120-asát
a versenypályákon. Miután Tóth István az elmúlt 33 évben minden
Mecsek Ralin rajthoz állt, most is itt volt a helye. Derekasan
küzdött és a C csoportban a második, abszolút értékelésben pedig
az ötödik helyet szerezte meg. Az idei
év egyik legkitartóbb párosa a Kubinyi-Friedrich kettős szerezte
meg a hatodik és a B csoport második helyét, a közönség kedvenc
Abarth Berlinával. Az első nap végére annyira belemelegedtek
a versenyzésben, hogy az utolsó előtti gyorsaságin még a szurkolókat
is megriasztották, akkora tempóval estek be a kanyarokba. Régen láthattuk
versenyezni a magyar historic rali első bajnokát, a Hajtós testvéreket,
akik végre előhúzták Wartburgjukat. Az autó azonban már egy
kicsit kezdte magát elengedni, ezért biztosan egy komolyabb
felújítás vár rá, ami miatt ez volt az idei első és egyben utolsó
futamuk is. A Wartburggal mindenesetre hetedikek, D csoportban
pedig harmadikok lettek. Az első
nap még komolyan támadott, másnap azonban motorprobléma miatt
csak a célba érkezést tűzte ki maga elé a Rottár-Diebel páros
a Lancia Fulviával. Ez sikerült is nekik, nyolcadikok lettek,
C csoportban pedig harmadikok. Ezúttal
is derekasan küzdött a Varga-Keresztes duó, akik ha törik, ha
szakad, mindig célba viszik Volkswagen Sciroccojukat. Most is
így volt, pedig a meleg mellett a technika ördöge is próbára
tette őket, de minden nehézséget leküzdöttek, és jókedvűen értek
célba a kilencedik és a D csoport negyedik helyén. A historic
mezőnyt a Kovács-Szántai páros zárta, akik kormány szervo és
turbó problémákra is panaszkodtak minden lóvá tehető médiaképviselőnek.
De Trabant P60-asukkal derekasan teljesítették a távot, miközben
a közönség szórakoztatásáról sem felejtkeztek meg. A magyar
értékelésnek három kiesője volt. A Leitold-Gábor páros már az
első gyorson búcsúzott, az idei bajnokság két állandó résztvevőjétől,
a Varga-Varga és a Nagy-Tóth kettőstök pedig a hetedik és a
12. gyorsaságin adták fel a versenyt. Az Iharos
és Goller Országos Historic Rally Bajnokság két záró futama
a Nyírség Ralin lesz, augusztus 29-én és 30-án. A 42. ALLIANZ
MECSEK RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNY (SZOMBAT): Kiesett
versenyzők: IHAROS ÉS
GOLLER ORSZÁGOS HISTORIC RALLY BAJNOKSÁG ÁLLÁSA KILENC FUTAM
UTÁN: 1. (B) csoport 2. (C) csoport 3. (D) csoport Az Iharos
és Goller Országos Historic Rally Bajnokság együttműködő partnerei:
|
|