Kőváry hullámvasúton

Július 28.
Kőváry Barna tavaly megnyerte a Mecsek-ralit kategóriájában, a pilóta bízik benne, hogy ismételni tud. A sikerhez felújított autó segítheti a pécsi gyökerekkel rendelkező versenyzőt.

Augusztus első hétvégéjén rendezik az Országos Rallye Bajnokság ötödik futamát, az Allianz Rallye-t. A Mecsek-raliként ismert futam a bajnokság egyik legtradicionálisabb versenye, immár 42. alkalommal száguldanak a Pécs környéki pályákon a ralisok. Bár 30 éve még idénynyitó verseny volt, az utóbbi években pedig az évad vége felé szerepelt a naptárban, most nyáron, az idény felénél rendezik. A várható hőség mellett viszont más újdonság nincs, a megszokott pályákon zajlik majd a verseny.

Az A7-es kategória éllovasai Kőváry Barna és Tóth Zsolt, komoly elszántsággal és győzelmi esélyekkel érkeznek a versenyre.

"Én félig meddig hazai versenynek tekintem a Mecsek-ralit, édesapám onnan származik, sok rokonom él ott, számos kellemes emléket őrzök az iskolaszünetek alatt ott eltöltött időszakokról. Ugyanakkor néhány kivétellel 1994 óta részt veszünk a Mecsek-ralikon, így a pályák is ismerősek. Nem azt mondom, hogy fejből tudom mindegyiket, de képben vagyok, hogy merre járunk" - mondta Kőváry Barna.

Persze ennek ellenére a páros lelkiismeretesen teljesítette a pályabejárást. A múlt hétvégén lezajlott tréningen sikerült mindegyik szakaszt jó párszor teljesíteni. "Sajnos az Árpádtetői szakaszból egy esküvő miatt kivették az utolsó legizgalmasabb részt, de így sem számítunk unalmas versenyre. Már kinéztünk egy-két helyet, amit mindenképpen bevállalósan teljesítünk majd, hogy esetlegesen előnyt kovácsoljunk az ellenfelekkel szemben" - beszélt a pályákról a pilóta, aki megújult autóval érkezik.

A legutóbbi Veszprém-ralin eltört a Renault Clio egyik féltengelye és az így megtett hatvan kilométer miatt elégett a differenciálmű belseje, amit ki kellett cserélni. A váltófelújítás mellett a Pécsen várható komoly fordulatszám-terhelés miatt a motor is komolyabb revízión esett át. Ezúttal nemcsak a folyadékokat cserélte le a szervizcsapat, de elemeire bontotta a motort. Új hajtókarok, csapágysor és gyűrűk kerültek a blokkba, de kicserélték a vezérlést is. Emellett új féktárcsák, illetve betétek lassítják a Cliót, illetve visszakerültek az aszfaltra való futóművek is.

Már megszokott módon, csütörtökön tesztel a csapat, ahol Bútor Robi segítségével megpróbálják megtalálni a legideálisabb beállítást a Mecsek-ralira. Ez alkalommal azonban csak egyszerűbb próba várható, mert a korábbi futamokról van a Clióhoz egy alapbeállítás aszfaltra, amin csak finomítani kell.

"Műszaki szempontból maximálisan felkészültünk, de lehet, hogy ez is kevés lesz. Idén nyáron számtalanszor láthattuk, hogy hirtelen jön egy zápor, ami azután ugyanolyan gyorsan tovább is áll. Ha valaki véletlen belekerül egy ilyenbe és esőben kell slick gumival mennie, annak jó eséllyel elúszott a versenye" - értékelt a versenyző.

Tavaly Barnának sikerült megnyernie ezt a versenyt, de az akkori erőviszonyok össze sem mérhetőek az ideiekkel. Legfőbb riválisai akkor nem mentek, most pedig még újabb érkező is van, Kesjár János személyében.

"Minden valószínűség szerit a Janzer Gyuri, a Hering Gyula vagy mi szerezzük meg a bajnoki címet. Arra számítok, hogy másodpercek döntenek majd. Adok-kapok lesz végig, még egy megforgás sem fér bele, ha jó eredményt akarunk. Egy ponttal vezetjük az A7-es kategória pontversenyét, rendkívül nyílt a verseny. Egy Pécsen szerzett győzelem komoly előnyt jelenthet a bajnokság szempontjából" - vázolta az esélyeket Kőváry Barna, aki hozzátette:

"Az idei évünk olyan, mint egy hullámvasút, az egyik versenyt nyerjük, a másikon gyengébben szerepelünk. A veszprémi negyedik hely után most győzelemnek kellene jönnie. Reméljük, így is lesz!

Támogatóink: B.G.S.G. számítástechnika, AutoExpo M1, Bomba!, Renault Budapest, Dekra, Pirelli, Auto World, Oakley