Összefogott a Historic mezőnye az Eb-ért

Július 27.
Historic Rali Európa-bajnoki futam rendezésére kandidál az Allianz Mecsek Rali, amelyet a magyar ralisportban az utóbbi idők egyik legnagyobb összefogása támogat az MNASZ, a verseny rendezője és a versenyzők részéről. Az MNASZ Historic Rali munkacsoportja minden versenyzőt megmozgatott, a rendező a nevezési díj felét elengedte, amely eredményeképpen idén rekordszámú nevezővel, 17 párossal vághat neki a historic rali mezőnye a nyolcadik és kilencedik bajnoki futamuknak. A verseny rangjának emeléseképpen pedig az első osztályú mezőny előtt rajtol majd a historic.

 

Akár már jövőre is Historic Rali Európa-bajnoki futamnak adhat otthont a Mecsek Rali. Az Eb jelenleg 11 futamból áll, amelyből ötöt Olaszországban rendeznek. Az FIA ebből az öt versenyből szeretne legalább egyet más országba vinni, ezért is pályázhat jó eséllyel a Mecsek Rali. Ráadásul úgy tűnik, hogy az Eb-futam elnyeréséért még összefogásra is hajlandó a magyar rali társadalom.

"Barna György és Sándor István vetették fel először, hogy rendezzünk Historic Rali Eb-futamot Pécsen" - mondta Jelen István az Allianz Mecsek Rali rendezője. "Ők segítettek nagyon sokat abban, hogy egy FIA megfigyelőt tudjunk hívni Magyarországra. Angliából érkezik Rod Parkin, aki majd minősíteni fogja a versenyt.”

"Az MNASZ és a versenyzők között volt egy összefogás, hogy meg tudjuk mutatni, komoly historic mezőny van Magyarországon, ezért mindenki, aki csak tud, rajthoz áll a versenyen. Ehhez az összefogáshoz csatlakoztunk azzal, hogy a nevezési díj felét elengedtük. Úgy gondolom, hogy ez nagymértékben segített a versenyzőknek, és nagyon örülünk, hogy ilyen nagyszámú, 17 nevezés érkezett a versenyre."

Amennyiben az Allianz Mecsek Rali elnyerné a Historic Eb rendezési jogot, az nagymértékben meglendítené a magyar historic bajnokságot, a szurkolók pedig egy igen erős, és nagyon látványos mezőnyt láthatnának a magyar pályákon.

ALLIANZ MECSEK-RALI HISTORIC NEVEZÉSI LISTA
301 Leitold Károly-Gábor János Fiat Abarth 131 Rally D3
302 Wirtmann Ferenc-Schneer László Ford Escort MK1 RS2000 C3
303 Gáll Csaba-Ferjáncz András Opel Ascona B D3
304 Kövesdán András-Varga László Porsche 911 SC D4
305 Nagy István-Tóth Tibor Volkswagen Golf GTI Typ17 D2
306 Molnár Tibor-Barna György Ford Escort MK1 RS2000 C3
307 Felián Ákos-Jójárt András Porsche 911 Turbo D4
308 Tóth István-Bruckner Viktor Skoda S120S Rallye C1
309 Hajtós Péter-Pongrácz Ákos Wartburg 353 WR D1
310 Varga Roland-Varga Sándor Lada 21011/2106 D2
311 Hermanson Alar-Kivinvkk Avo (EST) Lada 21011 D1
312 Varga István-Keresztes István Volkswagen Scirocco Typ 43 D2
313 Rottár Mike-Diebel András Lancia Fulvia Coupe 1,3 S C1
314 Huberth István-Nagy Sándor Ford Capri 2.3 I B5
315 Kubinyi Gábor-Friedrich László Abarth/Zastava 1000 TC Berlina B1
316 Kovács Zsolt-Szántai János Trabant P60 B1
317 Varga József- Ford Escort MK1 RS2000 C3

IHAROS ÉS GOLLER ORSZÁGOS HISTORIC RALLY BAJNOKSÁG ÁLLÁSA HÉT FUTAM UTÁN:

1. (B) csoport
1. Kubinyi Gábor–Diós Dániel Fiat Abarth 1000 Berlina 36 pont

2. (C) csoport
1. Wirtmann Ferenc-Schneer László Ford Escort RS2000 70 pont
2. Varga József-Friedrich László Ford Escort RS2000 1 pont
3. Zsembery Barna-Ferjáncz András Renault R8 Gordini 1 pont

3. (D) csoport
1. Nagy István-Tóth Tibor Volkswagen Golf GTI 43 pont
2. Varga István-Keresztes István Volkswagen Scirocco 43 pont
3. Varga Roland-Varga Sándor Lada 1200 Gr 2 37 pont

Az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság együttműködő partnerei:
Iharos és Goller Kft, Kumho