Új utakon

Július 15.
A GREPTON Rali-Túra Bajnokság félidőhöz, és az idei első "első bálozóhoz" érkezett: Karcag és Berekfürdő környéke adott otthont, július második hétvégéjén, a negyedik futamnak.

 

A 60 indulóból 45 páros láthatta meg a célt vasárnap délután, úgyhogy ezek az alföldi pályák is okoztak meglepetéseket a versenyzőknek és a kocsiknak. De ne rohanjunk előre!

Két szakasz három körben várt a mezőnyre. A hegyeket ugyan nélkülöznie kellett az indulóknak a hétvégén, de talán kárpótolta őket a kanyarok száma. Az első gyorsasági a Tiszaderzs és Tiszaszentimre közötti 8,2 kilométeres, a második a kunmadarasi repülőtér szervizútjain kijelölt 10, 6 kilométeres szakasz volt.

Szombaton a prológgal vette kezdetét az I. Kistérségi Rali: a másnapi, reptéri pálya 1 kilométeres szakaszán már száguldozhattak az indulók - a kilátogató nézők gyönyörűségére. A szervizutakon, az elhagyott, romos épületek között való kocsizás nem csak az alaphangulatát adta meg a délutánnak, de számolnia kellett mindenkinek azzal, hogy itt nagyon szűk minden egyenes és kanyar: aki elrajtolt, csak nagyon pontos vezetéssel érhetett célba.

Akinek este volt még ereje, Berekfürdőn egy utcabálon vezethette le a nap feszültségeit és pihenhetett rá a másnapra.

Vasárnap, nem túl korán, 7 órakor indult a verseny. A tiszaderzsi szakasz mondhatni, hogy problémamentes volt: a gyorsasági parancsnoka, Sturcz Mihály csak széttárta a karját, és közölte: nem történt semmi.

A másik, reptéri szakasz sem tizedelte nagyon a mezőnyt, de gondokat azért okozott: lassító-rombolás és defekt volt a legtöbb hiba oka.

Abszolútban az első gyorson Végh Dávidék és Bedő Imréék még azonos időt autóztak, de Bedőéknek később technikai problémáik akadtak, és feladni kényszerültek a versenyt. Szágerék tudták a lépést tartani Véghékkel, ők végig a második pozícióban autóztak. A harmadik és ötödik gyorsot Lovászék nyerték, a hatodikat Bereczkiék: íme az ékes példa arra, hogy nem feltétlenül kell minden szakaszt megnyerni a végső győzelemhez. Ugyanis Végh Dávid és Balog Zoltán mindezek ellenére, 20 másodperc előnnyel állhattak a nap végén a dobogó tetején. A második a már említett Száger Csaba-Antal Miklós kettős lett, a harmadik helyre a verseny második felére feléledő Bereczki Imre-Réti Balázs páros ért be.

H2-ben Véghék folyamatosan az élen álltak, de a tülekedés elég nagy volt mögöttük: Kicsákék, Pappék és Kosztolányiék az első kör után 3 másodperc különbséggel szerepeltek a tabellán. Kosztolányiék diffije lefogazott a második, reptéri szakaszon, így ők kiálltak, ellenben a Papp testvéreknek és Volvojuknak ez a szakasz nagyon fekhetett, hiszen feljöttek a második helyre. Kicsákékkal itt indult az adok-kapok: gyorsonként változott, hogy ki a második és ki a harmadik. Az utolsó szakaszon Kicsák Attiláék apróbb hibája a harmadik helyükbe került, így azt Schweizer Dániel és Vadász Sándor kaparintotta meg. Papp László és Papp Csaba végeztek a második helyen: több, mint másfél perc hátránnyal a kategória-győztes páros mögött.

H1-ben is mindig a szoros csata a jellemző: most Dékányék, Szabóék és Krizsánék küzdöttek a dobogó fokaiért. Karcagon, - éppúgy mint az előző futamon - Szabó Norbert és Ignácz Dániel Péter vihették haza a legnagyobb kupát, a második helyre Krizsán Péter és Krizsán Attila értek be. A dobogó harmadik fokára Dékány János és Pétervári László állhattak fel: de az első három helyezett között a nap végére csak valamivel több, mint 15 másodperc volt a különbség.

Az N3 kategóriát talán az autók megbízhatósága jellemzi a legjobban: hárman álltak rajthoz és hárman is értek célba. Majdnem egy perc előnnyel nyert Zoltán József és Siska János a BMW-vel, a második helyre a mezőny egyetlen hölgy pilótája Kállai Zita, Kállai Lajossal az oldalán érkezett. A dobogó harmadik fokára Vida Péter és Ceglédi Antal állhattak fel: kevesebb, mint 20 másodperccel lemaradva az ezüstös pozícióról.

N2-ben három páros is küzdött egész nap a dobogós helyekért. Eleinte Pádár Alfréd és Holtner István vezetett, majd a második körben Kiss Tamás és Baranyi Nándor, Bartha Aurél és Gáspár Béla pedig egy pillanatra sem hagyták nyugodni a másik két párost. Pádárék gumijai napközben eléggé elhasználódtak, és már búcsúzni készültek a vezető pozíciótól, mikor egy kategóriatársuk, Illés Zoltán két papucsot kölcsönzött nekik, amivel körönként több, mint 10 másodpercet javulva, és összességében egy másodperc előnnyel, de meg tudták nyerni a futamot. Kisséknek a második helyre voltak elegendők a harcos nap időeredményei: alig 10 másodperc különbséggel értek a harmadik helyre érkező Bartháék elé.

N1-ben Nyilas András és Vas Borosi Ádám óriási csatában voltak egész nap Hidegkúti Balázzsal és Kőhegyi Józseffel. Hogy alá is támasszam az állításomat: úgy 60 gyorsasági kilométer után az utóbbi páros nyert 0,2 másodperc előnnyel. A harmadik helyre az utolsó szakaszt leggyorsabban teljesítő Tóth Kámán-Hajdú József kettős ért.

Az A3-ban egy egyperces büntetés döntött a helyezések sorsáról. Üveges Sándor és Gál Miklós bár gyönyörűen autóztak egész nap, egy műszaki hiba okozta hat perces késés miatt 1 perc büntetést kaptak, így Karcagon be kellett érniük a második hellyel. A kategória legnagyobb kupáját így fél perc előnnyel Sajtós Dénes és Diósi János vihették haza, míg a harmadik helyre Hervai Róbert és Szabó Zoltán értek, akik a nap folyamán végig tartani tudták ezt a pozíciót.

A2-ben hárman álltak rajthoz és ketten értek célba: Gyuriczkyék ugyan még meg tudták nyerni az első szakaszt, de a technika ördöge kiállásra kényszerítette őket. Ezután Kovács György és Fischbacher Zoltán álltak az élre, és 2 és fél perc előnnyel nyertek a másik célba érkező páros, Szemán Sándor és Mészáros Ferenc előtt.

Így telt tehát az I. Kistérségi Rali Karcag és Berekfürdő környékén: aki eljött biztos nem bánta meg.

A GREPTON Rali-Túra Bajnokság következő futama augusztus 8-9-én, a IV. Roland-Autó Szendrő Rali lesz. Tavaly 'az év második legjobb RTE versenye' címet kapta a rendezvény, ezért - ahogy a mellékelt térképen is látható -, kisebb változások lesznek: a már megszokott két gyorsasági szakasz megmarad, ugyanabban az irányban és lesz egy új, harmadik gyors. 3 körben tehát 9 szakaszon fog futni a verseny, amelyen körülbelül 300 km össztávval és 90 km gyorsasági távval lehet számolni. És, mivel az RTE a 3 gyorsasági szakaszos, legalább 75 gyorsasági kilométeres futamokat 1,5-szeres szorzóval látja el, és a szendrői futam megfelel a követelményeknek, így az indulók a Rutin Baranya Kupa után itt is több pontot vihetnek majd haza.

Fontos információ a versenyzőknek, hogy a viszlói gyors közepén található, nem igazán kedvelt útszakaszt kikátyúzták, így kisebb lett a veszély a defektekre és egyéb problémákra. Szendrő belvárosa megújult, így szebb környezetben várják a rendezők a versenyzőket és segítőiket. Egyéb változás nem várható, a szervizpark újra Hídvégardó területén lesz.

Találkozzunk ott is!

Pajer Ani