Féktelenül

Július 5.
Elképesztő harcot vívva a technika ördögével, őrült fifikával és mindent bevállalva, hajszállal lecsúszva a dobogóról a negyedik helyen fejezték be a Synergon Turán Motorsport versenyzői a Veszprém Rallyt. Turán Frici és navigátora, Zsiros Gábor a verseny egyik felét fék nélkül, a másikat pedig legyengült motorral teljesítette

Alaposan kibabrált a technika Turán Friciékkel a Veszprém Rally szombati napján. A fiúknak nem kisebb feladatot kellett megoldaniuk, mint, hogy fék nélkül az úton tartsák a Peugeot 307 WRC-t, sőt, mi több, tényleg a penge élén egyensúlyozva a lehető legtöbbet kihozzák belőle.

- Igazi meleg helyzetekkel kellett szembenéznünk a gyilkos ugratókkal telitűzdelt veszprémi pályákon. Már az első gyorsaságin komoly gondunk adódott: egy kő eltörte a féknyeregnél a fékcsövet, így kénytelenek voltunk fék nélkül befejezni azt, és végigmenni a következőn is, amely elég veszélyes szituációkat produkált - mesélte Turán Frici.

A szervizparkban aztán a szerelőcsapatnak sikerült rendbe szedni a Peugeot fékrendszerét, ám Frici és Gábor nem örülhettek túl sokáig.

- A következő szakaszt megnyertük de a szombati negyedik gyorsasági előtt a fék végleg bemondta az unalmast, így megint fel volt adva a lecke. Összesen három gyorsot mentünk fék nélkül. Frici nagyot alkotott: ide-oda mozgatta, csóválta az autót a kanyarok előtt, hogy így, keresztbe csúszva lassítsa a kocsit és sikerüljön megoldani a helyzetet. Frici ügyességének és a szerencsénknek hála, nagyobb baj nélkül megúsztuk - vette át a szót Gábor.

- Azzal együtt is, hogy tényleg bevállalósak voltunk, megugrottuk az összes, igencsak méretesnek számító bukkanót. Sokszor tíz métert repültünk embermagasságban - magyarázta a pilóta.

A féktelen versenyzőpáros "megkóstolta” Spiciéket is: Kb. 5 kilométer per órás sebességgel érkeztünk meg utánuk az időellenőrző állomásra, ahol nem sikerült időben megállni a fékhibánk miatt és nekik mentünk. Elég meleg helyzet volt, még jó hogy Miki időben ellépett előlünk. - tették hozzá a fiúk.

Ám ha mindez nem lett volna elég, Friciéknek újabb problémával kellett szembenézni.

- Az utolsó gyorsaságira túlmelegedett a motor, így hatvan lóerőt elveszítettünk, pont, amikor a leginkább szükség lett volna a lendületre. Sajnáljuk, hogy így alakult, mert amikor minden működött a kocsin, akkor tudtunk gyorsaságit nyerni, így nem rajtunk múlott. 2,1-del maradtunk le a dobogóról, abszolútban negyedikek lettünk, az összesítésben pedig az ötödikről a negyedik (az ötödikről a harmadik - a szerkesztő) helyre léptünk - összegezte Frici.

A Synergon Turán Motorsport csapata a bajnokság következő, mecseki futamát is a Bozian Peugeot-jával, s reményeik szerint a mostaninál még jobb helyen teljesíti majd.

Synergon Turán Motorsport