Kővárynak hamar eltört a verseny

Július 5.
Egy műszaki probléma miatt nem úgy alakult a Veszprém-rali a Kőváry Barna-Tóth Zsolt páros számára, ahogy azt előzetesen remélték. Ám eredményüknek köszönhetően a bajnoki összesítésben továbbra is vezetik a kategóriájukat.

Kőváry Barnának és navigátorának, Tóth Zsoltnak közel sem úgy sikerült a 15. BF Goodrich Rallye, mint ahogy azt szerették volna. Pedig az előjelek jók voltak. A veszprémi futam előtt versenynek beillő teszten állították be a Renault Cliót, amely számos részében megújult a futamra. De ez is kevés volt,... vagy sok?

"A szerdai tesztből kiindulva azt gondoltuk, hogy megtettünk mindent, de már a pénteki prológon kiderült, hogy nem megyünk olyan precízen, mint ahogy azt mi szeretnénk. Bár a prológ a szokásoktól eltérően beleszámított a versenybe, mi azért a nézőknek autóztunk, így kaptunk is négy másodpercet. De ezzel nem törődtünk, nem tűnt behozhatatlan lemaradásnak"- kezdte beszámolóját Kőváry Barna.

"Viszont másnap rögtön az első gyorsasáig második felénél, egy ugratónál eltört az egyik féltengelyünk. Ezzel gyakorlatilag el is dőlt a sorsunk, onnantól kezdve komoly időhátrányt cipeltünk" - tette hozzá a versenyző.

Bár az önzáró differenciálműnek köszönhetően tovább tudtak menni, ám nemcsak az ominózus szakaszt kellett így befejezniük, de el kellett jutniuk egy újabb gyorsaságihoz, majd onnan a szervizbe. Hatvan kilométert teljesítettek egy féltengellyel, amit nem nevezhetünk éppen ideálisnak.

Összességében hat perces hátrányt spájzolt be a páros a kategória elejétől. A Clio műszaki szempontból eddig alig-alig produkál hibát, de a végtelenségig nem lehet hajtani ezt a gépet sem. Most elfáradt kicsit. Elképzelhető, hogy a kiemelkedő hosszúságú teszt okozta a problémát. Ki tudja?

"Kész csoda, hogy kibírta az autónk és eljutottunk a szervizbe. Olyan érzés volt, mintha csúszna a kuplung, nagyon nehéz volt vele menni. A fiúk kicserélték a törött alkatrészt, illetve a másik oldali féltengely helyére is új került. Attól kezdve megpróbáltunk felzárkózni, és nem is volt olyan vészes a szakaszonkénti különbség. Viszont utána már úgy gondoltuk, hogy hozzuk be az autót, mert bármennyi pont is jó lehet a végelszámolásnál" - beszélt szomorúan az eseményekről Barna.

A tengelycsere után nem ment rosszul a duó, de az élen autózókra nem jelentettek veszélyt. Végül szerencsésen célba értek, s az ötödik helyen zártak az A7-es mezőnyben. Ezzel a bajnokság szempontjából még viszonylag jól áll a csapat, továbbra is vezetik az A7-es kategóriát.

"Nagyon igénybe vett minket ez a versen. A meleg, a murva komoly kihívás, s így egy féltengellyel autózni, nem volt egyszerű. Szellemileg is fizikailag megviselt minket a Veszprém-rali. A jövőt nézve viszont nem volt haszontalan a futam: új navigátorommal, Tóth Zsoltival most mentünk először együtt murván. Rájöttünk, hogy kissé változtatnunk kell az itinerünkön és a navigáción is. Voltak szakaszok, amelyeket élveztünk, de az egész nagyon küzdelmes volt számunkra. Bízunk benne, hogy legközelebb képesek leszünk újra a győzelemért harcolni" - összegzett Barna.

Gratulálunk az első három helyezettnek, mert szenzációsan hajtottak!

Köszönet támogatóinknak: B.G.S.G. számítástechnika, BOMBA!, AutoExpo M1, Renault Budapest, Dekra, Pirelli, Oakley, Auto World

Kőváry Barna-Tóth Zsolt