|
Kővárynak hamar eltört a verseny Július
5. Kőváry
Barnának és navigátorának, Tóth Zsoltnak közel sem úgy sikerült
a 15. BF Goodrich Rallye, mint ahogy azt szerették volna. Pedig
az előjelek jók voltak. A veszprémi futam előtt versenynek beillő
teszten állították be a Renault Cliót, amely számos részében
megújult a futamra. De ez is kevés volt,... vagy sok? "A
szerdai tesztből kiindulva azt gondoltuk, hogy megtettünk mindent,
de már a pénteki prológon kiderült, hogy nem megyünk olyan precízen,
mint ahogy azt mi szeretnénk. Bár a prológ a szokásoktól eltérően
beleszámított a versenybe, mi azért a nézőknek autóztunk, így
kaptunk is négy másodpercet. De ezzel nem törődtünk, nem tűnt
behozhatatlan lemaradásnak"- kezdte beszámolóját Kőváry
Barna. "Viszont
másnap rögtön az első gyorsasáig második felénél, egy ugratónál
eltört az egyik féltengelyünk. Ezzel gyakorlatilag el is dőlt
a sorsunk, onnantól kezdve komoly időhátrányt cipeltünk"
- tette hozzá a versenyző. Bár az önzáró
differenciálműnek köszönhetően tovább tudtak menni, ám nemcsak
az ominózus szakaszt kellett így befejezniük, de el kellett
jutniuk egy újabb gyorsaságihoz, majd onnan a szervizbe. Hatvan
kilométert teljesítettek egy féltengellyel, amit nem nevezhetünk
éppen ideálisnak. Összességében
hat perces hátrányt spájzolt be a páros a kategória elejétől.
A Clio műszaki szempontból eddig alig-alig produkál hibát, de
a végtelenségig nem lehet hajtani ezt a gépet sem. Most elfáradt
kicsit. Elképzelhető, hogy a kiemelkedő hosszúságú teszt okozta
a problémát. Ki tudja? "Kész
csoda, hogy kibírta az autónk és eljutottunk a szervizbe. Olyan
érzés volt, mintha csúszna a kuplung, nagyon nehéz volt vele
menni. A fiúk kicserélték a törött alkatrészt, illetve a másik
oldali féltengely helyére is új került. Attól kezdve megpróbáltunk
felzárkózni, és nem is volt olyan vészes a szakaszonkénti különbség.
Viszont utána már úgy gondoltuk, hogy hozzuk be az autót, mert
bármennyi pont is jó lehet a végelszámolásnál" - beszélt
szomorúan az eseményekről Barna. A tengelycsere
után nem ment rosszul a duó, de az élen autózókra nem jelentettek
veszélyt. Végül szerencsésen célba értek, s az ötödik helyen
zártak az A7-es mezőnyben. Ezzel a bajnokság szempontjából még
viszonylag jól áll a csapat, továbbra is vezetik az A7-es kategóriát.
"Nagyon
igénybe vett minket ez a versen. A meleg, a murva komoly kihívás,
s így egy féltengellyel autózni, nem volt egyszerű. Szellemileg
is fizikailag megviselt minket a Veszprém-rali. A jövőt nézve
viszont nem volt haszontalan a futam: új navigátorommal, Tóth
Zsoltival most mentünk először együtt murván. Rájöttünk, hogy
kissé változtatnunk kell az itinerünkön és a navigáción is.
Voltak szakaszok, amelyeket élveztünk, de az egész nagyon küzdelmes
volt számunkra. Bízunk benne, hogy legközelebb képesek leszünk
újra a győzelemért harcolni" - összegzett Barna. Gratulálunk
az első három helyezettnek, mert szenzációsan hajtottak! Köszönet
támogatóinknak: B.G.S.G. számítástechnika, BOMBA!, AutoExpo
M1, Renault Budapest, Dekra, Pirelli, Oakley, Auto World Kőváry
Barna-Tóth Zsolt
|
|